۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین کودتا در ترکیه با حمایت عربستان رخ داد
کد خبر: ۲۰۶۹۰۸ نویسنده: روح الله بابایی صالح تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۷ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس:

کودتا در ترکیه با حمایت عربستان رخ داد

روح الله بابایی صالح با بیان اینکه این کودتا متاسفانه با توجه به حمایت‌های برخی کشورها مثل عربستان رخ داد، تصریح کرد: ایران اسلامی اولین کشوری بود که وزیر امور خارجه و دبیر شورای امنیت ملی آن این کودتا را محکوم کردند.

کودتا در ترکیه با حمایت عربستان رخ داد
روح الله بابایی صالح، نماینده آوج و بوئین زهرا در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره جلسه غیرعلنی امروز(یکشنبه) وزیر امور خارجه با نمایندگان مجلس ابراز کرد: در این جلسه آقای ظریف گزارشی درباره علل شکل‌گیری کودتا در ترکیه و موضع گیری کشورمان برای نمایندگان ارائه دادند.
وی در ادامه اذعان کرد: این کودتا به واسطه حضور برخی نظامیان مخالف دولت شکل گرفته بود که موفق به سرنگونی نظام حاکم بر این کشور و به سرانجام رساندن کودتا نشدند.
این نماینده مجلس عنوان کرد: با وقوع این شورش و کودتا طیب اردوغان از مردم درخواست کرد که به خیابان‌ها آمده و از دولت در صحنه آنها حمایت کنند که عاملی برای دستگیری این نظامیان شد.
وی با اشاره به اینکه آقای ظریف معتقد بود که این کودتا بریا براندازی نظام و در دست گرفتن قدرت در ترکیه بود، بیان کرد: این گروه‌های کودتاکننده برخی از مناطق استراتژیک دولت را بمباران کرده بودند که البته با حضور حامیان اردوغان موفق به ادامه کار نشدند.
بابایی صالح ادامه داد: باتوجه به اینکه رجب طیب اردوغان در زمان کودتا و مقابله با کودتاچیان در کشور حضور داشته است اما شایعاتی مبنی بر خروج وی در فضای مجایز منتشر شده بود که به گفته وزیر امور خارجه کشورمان این موضوع صحت نداشت.
وی با بیان اینکه این کودتا متاسفانه با توجه به حمایت‌های برخی کشورها مثل عربستان رخ داد، تصریح کرد: ایران اسلامی اولین کشوری بود که وزیر امور خارجه و دبیر شورای امنیت ملی آن این کودتا را محکوم و از دولت ترکیه حمایت کردند.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس در پایان گفت: ایران اسلامی همیشه به دنبال ایجاد صلح و آرامش در منطقه بوده و مخالف آشوب و درگیری به خصوص برای کشورهای اسلامی است، بنابراین به محکومیت این کودتا اقدام کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان