۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هاشمی از چه چیزی صحبت می‌کند؟/ ادعای نزدیکی به رهبری در سالگرد آخرین نماز جمعه
کد خبر: ۲۰۶۷۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۷ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

یک همزمانی قابل تامل

هاشمی از چه چیزی صحبت می‌کند؟/ ادعای نزدیکی به رهبری در سالگرد آخرین نماز جمعه

هاشمی ۷ سال پس از آن آخرین نماز جمعه خود، ترجیح داده بدون تلاش برای بازگشت به نماز جمعه و نیز تبری از فتنه، صرفا با ادعاهایی همچون "نزدیکی به رهبری" هم خود را در نظام موجه جلوه دهد و هم آبروی خود را در میان فتنه گران حفظ کند!

هاشمی از چه چیزی صحبت می‌کند؟/ ادعای نزدیکی به رهبری در سالگرد آخرین نماز جمعه
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،اکبر هاشمی رفسنجانی اخیرا در کرمان مدعی شده است که "مطمئن باشید الان هم در ایران کسی نزدیک‌تر از من به رهبر معظم انقلاب نیست."

همزمانی این ادعا با سالگرد آخرین نماز جمعه تهران به امامت هاشمی رفسنجانی، قابل تامل و کنایه آمیز است.

هاشمی از چه چیزی صحبت می‌کند؟/ ادعای نزدیکی به رهبری در سالگرد آخرین نماز جمعه

7 سال پیش، در 26 تیرماه 88 اکبر هاشمی رفسنجانی در حالی آخرین نماز جمعه تهران به امامت خود را اقامه کرد که بسیاری از نمازگزارنش بی وضو، با کفش و به صورت مختلط پشت سر او ایستاده بودند.

این افراد فریب خورده که نه برای نماز جمعه که برای شنیدن جملاتی از هاشمی که بتوان آنها را به ادامه فتنه 88 امیدوار کند به دانشگاه تهران رفته بودند، بسیار بیشتر از انتظار خود از خطبه های هاشمی سیراب شدند!

هاشمی از چه چیزی صحبت می‌کند؟/ ادعای نزدیکی به رهبری در سالگرد آخرین نماز جمعه

رفسنجانی در واکنش به شعارهای این عده در میانه خطبه ها، ضمن دعوت به سکوت وعده داد که همانی را خواهد گفت که آنها می‌خواهند! هاشمی حتی یک کلمه هم از ظلم فتنه گران نگفت؛ در عوض خواستار آزادی زندانیان برانداز و حتی دلجویی از آنان شد. به صداسیما هم انتقاد کرد؛ حتی تیغ انتقاداتش به کشور چین هم رسید تا شعار "مرگ بر چین" به جای "مرگ بر آمریکا" یعنی آرزوی آن روزهای فتنه گران هم از سوی نماز اولی ها شنیده شود.

پرونده حضور هاشمی در نماز جمعه هم پس از آن روز بسته شد. اگرچه در ماه های بعد و حتی پس از انتخابات 92 و انتخاب روحانی، عده ای تلاش کردند پروژه بازگشت او را کلید بزنند اما خود او چند باری اعلام کرده بود که قصد بازگشت ندارد؛ هرچند با ژستی مصلحت اندیشانه با این بهانه که ممکن است برخی از حضور او در نماز جمعه، سوءاستفاده کنند.

با این وجود دلیل اصلی عدم تمایل خود هاشمی به حضور در نماز جمعه را باید رد موارد دیگری جست و جو کرد. موضع گیری های هاشمی در جریان فتنه، قطعا مورد تایید مشتریان ثابت نماز جمعه نیست؛ نمازگزاران سبزی هم که 26 تیر 88 برای اولین و آخرین بار به نماز جمعه رفته بودند، با گذشت 7 سال چند پاره شده اند؛ عده ای از آنها پی برده اند که فریب فتنه گران را خورده بودند؛ عده کم دیگری که همچنان به فتنه امیدوارند هم اصولا نمازخوان نیستند و خارج از جو سال 88، حاضر به حضور در هیچ نماز جماعتی نیستند! از طرفی، بازگشت هاشمی به نماز جمعه اگر با تبری جستن وی از فتنه همراه باشد – فرض محال! – اندک آبروی سیاسی باقیمانده اش را هم به باد خواهد داد.

به این ترتیب، هاشمی 7 سال پس از آن آخرین نماز جمعه خود، ترجیح داده بدون تلاش برای بازگشت به نماز جمعه و نیز تبری از فتنه، صرفا با ادعاهایی همچون "نزدیکی به رهبری" هم خود را در نظام موجه جلوه دهد و هم آبروی خود را در میان فتنه گران حفظ کند!

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان