۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از بحران خارج شدند
کد خبر: ۲۰۷۲۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۹ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از بحران خارج شدند

حمیده زرآبادی بیان کرد: مدیرعاملان ایران خودرو و سایپا در خصوص قراردادهای جدید خودرویی و میزان مشارکت و صادرات در این قراردادها توضیح دادند.

شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از بحران خارج شدند
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، سید حمیده زرآبادی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه اخیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست مدیران شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو، و همچنین رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع حضور یافتند.
وی با بیان اینکه گزارش مدیران شرکت‌های خودروسازی در جلسه کمیسیون ارائه شد، افزود: مدیران شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو عنوان کردند که در سال گذشته از وضعیت بحرانی عبور کرده‌اند و به طور نسبی شرایط بهبود یافته است و همچنین انتظاراتی درباره تامین اعتبار و منابع مالی داشتند.
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قراردادهای مذکور در حال انعقاد است و ایران خودرو در این زمینه اقداماتی انجام داده است، ادامه داد: اعضای کمیسیون نظرات خود را در خصوص خودروسازی کشور بیان کردند که می‌توان به بحث قراردادها و نحوه کاهش هزینه‌های سربار، خودروهای نسل جدید مانند خودروهای برقی هیبریدی، کیفیت خودرو و رقابتی بودن و صادرات آن، اثر تحریم‌ها و راهکارها برای مقابله با آن، استفاده از ظرفیت تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد.
زرآبادی با اشاره به اقدامات پیش روی خودروسازان اظهار کرد: درباره ساخت موتورهای جدید و قراردادهای جدید با شرکت سیتروئن و پژو توضیحاتی در جلسه ارائه شد و همچنین نحوه قراردادهای مشارکتی در جلسه تشریح شد.
انتهای پیام/2002

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان