۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۸ و نیم درصد جمعیت استان تحت پوشش بهزیستی هستند
کد خبر: ۲۰۷۶۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳۱ ساعت: ۱۰:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۸ و نیم درصد جمعیت استان تحت پوشش بهزیستی هستند

حسین افشارمقدم گفت: بیش از ۹۲ هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی هستند که در حدود ۸ و نیم درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

۸ و نیم درصد جمعیت استان تحت پوشش بهزیستی هستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حسین افشارمقدم مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جلسه‌ای که شب گذشته در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: حدود 25 درصد جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که این میزان از جمعیت تحت حمایت، حاصل توسعه نسبی فقر در جامعه بوده و نیازمند چاره اندیشی بیشتری می‌باشد.
وی افزود: بیش از 92 هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی هستند که در حدود 8 و نیم درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.
معلولیت‌های اجتماعی به معلولیت‌های جسمی در جامعه افزوده شده است
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: معلولیت‌های اجتماعی به معلولیت‌های جسمی در جامعه افزوده شده است آنچنانکه در 15 سال گذشته، 6 درصد در نرخ طلاق افزایش داشته‌ایم که این خود زنگ خطریست که باید جدی گرفته شود و قطعا این آسیب‌ها برای دولت و جامعه بار مالی فراوانی خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به وجود ضعف در اعتبارات استانی از وضعیت کنترل نشده صندوق‌های جمع آوری کمک به نیازمندان در سطح استان بخصوص در عوارضی‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: تقریبا ما در هیچ عوارضی در سطح کشور وضعیت عوارضی استان را نداریم که صندوق‌های مختلف با انواع و اقسام موسسات وجود دارند که باید ساماندهی شوند.
مدیرکل بهزیستی استان با تاکید بر پاس داشتن نیت‌های خیرین در استان عنوان کرد: در حوزه انسانی به 5 نیاز اساسی و ثابت روبه‌رو هستیم که این نیازها شامل درمان، مسکن، اشتغال، ازدواج و آموزش است.
وی تصریح کرد: بهزیستی استان با احصاء نمودن نیازهای مددجویان تحت پوشش این سازمان در یک مجموعه منسجم و قابل ارائه به خیرین و عموم مردم با نیت‌های عام و خاص، آماده دریافت کمک‌های مردمی می‌باشد.
ترویج ادبیات مشارکت و فراگیرنمودن آن، راهکاری برای افزایش مشارکت‌ مردمی
در ادامه این جلسه منوچهر حبیبی، معاون عمرانی استاندار قزوین از آمارهای افراد تحت پوشش دستگاه‌های امدادی ابراز نگرانی کرد و خاطرنشان کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که از لحاظ صنعت و کشاورزی در وضعیت بهتری نسبت به استان‌های دیگر کشور قرار دارد.
وی این میزان از توسعه فقر در استان را غیر قابل هضم و درک دانست و افزود: شورای مشارکت‌های بهزیستی استان که استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، شهردار، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز عضو دائمی آن هستند باید با حضور خیرین و معتمدین فعال‌تر شود.
معاون عمرانی استاندار قزوین گفتمان سازی و ترویج ادبیات مشارکت و فراگیرنمودن آن را راهکاری در جهت جلب مشارکت‌های عمومی و مردمی دانست و گفت: طرح شکرانه سلامت می‌تواند یکی دیگر از راهکارهای مؤثر در این زمینه باشد.
این مسئول ادامه داد: اشتغال مهم‌ترین نیاز اساسی مردم است که پیش نیاز آن آموزش و حرفه آموزیست که نباید نادیده گرفته شود.
وی در پایان از فرمانداران شهرستان‌ها، ادارات جهاد کشاورزی و صنعت و معدن خواست در راستای تشکیل و فعال نمودن شورای مشارکت استان با بهزیستی همکاری بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان