۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سازش ۲۸ درصد زوجین با مراجعه به مراکز کاهش طلاق
کد خبر: ۲۰۶۸۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۷ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خبر داد:

سازش ۲۸ درصد زوجین با مراجعه به مراکز کاهش طلاق

بهاره رحمانی گفت: ۱۰۰۱ پرونده و به عبارتی ۲۰۰۲ زوج در مراکز کاهش طلاق بهزیستی پذیرش شدند که از این تعداد ۲۷۳ پرونده یعنی بالغ بر ۲۸ درصد موارد به سازش و ادامه زندگی منجر شدند.

سازش ۲۸ درصد زوجین با مراجعه به مراکز کاهش طلاق
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، بهاره رحمانی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های بهزیستی در حوزه مداخله در بحران، مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: به همین منظور سازمان بهزیستی کشور، تیم‌هایی متشکل از یک روان شناس و یک مددکار را با عنوان تیم کاهش طلاق تشکیل داده که به ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان طلاق می‌پردازند.
وی تصریح کرد: یکی از نقدهای جدی وارد بر حوزه فعالیت مراکز کاهش طلاق این است که از آنجایی‌که این تیم‌ها در دادگستری‌ مستقر هستند، زمانیکه همه اقدامات برای جدایی از سوی متقاضی طلاق انجام شده به این مراکز معرفی می‌شوند در حالیکه خانم یا آقایی که برای ارائه اولین درخواست جهت اجرای مهریه و استرداد جهیزیه و یا عدم تمکین به دادگستری مراجعه می‌کنند باید به مراکز کاهش طلاق معرفی شوند.
رحمانی تصریح کرد: زوج‌های متقاضی طلاق‎های توافقی نیز زمانیکه به تیم کاهش طلاق مراجعه می‌کنند هیچ صحبتی با مشاورین ندارند زیرا تصمیم خود را برای طلاق و جدایی گرفته‌اند.
وی با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی پیش از شروع زندگی زناشویی خاطرنشان کرد: لازم است تا اقدامات آموزشی برای افزایش مهارت‌های زندگی از دوران مدرسه شروع شود و در ادامه آموزش‌های تکمیلی پیش از ازدواج و طی دو سال نخست شروع زندگی و همچنین قبل و بعد از طلاق به افراد مورد نظر ارائه شود.
نقش 40 درصدی آموزش مهارت‌های زندگی در کاهش آمار طلاق
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به تعداد مراکز فعال در این حوزه گفت: تیم‌های کاهش طلاق در دادگستری قزوین، مرکز مداخله قزوین، تاکستان و بوئین زهرا در زمینه کاهش آمار طلاق فعالیت دارند.
وی عنوان کرد: 1001 پرونده و به عبارتی 2002 زوج در مراکز کاهش طلاق بهزیستی پذیرش شدند که از این تعداد 273 پرونده یعنی بالغ بر 28 درصد موارد به سازش و ادامه زندگی منجر شدند.
رحمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه پس از مشاوره و اعلام سازش این زوجین به مدت 6 ماه تا یکسال با تماس‌های مکرر از سوی مددکار مورد پیگیری قرار می‌گیرند بنابراین آمارهای ارائه شده در زمینه پرونده سازش زوجین، پایدار است.
وی عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهند از تعداد مواردی که به مراکز کاهش طلاق مراجعه می‌کنند، در حدود 40 عدم تسلط به مهارت‌های زندگی داشتند.
این مسئول در پایان اضافه کرد: مشاورین بر این باورند که اگر آموزش مهارت‌های زندگی در دوران نوجوانی و جوانی و پیش از ازدواج به افراد ارائه شود، می‌توان آمارها را تا 40 درصد کاهش داد لذا هر چقدر در این زمینه هزینه کنیم بدون شک نتایج بهتری نیز حاصل می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان