۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مرد ۳۲ ساله قزوینی جان ۴ همشهری خود را نجات داد
کد خبر: ۲۰۷۶۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳۱ ساعت: ۱۰:۱۲ ↗ لینک کوتاه

دومین اهدای عضو در قزوین؛

مرد ۳۲ ساله قزوینی جان ۴ همشهری خود را نجات داد

مرد ۳۲ ساله قزوینی که دومین فرد اهداکننده عضو در سال جاری در استان است توانست جان ۴ نفر از همشهری‌های خود را نجات دهد.

 مرد ۳۲ ساله قزوینی جان ۴ همشهری خود را نجات داد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، احمدعلی نوروزی، مسئول آی سی یو مرکز آموزشی – درمانی شهید رجایی قزوینبا اشاره به اهدای عضو بیمار مرگ مغزی اظهار کرد: مرد ۳۲ ساله ای که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود بعد از ۱۱ روز بستری، اعضایش به چهار بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.
وی با بیان اینکه این دومین اهدای عضو در سال ۱۳۹۵ در استان قزوین است، گفت: برخی از افراد دچار ضایعات مغزی غیرقابل درمان و غیرقابل برگشت می‌شوند که بر اثر آن، همه فعالیت های مغزی آن ها از بین رفته و به حالت اغمای کامل فرو می‌روند و هم چنین فاقد تنفس و پاسخ به محرکات نوری و فیزیکی می‌شوند.
این مسئول ادامه داد: در این گونه موارد احتمال بازگشت به حالت طبیعی کاملا از بین می‌رود و ضربان خودکار قلب بیمار موقت است و به کمک دستگاه تنفس مصنوعی انجام می‌گیرد.
نوروزی با اشاره به اینکه اهدای عضو از مرگ مغزی، معجزه تبدیل مرگ به حیاتی دوباره است، افزود: کلیه‌ها، کبد، و نسوج اعضای اهدا شده بیمار بود که پس از اعزام او به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، به بیماران نیازمند پیوند زده شد.
وی تاکید کرد: اهدای عضو تبدیل حادثه غم انگیز مرگ به یک حادثه شیرین است لذا همه آحاد جامعه برای ترویج فرهنگ اهدای عضو باید پیشگام باشند.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان