۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین همه وظیفه داریم نگذاریم غباری روی انقلاب را بگیرد/ بیان نکردن تاریخ برای نسل جدید ظلم است
کد خبر: ۲۰۷۵۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

همه وظیفه داریم نگذاریم غباری روی انقلاب را بگیرد/ بیان نکردن تاریخ برای نسل جدید ظلم است

روزبه گفت: باید به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران توجه کرد و دانست که وجود نارسایی‌ها دلیل نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب نیست. همه وظیفه داریم نگذاریم غباری روی انقلاب را بگیرد و تاریخ پر افتخار و درخشان این نهضت ماندگار کم فروغ شود.

همه وظیفه داریم نگذاریم غباری روی انقلاب را بگیرد/ بیان نکردن تاریخ برای نسل جدید ظلم است
به گزارش صبح قزوین صبح امروز (شنبه) زنگ انقلاب با حضور مرتضی روزبه استاندار قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی، حجت الاسلام اسماعیل صادقی دادستان عمومی و انقلاب، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در دبیرستان دخترانه شاهد بهشتیان قزوین توسط استاندار نواخته شد.
مرتضی روزبه استاندار قزوین در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن سی و پنجمین سالروز انقلاب اسلامی به دانش آموزان و معلمان اظهار کرد: حضرت امام پس از سال ها تبعید در 12 بهمن 57 با سربلندی و افتخار به کشور بازگشتند و ورود تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی موجب تحولی عظیم در ملت ایران شد به گونه ای که بعد از گذشت سی و پنج سال از این رویداد سالروز آن جشن گرفته می شود.
وی به مراسم جشن انقلاب که توسط دانش آموزان اجرا شد اشاره و ادامه داد: برگزاری مراسم جشن انقلاب در دبیرستان شاهد با زیبایی و ابتکار خاص و ختم گروهی قرآن توسط دانش آموزان جای خوشحالی دارد و بیانگر استعدادهای شگرف نوجوانان ما و درک درست آنها از انقلاب است اما وظیفه تک تک کسانی که انقلاب اسلامی و وقایع قبل و بعد آن را درک کرده اند این است که فرزندان خود را با دستاوردهای ارزشمند این انقلاب باشکوه بیشتر آشنا کرده و به طرق مختلف آن تصاویر را برای نسل جوان کهآن دوران را ندیده اند به تصئویر بکشیم.

unnamed (3)

روزبه بیان کرد: دانش آموزانی که انقلاب و جنگ را درک نکرده اند شاید نتوانند با همه ازشهای به دست آمده انس پیدا کنند.
از این رو دهه فجر بهترین فرصت برای بیان همه آموزه های مهمی است که انقلاب را به جایگاه ارزشمند امروز رسانده که الگوی دیگران شده ایم.
وی تصریح کرد: سوالی که ممکن است برای دانش آموزان و نوجوانان پیش بیاید این است که چه عواملی باعث شد مردم دست به یک انقلاب مردمی و عظیم زنند؟ خواسته های مردم چه بود؟ در پاسخ باید برگ های تاریخ انقلاب را ورق زنیم و اتفاقات بی شمار ان دوران را ترسیم نماییم.
این مقام مسئول ادامه داد: همه مسئولان فرهنگی، هنری، آموزشی و غیره باید دست به کار شده و با زبانی ریبا آن دوران را به نسل جدید منتقل نمایند.
روزبه به اقدامات 35 ساله دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی اشاره و افزود: در طول عمر 35 ساله انقلاب اسلامی دشمن تمام تلاش خود را برای نابودی انقلاب نمود، از جنگ 8 ساله گرفته تا ترورهای دهه اول انقلاب و .
.
.
این اقدامات در راستای به زیر سلطه در آودن ملت ایران و از بین رفتن استقلال این کشور متمدن بوده است.
وی عنوان کرد: ملت ایران با این انقلاب به دنبال این بود که خودش باشد و زیر بار هیچ نظام سلطه ای قرا نگیرد چرا که به لحاظ دینی، تاریخی، مذهبی و اجتماعی دارای ریشه های قوی است که این توانایی را به ملت می دهد که بدون تکیه زدن به دیگران راه خود را پیش بگیرد.
 کشور ایران دارای یک ریشه تاریخی می باشد.
دانشمندان بزرگی در تاریخ بوده اند که برای سربلندی کشور تلاش داشته اند.
استاندار قزوین ادامه داد: انقلابیان کشور که پدران همین دانش‌آموزان بودند در بهمن 57 در خیابان‌ها، کوی و برزن، روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ به دنبال استقلال و عزت ایران بودند که نظام سلطه مانع رسیدن آنان به اهدافشان می‌شد و پس از پیروزی انقلاب نیز ملت ایران همین هدف را دنبال می‌کردند.

unnamed (2)

این مسئول با اشاره به دوران دفاع مقدس که شهدا و جانبازان بسیاری برای دفاع از همیت ایران در آن حضور داشتند بیان کرد: امروز سند جدی جنگ تحمیلی شهدا و جانبازانی هستند که تصاویر آنها در گوشه و کنار میهن اسلامی در معرض دید و الگو گرفتن مردم قرار دارد و هنوز هم توطئه دشمنان علیه انقلاب ما ذپایان نیافته و با ترور دانشمندان هسته ای ادامه یافته تا نشان دهند هرگز نمی خواهند ما به استقلال و اقتدار برسیم.
 جانبازان و خانواده‌های آنان درد را تحمل و صبر را خجل کردند و پیام عزت را با خود به همراه آوردند.
وی با بیان بخشی از وابستگی ها در دوران رژیم گذشته بیان کرد: در همین شهر قزوین شاهد پزشکانی هندی، بنگلادشی و پاکستانی بودیم که چندان هم متخصص نبودند و بیماران قادر نبودن بیماری خود را به درستی بیان کنند و این وابستگی تحقیر آمیز بود اما امروز با داشتن پزشکان متخصص و فوق متخصص قادریم بهترین خدمات را مردم داخل و خارج از کشور هم ارائه کنیم که افتخاری بزرگ است.
وی افزود: باید به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران توجه کرد و دانست که وجود نارسایی‌ها دلیل نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب نیست.
همه وظیفه داریم نگذاریم غباری روی انقلاب را بگیرد و تاریخ پر افتخار و درخشان این نهضت ماندگار کم فروغ شود.
روزبه اذعان کرد: جاسوسی دشمنان در مراکز علمی و فناوری، جنگ سایبری و ترور دانشمندان به خاطر این است که آنان نمی‌خواهند ایرانی مستقل، مقتدر و عزتمند باشد؛ بلکه ایران ذلیل، فقیر، فاسد و وابسته مطلوب آنهاست.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: مسئله انرژی هسته ای که در حال حاضر بسیار مورد بحث است در قبل از انقلاب قرار بود ایران آن را به مانند بسیاری از کشورها در اختیار داشته باشد اما بعد از وقوع انقلاب و گذشتن سال های سال از آن زمان دنیای غرب با آن مخالفت می ورزد.
چرا که آنها خواهان به زیر سلطه بردن کشور ایران هستند و نمی توانند ایستادگی و توانمندی آن را ببینند.
این مسئول گفت: آنان انرژی هسته‌ای را در اختیار ایران می‌گذارند؛ اما مشروط بر اینکه ایران کشور عزیزی نباشد.
تاریخ نشان می‌دهد هر جا که ایران تصمیم گرفته روی پای خود بایستد، دشمنان تحمل نکرده‌اند اما هر جا که خواسته است وابسته باشد، به آن توجه داشته‌اند.
استاندار قزوین خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: دانش‌آموزان امروز سرمایه‌های ارزشمندی برای کشور هستند و باید بکوشند تا از لحظات نوجوانی برای تبدیل شدن به شخصیت‌های برجسته حداکثر بهره را بگیرند.
انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان