۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین خواص روغن کنجد برای درمان مشکلات پوستی
کد خبر: ۲۰۶۴۱۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

خواص روغن کنجد برای درمان مشکلات پوستی

یک متخصص طب سنتی گفت :روغن کنجد سرشار از ویتامین E است به همین دلیل مصرف کلسترول خون را کاهش داده و از علائم متداول پیری پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند

خواص روغن کنجد برای درمان مشکلات پوستی
درخشان پور متخصص طب سنتی در گفت و گو با  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ گفت:روغن کنجد دارای خاصیت آنتی باکتریال برای باکتری های متدوال در پوست صورت مانند(استافیلاکوکوس و قارچ های پوستی) است،این روغن به دلیل خاصیت ضد التهابی برای درمان بیماری های عروق مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد:روغن کنجد منبع ویتامین E است به همین دلیل مصرف کلسترول خون را کاهش داده و از علائم متداول پیری پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند،اسید های چرب غیر اشباعی که در این روغن وجود دارد،آن را به یک عامل کنترل کننده چربی خون تبدیل کرده و کسانی که چربی و فشار خون بالا دارند،بهتر است که از این روغن برای تهیه غذاهای روزانه شان استفاده کنند.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه : محافظت پوست در برابر سموم و عوامل خارجی آسیب زننده از دیگر فواید روغن کنجد است ، اظهار کرد : پوست به عنوان یک لایه خارجی،هر روز تقریبا در معرض سموم محیطی خطرناکی قرار می گیرد.از میان همه سموم،برخی از سموم به صورت محلول در روغن هستند و به کمک روغن کنجد می توان این سموم را از بین برد.

وی تاکید کرد: می توان از روغن کنجد برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کرد،برای این منظور ابتدا مقداری روغن را به گوشه ی کوچکی از پوست ماساژ دهید و در صورت عدم وجود حساسیت،پوست صورت را روزانه یک یا دو بار پس از استفاده از صابون گلیسیرینه با روغن ماساژ دهید.


درخشان پور اذعان داشت:روغن کنجد از روغن های غیر اشباع است و ارزش غذایی آن بسیار بالاست،زیرا بیشترین اسید های چرب آن (لینولییک اسید) امگا 6 و (لینولینیک اسید) امگا 3 هستند که هر دوی آنها از اسید های چرب ضروری اند و دریافت روزانه شان به این علت که بدن قادر به تولید آنها نیست و باید از طریق رژیم غذایی به بدن برسند،توصیه می شوند.


وی اظهار کرد:از بارزترین خواص درمانی کنجد پیشگیری و درمان سرطان های سینه،پروستات و دستگاه گوارش،سکته های قلبی و بسته شدن عروق است که با  وجود این خواص درمانی بی نظیر این روغن به ملکه روغن ها بدل شده است.


انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان