۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین تولیدات پژوهشی ما پاسخگوی نیازهای کشور نیست/ با ابزار غربی نمی‌توان حوزه اقتصاد را متحول کرد
کد خبر: ۲۰۷۴۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳۰ ساعت: ۱۵:۴۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج علمی کشور:

تولیدات پژوهشی ما پاسخگوی نیازهای کشور نیست/ با ابزار غربی نمی‌توان حوزه اقتصاد را متحول کرد

حسین قدیانی با بیان اینکه تولیدات پژوهشی ما پاسخگوی نیازهای کشور نیست، بیان کرد: یکی از مشکلات کشور این است که قصد داریم با ابزار غربی، مشکلات نظام جمهوری اسلامی را حل کنیم.

 تولیدات پژوهشی ما پاسخگوی نیازهای کشور نیست/ با ابزار غربی نمی‌توان حوزه اقتصاد را متحول کرد
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ، حسین قدیانی، رئیس سازمان بسیج علمی کشور ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست با معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها، ارگان‌ها و مسئولان مراکز علمی و پژوهشی استان قزوین در پارک علم و فناوری امام خمینی(ره) اظهار کرد: سیستم آموزشی کشور دچار مشکل است و پاسخگوی مطالبات پژوهشی بخش‌های مختلف صنایع نیست.
وی با بیان اینکه تولیدات پژوهشی ما پاسخگوی نیازهای کشور نیست، عنوان کرد: باتوجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه علمی و دانشگاهی کشور، اوضاع خوبی در دستاوردها و تولیدات پژوهشی نداریم.
این مسئول تاکید کرد: باید مزیت‌های رقابتی هر استان در بخش‌های مختلف شناسایی و مورد توجه قرار بگیرد زیرا هر کجا که تلاش و همت کردیم، توانستیم کارهای خوبی در کشور انجام بدهیم.
وی با بیان اینکه امروز یکی از تهدیدات اصلی کشور در حوزه اقتصادی هست، تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور این است که قصد داریم با ابزار غربی، مشکلات نظام جمهوری اسلامی را حل کنیم.

امروز در صحنه علم نیاز به روحیه و فرماندهانی جهادی داریم

قدیانی افزود: پژوهش‌هایی که امروز در کشور انجام می‌شود اصلاً کاربردی نیست و مسئله این است که نمی‌دانیم که چه داریم و چه می‌خواهیم.
وی با بیان اینکه وجود و راه اندازی خانه نخبگان در هر استان ضروری است، گفت: یک مرکز کنترل فرماندهی نیز ضروری است تا در هر استان راه‌اندازی شود که جلسات خانه نخبگان می‌تواند شأنیت این مرکز کنترل فرماندهی را داشته باشد.
رئیس سازمان بسیج علمی کشور بیان کرد: اگر کل استان یک مشکل را وسط بگذارد و همه یکپارچه روی آن تمرکز کنند آیا واقعاً این مشکل حل نخواهد شد؟ برای نمونه یک موضوع بحث صادرات کشمش استان قزوین است.
وی در پایان با اشاره به اینکه باید از کار جهادی در هشت سال دفاع مقدس درس گرفت، عنوان کرد ما در این دوران مدل غربی جنگیدن را کنار گذاشتیم و معادله را به هم زدیم، امروز نیز در صحنه علم نیاز به روحیه و فرماندهانی جهادی داریم.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان