۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سلیمانی; در لیگ برتر شانزدهم قوانین جدید داوری اعمال می شود
کد خبر: ۲۰۶۴۳۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سلیمانی; در لیگ برتر شانزدهم قوانین جدید داوری اعمال می شود

عضو دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: قوانین جدید داوری در لیگ برتر شانزدهم اعمال خواهد شد.

سلیمانی; در لیگ برتر شانزدهم قوانین جدید داوری اعمال می شود

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ،غلام سلیمانی در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: قبل از شروع فصل مثل همیشه کلاس توجیهی برای لیگ برتر و لیگ دسته اول در دو مقطع مختلف برگزار می شود و امروز با حضور 95 داور و کمک داور کلاس لیگ برتر برگزار می شود و دو روز کلاس داریم و روز آخر هم تست آمادگی جسمانی داریم که به نفراتی که بتوانند این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند در لیگ برتر داوری کنند.

وی در مورد عملکرد داوران گفت: داورانی که در لیگ برتر قضاوت می کنند آشنایی کامل به قوانین دارند و عمده کار مرور قوانین است تغییراتی هم در قوانین داوری ایجاد شده که باید در فصل جدید اعمال شود. مهم برای ما تست آمادگی جسمانی است. هرچه آمادگی جسمانی داوران بیشتر باشد بهتر قضاوت خواهند کرد. اگر داوران عملکرد ضعیفی داشته باشند که به لیگ دسته پایین تر می روند و اگر خوب قضاوت کنند به لیگ برتر می آیند.

سلیمانی در مورد نحوه اطلاع رسانی تغییر قوانین داوری، گفت: تمامی قوانین جدید ترجمه شده و برای هیات های فوتبال ارسال شده و از آنها خواسته شده برای باشگاه ها و داوران ارسال شود .برای لیگ برتر و لیگ دسته اول نیز اساتیدی برای تدریس قوانین جدید آموزش داوری مشخص شده اند. منتظریم باشگاه ها اعلام آمادگی کنند و ما اساتید مربوطه را برای آموزش به باشگاه ها به ویژه باشگاه های لیگ برتری اعزام کنیم.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان