۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین وزارت امور خارجه برای توقف خشونت‌ها در کشمیر اقدام لازم را انجام دهد
کد خبر: ۲۰۷۳۲۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

وزارت امور خارجه برای توقف خشونت‌ها در کشمیر اقدام لازم را انجام دهد

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی ضمن ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در کشمیر، گفت: از وزارت امور خارجه درخواست می‌کنیم تا از طریق مجاری دیپلماتیک اقدامات لازم برای توقف خشونت‌ها انجام دهد.

وزارت امور خارجه برای توقف خشونت‌ها در کشمیر اقدام لازم را انجام دهد

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری صبح قزوین ، مهدی صولی معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: انفعال سازمان همکاری های اسلامی در قبال کشتار مردم مظلوم کشمیر تاسف بار است.

وی درباره وقایع اخیر و کشتار مردم بی پناه کشمیر اظهار داشت: مبارزه با ظالم و دفاع از مظلومین از محکمات انقلاب اسلامی و از اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. متاسفانه در روزهای اخیر، اخبار بسیار نگران کننده ای از هجوم گسترده نیروهای نظامی به مردم غیر نظامی و بی پناه کشمیر، به گوش می رسد. بهره گیری از نیروهای نظامی و استفاده از سلاح های مرگ بار در مواجهه با مردم معترضی که هیچ ابزار دفاعی در اختیار ندارند، مغایر با موازین حقوق بشری و خلاف صریح تمامی موازین و کنوانسیون های بین المللی است.

صولی بیان داشت: عدم سکوت و درخواست اقدام عاجل از دولت ها، نهاد های حقوق بشری و امدادی و سازماهای بین المللی وظیفه حداقلی وجدان های آگاه و بیدار در قبال این تجاوز آشکار به حریم انسانیت است. به ویژه انفعال آشکار سازمان همکاری های اسلامی در این خصوص بسیار تاسف آور است.

وی افزود: در حالی که این سازمان در سال جاری، شعار نمادین یکپارچگی و همبستگی برای عدالت و امنیت را برای ترسیم جهت گیری فعالیت های خود برگزیده است، سکوت معنادار این سازمان در قبال اقدامات خشونت بار، تروریستی و تهاجمات نظامی مغایر حقوق بشر و ناقض حقوق بین الملل در یمن، سوریه، عراق، نیجریه، بحرین و هم اکنون نیز در کشمیر، نشان می دهد که اعمال نفوذ برخی کشورهای حامی تروریسم و پدر خوانده های خشونت و اشغال گری، کارایی موثر این سازمان در صیانت از انسجام امت اسلامی و دفاع از مسلمانان را با ابهام مواجه ساخته است.

صولی تصریح کرد: حزب موتلفه اسلامی ضمن ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در کشمیر و با محکومیت شدید اقدامات اخیر که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از مردم عادی و بی پناه کشمیری شده است، از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیزدرخواست می‌کند تا از طریق مجاری دیپلماتیک اقدامات لازم برای توقف خشونت ها و درگیری ها را دنبال کند.

معاون امور بین‌الملل موتلفه خاطرنشان کرد: حزب موتلفه اسلامی با هدف فعال کردن ظرفیت احزاب سیاسی، سازمان های اسلامی و نهادهای مردمی منطقه در خصوص فراگیر سازی مطالبه پایان دادن به این خشونت‌ها و استیفای حقوق انسانی مردم مظلوم کشمیر، گفتگوهایی را با رهبران احزاب اسلامی و سازمان های سیاسی و ملی در منطقه آغاز نموده است.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان