۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین وقتی نخست وزیر جدید انگلیس قرآن می خواند!
کد خبر: ۲۰۶۷۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۷ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

چهره اسلام‌هراس سال ۲۰۱۵؛

وقتی نخست وزیر جدید انگلیس قرآن می خواند!

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئوی سخنرانی نخست‌وزیر جدید انگلیس را که در آن با استناد به قرآن، مدعی دفاع از اسلام شده است، بازنشر دادند.

 وقتی نخست وزیر جدید انگلیس قرآن می خواند!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی عیون الخلیج، این ویدئو نشان می‌دهد که ترزامی، نخست‌وزیر جدید انگلیس که چهره اسلام‌هراس سال ۲۰۱۵ لقب گرفته، طی سخنانی در نشست حزب محافظه‌کاران انگلیس با استناد به آیاتی از قرآن اسلام را به عنوان دین صلح معرفی کرده است!


ترزا می در این ویدئو با استناد به آیه ۱۳ سوره حجرات: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ: اى مردم ما شما را از مرد و زنى آفریدیم و شما را ملت ملت و قبیله قبیله گردانیدیم تا با یکدیگر شناسایى متقابل حاصل کنید در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست، بى‏‌تردید خداوند داناى آگاه است»، مدعی دفاع از اسلام شده است!


وی همچنین با اشاره به آیه ۲۵۶ سوره بقره که می‌فرماید: «لَا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لَا انْفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ: در دین هیچ اجبارى نیست و راه از بیراهه به خوبى آشکار شده است پس هر کس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد به یقین به دستاویزى استوار که آن را گسستن نیست چنگ زده است و خداوند شنواى داناست» گفته است: اسلام دین صلح است، نه دین خشونت.

 


سیاست یک بام و دو هوای ترزا می


این اظهارات سیاست یک بام و دو هوای می در برابر اسلام را به خوبی نشان می‌دهد؛ زیرا به گفته کارشناسان وی سیاستمداری است که به جامعه مسلمانان بریتانیا آسیب زیادی را وارد کرده و در سال ۲۰۱۵ به دلیل همین سیاست‌ها از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس به عنوان چهره اسلام‌هراس سال شناخته و معرفی شد.


ترزامی همچنین از یک سو از ملی‌گرایی و «توسعه ارزش‌های بریتانیایی» به عنوان استراتژی مقابله با افراط‌گرایی دم می‌زند و از سوی دیگر لایحه بی‌رحمانه و افراط‌گرایانه «امنیت و مقابله با تروریسم ۲۰۱۵» را در پارلمان بریتانیا پیشنهاد داده است.


سیاست‌های نشأت‌گرفته از این لایحه سبب سکوت دانشجویان مسلمان بریتانیا برای بیان نظرات خود در سخنرانی‌ها و سمینارها شد از ترس اینکه مبادا از سوی جامعه، افراط‌گرا و دشمنِ «ارزش‌ بریتانیایی» آزادی بیان تلقی شوند.


انتهای پیام/1404 

منبع: ایکنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان