۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین موضع وزارت خارجه برای مسلمانان کشمیر تنها برای رفع تکلیف نباشد
کد خبر: ۲۰۷۲۸۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

موضع وزارت خارجه برای مسلمانان کشمیر تنها برای رفع تکلیف نباشد

معاون بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: مردم مسلمان کشمیر امروز به ما چشم امید دارند و انتظار ما از دولت این است که از مسلمانان کشمیر حمایت کرده، موضع وزارت خارجه هم برای مسلمان کشمیر نباید تنها برای رفع تکلیف باشد.

موضع وزارت خارجه برای مسلمانان کشمیر تنها برای رفع تکلیف نباشد

محمد سرخوش معاون بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به جنایات اخیر در کشمیر، گفت: متاسفانه بار دیگر و این بار در کشمیر، شاهد نقض قوانین بین‌المللی و سکوت جوامع مختلف هستیم. شیعیان چند روزی است زیر ظلم ارتشیان هند دست و پنجه نرم می‌کنند و از طرفی دیگر هیچ حمایتی از جانب سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری نمی‌شوند.

سرخوش تاکید کرد: در قانون اساسی کشور هند آمده است که « حفظ آزادی عقیده، ایمان و عبادت جزء حقوق تمامی اتباع هندی است»، در نتیجه مطابق قانون اساسی این کشور هیچ‌گونه تبعیض در حقوق سایر مذاهب و ادیان نبابد وجود داشته باشد.

وی افزود: از طرف دیگر چون این کشور، کشوری سکولار و سانسکریت است در نتیجه در آنجا قائل به جدایی دین از سیاست هستند و در چنین کشورهایی به گفته خودشان نباید دین و مذهب دخیل در حکومت باشد و در یک کلام باید طبق برابری ادیان عمل کنند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: گروه‌ها و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری امروز باید به حرف‌های خود جامه عمل بپوشانند و اصل اصلی بشریت که همان آزادی فکر و عقیده است را در سراسر جهان از شرق و غرب گرفته تا شمال و جنوب پیاده کنند.

سرخوش ادامه داد: مردم کشمیر بدانند که حزب خدا پیروز است و آنها قطعا پیروز خواهند شد، و باید بدانند که تنها راه پیروزی و نصرت مقاومت است. مردم کشمیر باید باور کنند و بدانند که باطل نابود شدنی است.

وی در خاتمه گفت: مردم مسلمان کشمیر امروز به ما چشم امید دارند و انتظار ما از دولت این است که از مسلمانان کشمیر حمایت کرده و وزارت خارجه نیز باید موضع قاطعی بگیرد، موضع وزارت خارجه برای مسلمان کشمیر نباید تنها برای رفع تکلیف باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان