۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کمبود ساختار و نیروی انسانی در معاونت پارلمانی وجود دارد/تنها یک استیضاح در دولت یازدهم رأی آورد
کد خبر: ۲۰۷۲۹۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کمبود ساختار و نیروی انسانی در معاونت پارلمانی وجود دارد/تنها یک استیضاح در دولت یازدهم رأی آورد

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه این معاونت آمادگی کامل دارد که با معاونت سازمانی رئیس‌جمهور در همه امور همکاری کند، گفت: ما در دوره ۳ ساله‌مان توانستیم مشکلاتی که در رابطه با دولت و مجلس وجود داشت را برطرف کنیم.

کمبود ساختار و نیروی انسانی در معاونت پارلمانی وجود دارد/تنها یک استیضاح در دولت یازدهم رأی آورد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین ، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم معارفه معاونان حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور که با حضور محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد، اظهار داشت: از رئیس‌جمهور تشکر می‌کنم که زمینه خدمتگذاری ما را در این دولت فراهم کرد و به ما مسئولیت  معاونت پارلمانی را از آغاز دولت تا امروز واگذار کرد.

وی افزود: همگی از مشکلاتی که این معاونت با مجلس نهم داشت، آگاهی داریم. این معاونت در گذشته در تعامل با مجلس سال‌های خوبی را پشت سر نگذاشته بود و تعاملات با مجلس نهم چندان سالم و خوب نبود و حتی درگیری قوه مجریه و مقننه در دولت قبل به پشت تریبون مجلس نیز می‌رسید.

وی افزود: بر همین اساس وقتی ما مسئولیت گرفتیم شرایط مساعد نبود اما ما در دوره 3 ساله‌مان توانستیم مشکلاتی که در رابطه با دولت و مجلس وجود داشت را برطرف کنیم.

انصاری در ادامه گفت: از 2 هزار و 400 سؤالی که در دولت یازدهم از وزرا شد، تنها 55 سؤال آن بود که به جلسه علنی رسید که نصف آن نیز قانع‌کننده بود و نصف آن قانع کننده نبود.  همچنین 3 استیضاح داشتیم که یکی از آنان رای آورد و آن هم در رابطه با وزیر علوم بود و 2 استیضاح دیگر به نفع دولت شکل گرفت.

وی با اشاره به کمبودهای ساختاری و نیروی انسانی در این معاونت گفت: متاسفانه در این معاونت بایگانی به صورت سنتی و پرونده‌ای بود که ما را با مشکلات جدی مواجه می‌کرد. بر همین اساس توانستیم نرم‌افزاری در این خصوص تهیه کنیم و مجموع این بایگانی را در یک سامانه وارد کنیم و بخشی از ادوار مجلس نیز وارد این سیستم شده که حال این بانک اطلاعاتی می‌تواند برای همه ارزشمند باشد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از رئیس‌جمهور در خصوص اعطای مسئولیت معاونت حقوقی به وی گفت: از نقاط قوت این دولت این است که رئیس دولت آن از همه نمایندگان فعلی مجلس سابقه نمایندگی بیشتری دارد و خود از حقوقدانان است و امروز از ایشان تشکر می‌کنم که مسئولیت معاونت حقوقی را به بنده سپردند.

انصاری پیرامون انتخاب امیری به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در حقیقت برای معاونت پارلمانی انتخاب احسن و اصلح صورت گرفت و آقای امیری از کارنامه درخشانی برخوردار است.

وی در پایان گفت: ما در خدمت معاونت پارلمانی خواهیم بود و البته در عمل این همکاری در حوزه حقوقی و پارلمانی صورت گرفته و ما آمادگی کامل برای همکاری با معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور را داریم.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان