۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ارزش خدمت مسئولان در پایان کارشان مشخص می‌شود
کد خبر: ۲۰۷۶۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳۱ ساعت: ۱۰:۴۳ ↗ لینک کوتاه

آیت الله عابدینی در دیدار مدیران و کارکنان استانداری:

ارزش خدمت مسئولان در پایان کارشان مشخص می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: همه مسئولان باید از فرصت خدمتی که در اختیار دارند به خوبی استفاده کنند و بدانند که ارزش کار آنها در پایان کارشان مشخص می‌شود.

 ارزش خدمت مسئولان در پایان کارشان مشخص می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین با حضور در استانداری قزوین در جلسه ای با حضور همتی، استاندار قزوین و جمعی از معاونان استاندار برخی از مسائل و مشکلات استان مورد بررسی قرار داد.

توجه به سیره حکومتی امام علی (ع)
آیت‌الله عابدینی در این جلسه با تأکید بر اینکه خدمت به مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با اشاره به آیین زمامداری در سیره حکومتی امام علی (ع) اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در نامه‌ای خطاب به مالک اشتر مأموران حکومتی و مردم را عبد خدای متعال دانسته و حل مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف را وظیفه مأموران خود در شهرهای مختلف معرفی کرده است.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) جمع آوری مالیات، دفاع از مردم در مقابل دشمنان و آمادگی برای جهاد، ساماندهی مشکلات مردم در امر قضا و عمران و آبادانی را از وظایف مهم مالک اشتر، کارگزار خود در مصر معرفی کرد.

عمران و آبادانی دنیایی با عمران و آبادانی باطنی محقق می‌شود
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه عمران و آبادانی ابتدا باید از دل انسان شروع شود، خاطرنشان کرد: یاد و ذکر خداوند دل انسان را آباد می‌کند و این اصل مهمی است که امام علی (ع) آن را لازمه و زمینه عمران و آبادانی دنیا معرفی می‌کند.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: اگر دل آباد نباشد، آبادانی ظاهری و دنیایی هیچگاه به دست نخواهد آمد و جامعه ما نیز برای توسعه و پیشرفت نیازمند این معناست.

تقوا و تسلیم در برابر ذات حق‌تعالی انسان را به عمران و آبادانی می‌رساند
وی تقوا و تسلیم را یکی از راه کارهایی دانست که انسان می‌تواند با بهره‌گیری از آن به عمران و آبادانی باطنی و ظاهری دست پیدا کند، اذعان کرد: اگر انسان با خدا و دستورات الهی در قرآن هماهنگ باشد، یقیناً به این جایگاه دست پیدا می‌کند و در نتیجه شایستگی و توان خدمت به مردم را می‌یابد.
عابدینی در این خصوص ادامه داد: اگر به این جایگاه دست پیدا کنیم در حقیقت با اراده الهی هماهنگ شده‌ایم و یقیناً هیچ کسی توان و مقابله با ما را نخواهد داشت، زیرا خداوند وعده کرده اراده خداوند بر هر اراده‌ای پیروز و غالب است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: همه مسئولان باید از فرصت خدمتی که در اختیار دارند به خوبی استفاده کنند و بدانند که ارزش کار آنها در پایان کارشان مشخص می‌شود.
وی افزود: مسئولان جز اراده الهی تحت تأثیر هیچ اراده و عوامل دیگری از جمله هوا و هوس قرار نگیرند تا نتیجه اقداماتشان موفقیت آمیز و مورد رضایت الهی قرار گیرد.

پذیرش مسئولیت‌ها به دور از انگیزه‌های مادی
فریدون همتی، استاندار قزوین هم در این دیدار اظهار کرد: انگیزه‌های مادی نباید در پذیرش مسئولیت‌ها ملاک قرار گیرند، بلکه باید انگیزه خدمت به مردم و استفاده از این ظرفیت خدمتی برای قرب الهی در نظر باشد.
وی بیان کرد: باید در آموزه‌های دینی و فرهنگی به جایی برسیم که در تکریم ارباب رجوع و خدمت به مردم نیازی به بخشنامه‌ای عمل کردن و دستورات اداری نداشته باشیم.

ضرورت سرعت در خدمت‌رسانی به روستاییان و محرومان
استاندار قزوین افزایش سرعت در خدمت به مردم به ویژه در مناطق محروم و روستایی را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: برای جلوگیری مکرر از مراجعه روستاییان به مرکز شهر باید سرعت خدمت‌رسانی را کاهش دهیم.
این مسئول در این خصوص گفت: اقدامات خوبی برای افزایش سرعت خدمت‌رسانی به مردم صورت گرفته و معتقدیم بسیاری از طرح های خدمتی نیازمند بودجه و امکانات چندانی نیست و اجرای آنها رضایت مردم را در پی خواهد داشت.
وی گفت: نیازمند شنیدن نقطه نظرات، توصیه‌ها و پیشنهادهای نماینده ولی‌فقیه و علمای استان هستیم تا بتوانیم با بهره‌گیری از آنها مسیر خدمت‌رسانی به مردم را هموارتر کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان