۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین هشدار، زنانه شدن تابلوی اعتیاد/ آمار ارزیابی سوء مصرف مواد به زودی اعلام می شود
کد خبر: ۲۰۶۸۸۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

هشدار، زنانه شدن تابلوی اعتیاد/ آمار ارزیابی سوء مصرف مواد به زودی اعلام می شود

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری زنانه شدن تابلوی اعتیاد را زنگ خطر جدی خواند و گفت: ۹ درصد از مجموع معتادان زن هستند.

هشدار، زنانه شدن تابلوی اعتیاد/ آمار ارزیابی سوء مصرف مواد به زودی اعلام می شود
افشار سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ آمار اعتیاد در کشور را یک میلیون و 325  هزار نفر اعلام کرد و گفت: آمار اعتیاد در کشور براساس مشاهدات میدانی نیست بلکه این آمار هر دهه براساس طرح‌های ملی و با حمایت ستاد  مبارزه با مواد  مخدر در  یک مقیاس  ملی اعلام می‌شود. 
 
وی طبق بررسی‌های سال 90 عنوان کرد: شایع‌ترین مواد مصرفی میان بیش از یک میلیون معتاد تریاک و هروئین بوده و پس از آن مواد محرک و آمفتامین‌ها، مورد مصرف 26 درصد از معتادان گزارش شده است. 
 
افشار ادامه داد: آمار سال  90 نسبت به دهه قبل دو اخطار جدی به همراه داشت این آمار نشان از زنانه شدن تابلوی اعتیاد و افزایش 4 درصدی زنان معتاد از مجموع معتادان را دارد. 
 
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری افزود: نسبت به دهه قبل شیوع  مواد محرک افزایش یافته است به گونه‌ای که در دهه 80، 3 درصد از کل معتادان شیشه مصرف می کردند و در دهه 90 این میزان به 26 درصد افزایش یافت. 
 
افشار یادآور شد: با توجه به تغییرات سریع الگوی مصرف طرح جدید ارزیابی سوء مصرف را از سال 94 آغاز کردیم که در حال نهایی شدن است. بعد از ارزیابی نتایج آمارها در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود. 
 
انتهای پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان