۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ماهی قرمز را چگونه نگهداری کنیم؟
کد خبر: ۲۰۷۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ماهی قرمز را چگونه نگهداری کنیم؟

مسوول آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ماهی قرمز را سه یا چهار روز پیش از نوروز بخرید و پس از سیزده در آب‌های آزاد و رودخانه‌ها آزاد کنید.

ماهی قرمز را چگونه نگهداری کنیم؟

به گزارش صبح قزوین به نقل ایسنا، پگاه رستمی با اشاره به این‌که امروزه ماهیان زینتی و آکواریومی جزیی از حیوانات خانگی است و حتی نگهداری آنها برای درمان برخی بیماری‌های روحی توصیه می‌شود، اظهار کرد: در عین حال باید توجه داشت این ماهی‌ها می‌توانند در انتقال بیماری‌های مشترک انسان و حیوان نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: اگرچه نمی‌توان از تهیه‌ی ماهی قرمز برای برگزاری آداب و رسوم نوروز گذشت، اما باید توصیه‌های بهداشتی برای نگهداری از این ماهی‌ها را رعایت کرد.

به گفته‌ی مسوول آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه، بهتر است از دست زدن و تماس مستقیم دست با این ماهی‌ها خودداری شود و در صورت لزوم، پس از تماس، دست‌ها با آب و صابون شسته شود.

رستمی در خصوص شرایط نگهداری ماهی قرمز هم یادآور شد: بهترین دما برای نگهداری این موجود بین 20 تا 25 درجه‌ی سانتی‌گراد است و این ماهی‌ها در دمای بیشتر آسیب می‌بینند.

وی آب مورد نیاز برای نگهداری هر قطعه ماهی را نیز یک تا دو لیتر برشمرد و افزود: بهتر است این آب کلرزدایی شده باشد و برای حفظ تعادل گازها پیش از انتقال ماهی به آن، حدود 48 ساعت در ظرف سر باز گذاشته شود.

مسوول آبزیان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: پیش از خرید ماهی باید توجه داشت که ماهی سالم باشد و از خرید ماهی‌هایی که باله تاخورده دارند و اطراف دهان و روی بدن آنها لکه‌های سفید، خاکستری و یا قرمز باشد، خودداری شود.

به گفته‌ی رستمی، ماهیانی که خوب شنا نمی‌کنند و یا شنای چرخشی دارند هم بیمار هستند و نبایند خریداری شوند.

وی خاطرنشان کرد: ماهی‌های بیمار نباید در محیط آزاد رها شوند و بهتر است معدوم شوند.

انتهای پیام/1002/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان