۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین طرح آزادسازی پرنده برای کنترل آفات گیاهان اجرا شد
کد خبر: ۲۰۷۴۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳۰ ساعت: ۱۳:۲ ↗ لینک کوتاه

برای اولین بار در کشور؛

طرح آزادسازی پرنده برای کنترل آفات گیاهان اجرا شد

در راستای اقتصاد مقاومتی؛ برای اولین بار در کشور طرح آزاد سازی پرنده برای کنترل آفات گیاهان در استان اجرا شد.

طرح آزادسازی پرنده برای کنترل آفات گیاهان اجرا شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نوروزیان، کارشناس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه این سازمان اظهار کرد: طرح آزادسازی پرنده برای کنترل آفات گیاهان در استان قزوین اجرا شد.
وی در ادامه افزود: طرح آزادسازی پرنده فاز اول که شامل 15 قطعه پرنده کبک پلاک دار بود برای کنترل آفات موجود در مزارع منطقه مثل سن گندم، ملخ و سوسک‌های گرده خوار در سطح هشت هزار هکتار از مزارع گندم (در روستای مایان مرز بین شهرستان تاکستان و کوهین) انجام شد.
این مسئول ادامه داد: مناطقی که طرح در آن اجرا شد جزو مناطق ارگانیک از لحاظ کنترل آفات بصورت غیر شیمیایی بوده که قطعه‌ای که قرق و طرح در آن اجرا شد 100 هکتار گندم دیم بوده است.
نوروزیان تصریح کرد: با رهاسازی این پرندگان در مزارع گندم یکی از راه‌های کنترل آفات گیاهان عملیاتی شد.
وی بیان کرد: استفاده از قارچ‌ها، باکتری‌ها، اسانس‌های گیاهی و دور کننده‌ها را از دیگر راه‌های کنترل آفات گیاهان نباتی ذکر کرد.
کارشناس باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این طرح می‌تواند در سال چندین بار اجرا شود البته مستلزم تخصیص اعتبار لازم جهت قرق منطقه از وجود شکارچیان است.
گفتنی است؛ طرح آزاد سازی پرنده برای کنترل آفات گیاهان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و با همکاری محیط زیست استان قزوین اجرا شد.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان