۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین نظرسنجی شبهه برانگیز از پزشکان درباره آزادسازی حشیش و هروئین +سند
کد خبر: ۲۰۶۴۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۶ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

نظرسنجی شبهه دار؛

نظرسنجی شبهه برانگیز از پزشکان درباره آزادسازی حشیش و هروئین +سند

در بند ۴ این نظرسنجی پرسیده می شود آیا “مصرف حشیش باید آزاد شود” و کادر درمانی باید پاسخ بدهند که موافقند و یا مخالف. همچنین در بند ۸ این پرسشنامه جهت دار از پزشکان می پرسند: “پزشکان باید مجاز باشند تا جهت معتادان حتی هرویین تجویز کنند!”

نظرسنجی شبهه برانگیز از پزشکان درباره آزادسازی حشیش و هروئین +سند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، در حالی که این روزها خبرهای متعددی درباره واگذاری نظارت بر مراکز درمان اعتیاد سراسر کشور به بسیج جامعه پزشکی منتشر می شود، انتشار چک لیست مورد ارزیابی ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، حاوی فرم نظرسنجی است که در کنار دهها سووال بی ربط از پزشکان، بصورت هدفمند و شبهه برانگیز ،سئوالاتی درباره موافقت یا عدم موافقت پزشکان درباره آزاد سازی حشیش و یا ضرورت نسخه کردن هرویین از سوی پزشکان برای متقاضیان این نوع از مواد مخدر به چشم می خورد. 
 
ماجرای نظرسنجی درباره حشیش و هرویین چیست؟ 
 
وزارت بهداشت به همراه چک لیستی که قرار است مراکز درمان اعتیاد سراسر کشور توسط بسیج جامعه پزشکی مطابق با آن مورد ارزیابی قرار گیرد، فرم نظرسنجی را آماده کرده که قرار است توسط بسیج جامعه پزشکان، از نزدیک به ۵۰ هزار نفر از کادر درمانی مراکز ترک اعتیاد سراسر کشور در یک پرسشنامه ۵۱ بندی بی ربط ، سوالات شبهه برانگیزی درباره موافقت یا عدم موافقت پزشکان با تجویز هرویین و یا آزاد سازی حشیش پرسیده شود. 

در بند ۴ این نظرسنجی پرسیده می شود آیا "مصرف حشیش باید آزاد شود” و کادر درمانی باید پاسخ بدهند که موافقند و یا مخالف. همچنین در بند ۸ این پرسشنامه جهت دار از پزشکان می پرسند: "پزشکان باید مجاز باشند تا جهت معتادان حتی هرویین تجویز کنند!” و ظاهرا قرار است نظر علمی و تجربه ۵۰ هزارنفری کادر درمان اعتیاد کشور توسط بسیج جامعه پزشکی جمع آوری و در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد. 
 
مدافعان آزاد سازی تریاک و حشیش به روایت رسانه ها: 
 
سایت خبری تحلیلی پارس در ۶ آیان ماه سال ۹۴ در گزارشی با تیتر "مجمع تشخیص مصلحت بدنبال آزادسازی حشیش و تریاک”به نقل از روزنامه آمریکایی ایندیپندنت اینگونه گزارش داد: 
 
روزنامه آمریکایی ایندیپندنت نوشت: یکی از کارشناسان ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره گام هایی که می توان برای قانونی کردن مواد مخدر برداشت، سخن گفته است. سیاستی که بر اساس آن با رفع موانع قانونی مخدرهای ساده تر برای افراد خاص، می توان به کاهش انگیزه برای مصرف مخدرهای زیانبارتر، کاهش شمار زندانیان و احکام اعدام، افزایش درآمد بخش کشاورزی و … کمک کرد. 
 
این روزنامه همچنین در این گزارش به نقل از سعید صفاتیان دبیرکارگروه کاهش تقاضای مجمع تشخیص مصلحت نظام می نویسد: 
 
"اما صفاتیان به جای پیشنهاد آزادسازی سریع مخدرهای غیر قانونی، راه دیگری را پیشنهاد داد: باب کردن دوباره کشت گیاهانی همچون خشخاش و تریاک با نظارت دولت؛ قانونی کردن مصرف حشیش و تریاک بر اساس شرایط ویژه ای که در قوانینی برای موارد خاص تعریف شده باشد؛ برای نمونه فقط برای مکان های خاص و برای تریاک و فقط برای افرادی بالای یک سن مشخص. در حال حاضر، پیش از این دستورالعمل مصرف جزئی تریاک را برای معتاداتی که در مراکز اعتیاد دولتی نام آنها ثبت شده است، صادر کرده می شد ؛ از این رو ، زمینه برای قانونی کردن گزینشی تا حدی هموار است. 
 نظرسنجی شبهه برانگیزاز پزشکان درباره آزاد سازی حشیش و هروئین +سند
نظرسنجی شبهه برانگیز از پزشکان درباره آزادسازی حشیش و هروئین +سند 
با توجه به این که حشیش و تریاک هر دو از کشت های بومی هستند که در ایران از سابقه ای تاریخی برخوردارند، گزینه های خوبی برای اتخاذ رویکرد بومی جدیدی در کنترل مواد مخدر اند….” 
 
اما نکته جالب ماجرا اظهارنظر جالب سعید صفاتیان که شرح اظهارات وی در بالا از وی رفت درباره ورود بسیج به حوزه نظارت(منظور همین نظرسنجی است) و موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با ورود بسیج جامعه پزشکی است! 
 
صفاتیان  چنین می‌گوید: طبق سیاست های مجمع تشخیص مصلحت نظام، واگذاری نظارت به سازمان بسیج جامعه پزشکی اقدامی خوب است و بسیج نیز آمادگی کامل برای نظارت بهتر بر این مراکز را دارد. 
 

انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

سیدضیاءالدین تقوی / ۰۴ فرو ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰

نظرمن کاملأتخصصی ست،ومسئولین امراگردنبال راه حل هستند،مکتوب ومستندآماده میباشد،وحاضرم دراختیارشان گذارم... اماآزادی مصرف حشیش وهروئین،هرکس این مسئله رامطرح کرده،بایددستگیر،وواداربه اعتراف شودکه کدام دولت،یاسازمان مخالف بانظام کشورایشان رااجیرنموده/آیاممکن است حتی بی اطلاع ترین اشخاص ازعوارض ومعضلات مواد،چنین نظریه ای بدهند... امامتادون،باوضع توزیع فعلی،بسیارمخرب بوده،وفقط جیب دست اندرکاران(آندسته که خلاف برنامه ترک عمل میکنند)،راپرمیکند،که مستندمدارکی دارم،که متادون ازطریق اکثرمراکزدرمانی،،بصورت
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان