۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مجموعه خدمات بهزیستی بالغ بر ۱۶۲ عنوان خدمت جداگانه است
کد خبر: ۲۰۶۸۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۷ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

مجموعه خدمات بهزیستی بالغ بر ۱۶۲ عنوان خدمت جداگانه است

حسین افشار مقدم گفت: سازمان بهزیستی خدمات متعدد و متنوعی به جامعه هدف ارائه می‌دهد و مجموعه خدمات بهزیستی بالغ بر ۱۶۲ عنوان خدمت جداگانه است.

مجموعه خدمات بهزیستی بالغ بر ۱۶۲ عنوان خدمت جداگانه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، نشست خبری مدیرکل و معاونان بهزیستی استان قزوین صبح امروز(یکشنبه) در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
حسین افشار مقدم، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در این نشست اظهار کرد: سازمان بهزیستی خدمات متعدد و متنوعی به جامعه هدف ارائه می‌دهد که این خدمات از زمان پیش از تولد با انجام مشاوره‌های پیشگیری از معلولیت شروع شده و تا زمان پس از فوت ادامه دارد.
وی افزود: مجموعه خدمات بهزیستی بالغ بر 162 عنوان خدمت جداگانه است که بر اساس شرایط و ویژگی‌های جامعه هدف انجام می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: اقدامات بهزیستی شامل دو بخش عمده فعالیت‌های مبتنی بر موضوع فرهنگی و پیشگیری است که نتیجه آن جلوگیری از بزرگ شدن جامعه هدف بهزیستی یعنی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیدگان اجتماعی می‌باشد.
وی تصریح کرد: بخش دوم فعالیت‌های بهزیستی مشتمل بر خدمات توانمندسازی است و همه فعالیت این سازمان در راستای بازتوانی آمار بیشتری از مددجویان تحت حمایت بهزیستی برای اداره مستقل زندگی و خروج از جامعه هدف است.
توانمند سازی آحاد جامعه و عدم نیاز آنها به حمایت، آرمان نهایی بهزیستی است
افشارمقدم در ادامه عنوان کرد: آرمان نهایی سازمان‌های حمایتی نظیر بهزیستی این است که آحاد اجتماع توانمند شده و کسی نیازمند حمایت در جامعه یافت نشود و در نهایت سازمان‌هایی همچون بهزیستی تعطیل شود.
وی ادامه داد: خدمات بهزیستی از طریق 5 معاونت شامل سه معاونت اختصاصی اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی و دو معاونت پشتیبانی جهت ساماندهی اعتبارات دولتی و دیگری ساماندهی و تبدیل به خدمت دریافت‌های مردمی به عنوان مشارکت‌های مردمی و موسسات غیردولتی به مددجویان ارائه می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: مشارکت مردمی فقط مختص به کمک‌های نقدی نیست بلکه مشارکت‌های غیر نقدی را نیز در برمی‌گیرد و شامل خدمات متخصصینی است که مجوز ارائه خدمات را از بهزیستی دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: شعار امسال بهزیستی "افزایش نشاط، زندگی بانشاط با بهتر زیستن است.
افشار مقدم تاکید کرد: هدف از اجرای برنامه‌های متنوع در هفته بهزیستی ایجاد حساسیت در میان اقشار مختلف جامعه و مسئولین نسبت به آسیب‌های اجتماعی و معلولیت است.
وی در پایان با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی استان گفت: تهیه طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی کوتاه مدت و دراز مدت به منظور تامین و عرضه خدمات بهزیستی به گروه‌های نیازمند و همچنین ارائه خدمات به معلولین جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی و سرپرستی و نگهداری از نوزادان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست با حکم قضایی در مراکز شبانه روزی سازمان از جمله وظایف بهزیستی است.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان