۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تشکل‌های انقلابی صدای حقیقت، آرمان‌گرایی و بازوان صدور انقلاب هستند
کد خبر: ۲۰۷۴۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳۰ ساعت: ۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین الملل امام خمینی:

تشکل‌های انقلابی صدای حقیقت، آرمان‌گرایی و بازوان صدور انقلاب هستند

آبتین عزیزی، عنوان کرد: در حکومتی که بناست صدور انقلاب فرهنگی از دانشگاه‌های آن اتفاق بیافتد، تشکل‌های اسلامی بازوی صدور انقلاب هستند.

تشکل‌های انقلابی صدای حقیقت، آرمان‌گرایی و بازوان صدور انقلاب هستند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، مدتی است که نام دانشگاه امام خمینی(ره) بر سر زبان‌ها افتاده و هر کدام از ما از دریچه نگاه خود در تلاش برای یافتن اما و اگرهای موجود در این دانشگاه هستیم. دانشگاهی که بنا به تعبیر مقام معظم رهبری در سفری که به استان قزوین داشتند آبروی نظام است.
شاید مهمترین موضوع این روزها را بتوان در انتقاد شدیداللحن آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دانست. همچنین خبر شکایت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه از ۳ تشکل با سابقه یعنی جامعه اسلامی، انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی نیز بازتاب های فراوانی را در استان به وجود آورد.
برای روسن تر شدن موضوع مصاحبه ای با آبتین عزیزی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین الملل امام خمینی صورت گرفته که در ادامه می‌خوانید:

کیوسنا: از لزوم فعالیت تشکل‌های دانشجویی و سابقه فعالیت آنها در دانشگاه امام برای ما بگویید؟

عزیزی: لزوم فعالیت تشکل‌های دانشجوئی در آیین نامه‌های مختلف و کلام بزرگان و مسئولین واضح و مشخص است. تشکل‌ها حضور دارند تا صدای حقیقت و آرمان گرائی باشند.
تشکل‌ها تمامِ تلاش خود را می‌کنند تا مطابق فرمایش ولیِ خویش امام خامنه ای آرمانگرا باشند و مطالبه‌گر. در حکومتی که بناست صدور انقلاب فرهنگی از دانشگاه‌های آن اتفاق بیافتد، تشکل‌های اسلامی بازوی صدور انقلاب هستند.

کیوسنا: می‌توانید مقایسه ای بین ادوار و دولت‌های مختلف در خصوص میزان آزادی بیان و توجه به تشکل‌های دانشجویی به ویژه در دولت یازدهم داشته باشید؟

عزیزی: آزادی بیان تعریف و مفهوم مشخصی دارد اما سلیقه ای رفتار کردن در هر دولتی آفت‌هائی به دنبال داشته است.
جناب آقای رئیس جمهور در مراسم ۱۶ آذر سال گذشته از جنبش دانشجوئی و آزادی‌هایی که در این دولت به دانشجوها وعده داده شده سخن گفتند.
آزادی‌های داده شده منحصر به این دولت نیست، همانطور که محدودیت‌ها منحصر به این دولت نیستند. تصور نشود اینکه ما هم اکنون به دولت حاضر و سیاست‌هایش انتقاد داریم یعنی حمایت از دولتِ خاصی داریم یا حامی دولت قبل به حساب می‌آئیم.
شاید حافظه تاریخی برخی یاری نکند، اما در دولت قبل نیز شکایات و اشکالاتی را به تشکل‌های انقلابی وارد کردند اما دوستان بدانند حاشا که بچه حزب اللهی میدان را خالی کند، ما تا نفس داریم بر سرِ آرمان خواهی خود ایستاده ایم.

کیوسنا: نماینده ولی فقیه فعالیت فتنه گران در دانشگاه و محدود کردن تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان انقلابی در دانشگاه را به کرات در چند ماه اخیر به عناوین مختلف به صورت غیر مستقیم و در چند مورد آخر به صورت مستقیم مورد انتقاد شدید قرار داده اند. به نظر شما دلیل آن چیست؟

عزیزی: کلام حضرت آیت الله عابدینی مشخص بود و هشداری واضح.

ترددی که ایشان در دانشگاه دارند و با کرسی استادی در همین دانشگاه، باعث شده که ایشان آگاه از جریانات باشند، اما عده ای ترجیح دادند تفسیر فتنه گر از سخنان ایشان را به خود نسبت دهند، این صحیح نیست مگر اینکه در نزد خود فتنه گر باشند.
اما برداشت من از سخنان آیت الله عابدینی این است که سخنان ایشان صرفاً راهگشای مسئولین دانشگاه در هدایت دانشگاه خارج از حیطه سخنان فتنه گران بود، این حرف بعد از افشای حضور برخی افراد معلوم الحال در کرسی استادی این دانشگاه بیش از پیش درک می‌شود.

کیوسنا: چرا مسئولان نسبت به این هشدارها و انتقادات سکوت کرده و اقدامی انجام نمی دهند؟
عزیزی: سکوت مسئولان دلایل متعددی دارد که عمده آن به این برمی‌گردد که به صحت حرف‌های ایشان اذعان دارند و کلام متقنی برای رد صحبت‌های آیت الله عابدینی نیست.

کیوسنا: دلیل عمده طرح شکایت از تشکل‌های اصلی و با سابقه کشور آن هم از سوی معاونتی که خود باید حامی این تشکل‌ها باشد، چیست؟
عزیزی: از عمده سئوالات ما نیز همین است که چرا این شکایت از سوی متولی تشکل‌ها صورت گرفته است؟ معاونت فرهنگی به عنوان مقام مافوق تشکل‌ها در دانشگاه می‌تواند این قضایا را به شکلی معقول و منطقی طرح و از آن نتیجه بگیرد، اما شکایت این مقام از تشکل زیر دست خود توجیهی ندارد به خصوص که این تشکل‌ها فعالیت خود را مبتنی بر نص قانون می‌دانند.

کیوسنا: در مصاحبه‌هایی که صورت گرفته عنوان می‌شود ما طرح شکایتی نداشتیم بلکه موضوع ارائه برخی توضیحات است. آیا این موضوع صحت دارد؟
عزیزی: آئین نامه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی تفاوت‌های این مواضع را مشخص می‌کند. اگر بنا به توضیح خواستن باشد، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه می‌تواند با احضار تشکل‌ها از جنبه مسئولیت خود از آنها توضیح بخواهد. در هیات نظارت بر تشکل‌ها هم همین منوال مترتب است. اما حضور هیات منصفه مطابق آئین نامه براساس شکایت‌های وارده صورت می‌پذیرد. ضمناً معاون فرهنگی دانشگاه نمی تواند کتمان کند که در دو شکوائیه، ایشان خود را به عنوان شاکی مطرح نموده اند.

کیوسنا: نتیجه رای هیات نظارت دانشگاه چه شد؟ چرا برای سومین بار متوالی این جلسه کنسل می‌شود؟
عزیزی: به دلایل مختلف بررسی این جلسه برای سومین بار به تعویق می‌افتد. تعویق سوم که در انتهای تیرماه صورت گرفت با توجه به در پیش بودن یک ماه تعطیلی تابستانی دانشگاه عملاً بحث را به درازا کشانده و سبب ایجاد جوی روانی می‌شود.
در حالی که اولین شکایت واصله ۱۶ خردادماه و آخرین آن در ششم تیرماه بوده، اینکه تا آخر تیرماه نیز این شکایات رسیدگی نشوند توجیه منطقی ندارد.

کیوسنا: دکتر حسامی فر معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه امام در مصاحبه ای چنین گفتند: «طبق دستورالعمل به تشکل‌های دانشجویی اجازه فعالیت در بیرون از دانشگاه‌ها در صورتی داده می‌شود که مطابق قانون احزاب مجوز لازم را برای این کار داشته باشند که متاسفانه شاهد بی توجهی و عدم رعایت مقررات مربوط توسط برخی تشکل‌ها علی رغم تذکرات بوده ایم»حال سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا پیش از این تذکراتی به تشکل‌ها مبنی بر عدم امکان فعالیت آنها در خارج از دانشگاه صادر شده ؟

عزیزی: مطابق آئین نامه‌ها این حق برای تشکل‌ها موجود است، اما یکی از مسائل این است که هرگز توسط هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه و یا معاونت فرهنگی، از تشکل‌ها توضیحی مبنی بر دارا بودن مجوز و یا چگونگی فعالیت خارج از دانشگاه داده نشده است.
با این وضع جناب آقای دکتر حسامی فر چگونه از وجود یا عدم ساز و کار قانونی ما اطلاع دارند؟!

کیوسنا: آیا فعالیت خارج از دانشگاه برای تشکل‌ها ممنوع و دارای مشکل قانونی است ؟
عزیزی: تشکل‌های اسلامی و انقلابی دانشگاه امام به کرار عنوان کرده اند که فرزندان انقلاب هستند و فرزندان انقلاب خلاف قانونِ انقلاب رفتار نمی‌کنند. ما مطابق نص صریح آئین نامه و سایر قوانین موضوعه فعالیت داشته ایم و اگر مسئولین معتقدند تخلفی صورت گرفته، در مرتبه اول و دوم می‌بایست تذکری از این باب مبتنی بر شرایط قانونی به تشکل‌ها واصل می‌شد که هرگز اینطور نبوده است.

کیوسنا: علت اصلی شکایت از تشکل‌های دانشجویی انتقاد از دولت و توهین و افترا نسبت به آن و نوعی هنجارشکنی اخلاقی ذکر شده. آیا تشکل‌ها در بیانیه‌ها و فعالیت‌های خود چنین هدفی را دنبال می کنند؟
-تشکل‌ها به حسب وظیفه ای که بر خود متصور می‌بینند، اقدام به تبیین و روشنگری در فضای دانشگاه و جامعه داشته اند. نه تنها در بیانیه‌ها بلکه در نشریات، همانطور که اقدامات منفی پررنگ می‌شود اقدامات صحیح و به جا نیز یادآور می‌شود.

تشکل‌های انقلابی آرزوی اعتلای هر چه بیشتر دولت‌ها را دارند، زیرا این اعتلا باعث پیشرفت مملکت و ممتازی نظام اسلامی در جهان می‌شود و صدور انقلاب را تسهیل می‌نماید. حال اگر در راه سربازیِ نظام اسلامی برچسب‌هائی به نیروهای حزب الله زده شود باکی نیست، ما در این میدان از تمام نیروی خود برای اثرگذاری انقلاب بر افکار عمومی و انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های آن به سایر ملت‌ها استفاده می‌کنیم.

کیوسنا: سخن پایانی؟
عزیزی: دیده شده در یکی از سایت‌ها، علیه تشکل‌های موجود در شکایت لفظ «تشکل های اصولگرا» بکار برده شده است. همانطور که پیشتر نیز از جانب مسئولین مختلف تشکل‌ها عنوان شده تشکل‌های دانشجویی خود را فقط و فقط وامدار انقلاب می‌دانند و در قید قرار گرفتن در گروه‌های سیاسی نظیر اصولگرایی یا اصلاح طلبی نیستند.
ارزش آنها مادامی حفظ می‌شود که بدنه جریان‌های مختلف سیاسی نباشند، بلکه حامی انقلابی گری و افراد انقلابی باشند، حال این افراد در هر دسته از جریانات سیاسی حاضر باشند و این در مواضع تشکل‌ها و ادوار ایشان قابل ملاحظه و مشاهده است.
انتهای پیام/2002

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان