۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین طنین انداز شدن زنگ انقلاب در مدارس قزوین+عکس
کد خبر: ۲۰۷۲۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

همزمان با نخستین روز دهه فجر رخ داد؛

طنین انداز شدن زنگ انقلاب در مدارس قزوین+عکس

زنگ گلبانگ انقلاب در سی و پنجمین سالروز ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن همزمان با سراسر کشور امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در تمامی مدارس استان قزوین طنین‌انداز شد.

طنین انداز شدن زنگ انقلاب در مدارس قزوین+عکس
به گزارش صبح قزوین پیش از ظهر امروز به مناسبت سالروز ورود امام راحل به میهن اسلامی و آغاز چشن های پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور زنگ انقلاب در مدارس استان قزوین به صدا در آمد.
آئین نمادین این مراسم با حضور مسئولان استانی در دبیرستان دخترانه شاهد بهشتیان دوره اول قزوین  و در سالن ورزشی شهید لشگری که به همت سازمان نوسازی استان و خیرین ساخته شده و همزمان با ورود امام خمینی افتتاح شد برگزار شد.
در این مراسم همزمان با لحظه ورود امام خمینی به کشور، رأس ساعت 09:33 زنگ انقلاب توسط استاندار و آشوری از جانبازان هشت سال دفاع مقدس به صدا در آمد که آغاز گر جشن های دهه فجر در استان قزوین شد.

CIMG1746

دانش آموزان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرکتی نمادین و زیبا با لباسهایی به رنگ پرچم ایران سرود دلنشین "ایران من" را  به یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی اجرا کردند که  موجب ایجاد نشاط در فضای مراسم شد.

CIMG1766

  همچنین دکلمه خوانی، تلاوت دسته جمعی و ختم  جمعی یک دور تلاوت قرآن کریم  که در آن با توزیع برگه‌هایی از آیات قرآن کریم در میان حاضران و قرائت آن توسط هر شخص، قرائت یک دور از قرآن کریم در مدت پنج دقیقه انجام شد.

CIMG1756

برپایی  بازارچه خیریه دانش آموزان هم در 11 غرفه و نمایشگاه آثار دستی، نقاشی و کاغذ دیواری با موضوع انقلاب و ورود امام خمینی از دیگر برنامه های این آئین نمادین بود.

CIMG1690

در این غرفه ها صنایع دستی و دست ساخته های دانش آموزان، روزنامه های دیواری با موضوع انقلاب، کتاب، فعالیتهای ورزشی، ادبی و فرهنگی دانش آموزان و انواع شیرینی، در سالن ورزشی دبیرستان شاهد بهشتیان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

CIMG1726

رسالت دانش آموزان در حال حاضر حفظ انقلاب است مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در این آیین ضمن تبریک فرا رسیدن سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی گفت: خدا را شاکریم که نعمت عظیم انقلاب را به ملت ایران ارزانی داشت.
سالار قاسمی تصریح کرد: نواخته شدن زنگ انقلاب به ما یادآوری می کند که نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی با وجود اینکه دوران انقلاب شکوهمند اسلامی را درک نکرده اند ولی همواره پای آرمان های امام خمینی(ره) ایستاده اند.
وی اظهار کرد: عفاف و حجابی که امروز در چنین مراسمی در میان دختران جوان و دانش‌آموز دیده می‌شود، تنها یکی از برکات و ثمرات ارزنده انقلاب اسلامی ایران است.
قاسمی زنگ انقلاب را زنگ اسلام، بیداری و مردم سالاری دانست و اظهار کرد: پیام انقلاب اسلامی برای دانش آموزان این است که در ادامه مسیر انقلاب اسلامی با علم آموزی و دین داری  نماز، عبادت و قرآن در حفظ و حراست از این میراث بزرگ که امام و شهدا برای آنان به ارمغان آورده اند تلاش کنند.
حفظ انقلاب رسالت تک تک دانش آموزان کشور برای قدردانی از این تلاش‌ها و تداوم راه آنان است.
این مقام مسئول وظایف مسوولان را در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی سنگین دانست و ادامه داد: همانطور که امام خمینی(ره) همواره خود را خادم و نوکر ملت ایران می نامیدند سایر مسئولان نظام نیز باید در پیروی از ایشان خدمتگذاری صادق برای مردم باشند.
مدیر  کل آموزش و پرورش استان قزوین، با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در سی و پنج سال گذشته افزود: هیچ مانعی نباید ما را در رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی بازدارد.

unnamed (7)

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارریم این انقلاب جاودان و پابرجا باقی بماند و تلاش و همت ما موجب نا امیدی دشمن از سلطه بر آن شود.
در پایان این مراسم مسئولان از نمایشگاه دست آوردهای انقلاب که توسط دانش آموزان دبیرستان بهشتیان تهیه شده بود دیدن کردند.
  لازم به ذکر است در این برنامه مرتضی روزبه استاندار قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب استان، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار، محمدرضا حیدری فرمانده انتظامی استان، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، محمدجواد حیدری مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس و جمعی از مسئولان، دانش‌آموزان و فرهنگیان قزوین حضور داشتند.
انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان