۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تلاقی خیرات و کتاب در یک اقدام ابتکاری
کد خبر: ۲۰۶۷۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۷ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

طرح خیرات کتاب؛

تلاقی خیرات و کتاب در یک اقدام ابتکاری

حجت‌الاسلام والمسلمین نوبختی مدیر طرح «خیرات کتاب» با اشاره به شعار این طرح گفت: در این زمینه اگر بازماندگان خیراتی را برای اموات خود داشته باشند، هزینه کتاب‌ها را می‌پردازند و ما نیز کتاب‌هایی را هدف‌گذاری کرده و پس از خرید، آنها را در مراکز علمی، حوزه‌های علمیه، مساجد، مدارس و ... توزیع می‌کنیم.

تلاقی خیرات و کتاب در یک اقدام ابتکاری
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ،حجت‌الاسلام والمسلمین مختار نوبختی، مدیر طرح خیرات کتاب درباره این طرح گفت: با توجه به اینکه امام جماعت مسجد جابری واقع در منطقه ۱۴ تهران هستم، بخشی از فعالیتم به خیراتی که مردم برای اموات خود دارند و برگزاری مراسم‌هایی در این راستا مربوط است، در این زمینه به فکر افتادیم تا خیرات را به سمت و سوی فرهنگی و ترویج کتاب سوق دهیم.

وی افزود: در این زمینه طرح «خیرات کتاب» را آغاز کردیم و در این زمینه اگر بازماندگان خیراتی را برای اموات خود داشته باشند، هزینه کتاب‌ها را می‌پردازند و ما نیز کتاب‌هایی را هدف‌گذاری کرده و پس از خرید، آنها را در مراکز علمی، حوزه‌های علمیه، مساجد، مدارس و ... توزیع می‌کنیم.

 تلاقی خیرات و کتاب در یک اقدام ابتکاری

حجت‌الاسلام نوبختی ادامه داد: آخرین مرحله «خیرات کتاب» مربوط به مسابقه کتابخوانی بود که از ۱۵ شعبان تا ۱۵ ماه رمضان اجرا شد و کتاب مورد نظر نیز «زندگی مهدوی» نوشته محمدرضا فوادیان بود. این کتاب را معرفی و در سطح مساجد و منطقه ۱۴ تهران توزیع کردیم که پاسخنامه‌های آن به مسجد جابری ارسال و پس از بررسی‌ها برگزیدگان این مسابقه مشخص و به آنها هدایایی اهداء می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: این طرح حدود دو سال است که آغاز شده و تاکنون حدود ۲۰ هزار جلد کتاب در بین اقشار گوناگون جامعه توزیع شده است.

حجت‌الاسلام نوبختی با اشاره به چگونگی آگاهی مردم از اجرای این طرح گفت: در این راستا سایتی را به نام «خیرات کتاب» راه‌اندازی کردیم و از سوی دیگر از طریق مسجد نیز اطلاع‌رسانی می‌شود و سپس با مراجعه افراد شماره حساب این طرح اعلام و هزینه کتاب واریز می‌شود. پس از این مرحله هدف‌گذاری صورت می‌گیرد که کتاب‌هایی برای مدارس، مساجد و ... تهیه شود.

 تلاقی خیرات و کتاب در یک اقدام ابتکاری

مدیر طرح «خیرات کتاب» تصریح کرد: ممکن است کتاب‌هایی نیز از سوی افراد و از طریق سایت درخواست شده باشد، سپس با بررسی درخواست‌ها این کتاب‌ها برای آنها ارسال می‌شود، حتی کتاب‌هایی از شهرستان‌ها درخواست شده بود که برای آنها ارسال شد، به عنوان مثال حدود یک سال پیش مؤسسه «بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)» که در یکی از مناطق محروم کشور فعالیت می‌کند، اعلام کرد که نیاز به قرآن‌هایی دارد؛ از این رو حدود ۳۰۰ جلد قرآن تهیه و ارسال شد تا در آن منطقه توزیع شود.

وی با بیان اینکه شعار ما «خیرات کتاب؛ خیراتی ماندگار» است، عنوان کرد: این روزها اغلب خیراتی می‌شود که مادی است و نمی‌گوییم اثری ندارند، اما می‌تواند این اثربخشی را ماندگار کرد و خیرات کتاب می‌تواند در این راستا باشد.

 تلاقی خیرات و کتاب در یک اقدام ابتکاری

حجت‌الاسلام نوبختی با اشاره به برنامه‌های آتی این طرح بیان کرد: در حال حاضر بسته‌های «احسان» یک، دو و سه بسته‌های کتاب ویژه خیرات کتاب در حال تهیه و آماده‌سازی هستند و به زودی آماده می‌شوند تا در اختیار خیرات‌کنندگان قرار گیرند.

وی خواستار حمایت از مسئولان شد و عنوان کرد: ما می‌توانیم این طرح را در بهشت زهرا(س) اجرا کنیم، اما بیش از یک سال است که کمترین امکانات هم در اختیارمان قرار نگرفته و اجازه فعالیت پیدا نکردیم، در حالی که عمده هدف این فعالیت ترویج مطالعه کتاب است و امیدوارم کتاب به دست همه مردم برسد.

 تلاقی خیرات و کتاب در یک اقدام ابتکاری
علاقمندان برای اطلاع بیشتر به نشانی kheyrateketab.com مراجعه و یا شماره تلفن های 33337226 و 09128502537 تماس حاصل نمایید.
 

انتهای پیام/1404
منبع: ایکنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان