۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین شبکه‌های مجازی برای تغییر هویت طراحی شده‌اند/ افزایش اعتبار ۴۰۰درصدی برای پشتیبانی از اختراعات در استان‌ها
کد خبر: ۲۰۷۶۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳۱ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج علمی کشور در جمع نخبگان قزوین:

شبکه‌های مجازی برای تغییر هویت طراحی شده‌اند/ افزایش اعتبار ۴۰۰درصدی برای پشتیبانی از اختراعات در استان‌ها

حسین قدیانی گفت: در سال جاری علی رغم مشکلات منابع مالی که در مجموعه بسیج و سپاه وجود داشت، ۴۰۰ درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته در پشتیبانی از اختراعات و ابتکارات اختصاص یافت.

شبکه‌های مجازی برای تغییر هویت طراحی شده‌اند/ افزایش اعتبار ۴۰۰درصدی برای پشتیبانی از اختراعات در استان‌ها
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ، دکتر حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی کشور عصر روز گذشته(چهارشنبه) در دیدار با اعضای خانه نخبگان بسیج استان قزوین در سپاه صاحب الامر اظهار کرد: آنچه در تاریخ انقلاب رخ داد در شعار" نه شرقی، نه غربی؛ جمهوری اسلامی" نهفته شده است و هزینه سنگینی دارد.
وی در ادامه افزود: با توجه به مقایسه انقلاب‌های بزرگ دنیا، انقلاب امام(ره) به مراتب از همه بزرگتر بود چرا که مبانی اصلی انقلاب های دنیا ریشه اقتصادی داشت، اما مبانی انقلاب ما دارای ریشه فرهنگی بود.
قدیانی با اشاره به تحمل سختی‌های فراوان در دوران جنگ گفت: در زمان دفاع مقدس هم کشور ما سختی‌های زیادی به خود دید و از کل جمعیت 40 میلیونی در آن زمان فقط یک میلیون به میدان جنگ رفتند، امروز هم با همه مشکلاتی که در حوزه فرهنگ وجود دارد اما شهدای مدافع حرم که زاییده دفاع مقدس هستند، در میدان حضور دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی امروز به زندگی دوم مردم تبدیل شده است، بیان کرد: برخی شبکه‌های مجازی به نوعی طراحی شده‌اند که مردم را برای تغییر هویت در این فضاها آماده می‌کنند، در صورتی که همه ما باید نقش اصلی خود را در فضای مجازی بشناسیم و رفتار واقعی خود را در چارچوب محدودیت‌های اجتماعی نشان دهیم.
این مسئول تصریح کرد: امروز باندهای متعددی برای فریب جوانان ما وجود دارد که با توطئه آنها را برای آموزش مدلینگ به کشورهای اروپایی می‌برند تا در خیابان‌ها قدم زده و به غربی‌ها نشان دهند که چهره اعتقادی ایران در حال تغییر است.
وی ادامه داد: باتوجه به هجمه‌های دنیای استکبار که از مسیرهای متفاوت چون فضای مجازی، تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی در حال انجام است اما با فرا رسیدن ایام محرم، رمضان و روز قدس و اعتکاف تمام مسائل رنگ و بوی معنوی به خود می‌گیرد و صبر و استقامت و بصیرت مردم افزایش می‌یابد.

تخصیص اعتبار بلاعوض برای استان‌هایی که فعالیت پژوهشی دارند
رئیس سازمان بسیج علمی کشور با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نقطه مقابل دنیای استکبار قرار دارد، اذعان کرد: با همه نقدهایی که علیه جمهوری اسلامی می‌شود اما خوشبختانه ایران توانست به جایی برسد که کشورهای پیشرفته اروپایی در نقطه مقابل ایران بر روی میز مذاکره بنشینند.
وی ابراز کرد: امروز دشمن از طریق جنگ نرم با تحریم‌های اقتصادی و نفوذ فرهنگی و سیاسی و علم و فناوری در حال ضربه زدن به ایران است که باید محکم در برابر آنها ایستاده و سختی‌ها را تحمل کنیم.
این مسئول با اشاره به مسائل داخلی و سوء مدیریت زمان جنگ بیان کرد: این مشکلات در زمان دفاع مقدس هم وجود داشت، اما امروز با تغییر حوزه در حال مشاهده این مشکلات در زمینه‌های متفاوت دیگر هستیم.
قدیانی با بیان اینکه نسبت جوانان انقلابی ما نسبت به گذشته افزایش یافته است، ابراز کرد: باتوجه به عملیات منطقه خان طومان سوریه و شهادت 13 جوان مازندرانی خیلی‌ها دغدغه مدیریت فضای استان را بعد از خبر شهادت این جوانان داشتند که در همان زمان یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر ثبت نام برای دفاع از سوریه را منتشر کرد و از تمام شهرستان‌های مازندران متقاضی مدافع حرم اسم نوشتند.
وی اضافه کرد: وظیفه حوزه علمی و پژوهش فناوری این است که اگرچه در کشور باید زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت پژوهش‌های علمی فراهم باشد، اما قرار نیست کشور به دنبال نخبه‌ها باشد.
این مسئول با اشاره با به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فرار مغزها گفت: ایشان فرمودند:"از رفتن کسی که نگاهش به بیرون است، ممانعت نکنید من دنبال کسانی مانند شهید چمران هستم که از خارج آمدند."
وی عنوان کرد: در سال جاری علی رغم مشکلات منابع مالی که در مجموعه بسیج و سپاه وجود داشت، 400 درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته در پشتیبانی از اختراعات و ابتکارات اختصاص یافت.
رئیس بسیج علمی کشور تاکید کرد: برای استفاده از اعتبارات بلاعوض هر استانی که برای زمینه گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهش اعلام امادگی کند، این اعتبار بلاعوض تخصیص داده می‌شود.
وی در پایان تصریح کرد: باتوجه به مشکلات عدیده ای که در حوزه‌های مختلف کشور و استان قزوین وجود دارد اما باید این مشکلات را مدیریت کرده و در برابر سختی‌ها ایستادگی کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان