۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فریدونی; دولت و ملت حاضر به پول دادن برای فوتبال نیستند!/ بلیت ۴هزار تومانی نمی‌خرند اما ۱۰۰ هزار تومان پیتزا می‌خورند
کد خبر: ۲۰۶۴۰۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

فریدونی; دولت و ملت حاضر به پول دادن برای فوتبال نیستند!/ بلیت ۴هزار تومانی نمی‌خرند اما ۱۰۰ هزار تومان پیتزا می‌خورند

عضو هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن گفت: دولت و ملت هیچ کدام حاضر نیستند برای فوتبال پول بدهند.

فریدونی; دولت و ملت  حاضر به پول دادن برای فوتبال نیستند!/ بلیت ۴هزار تومانی نمی‌خرند اما ۱۰۰ هزار تومان پیتزا می‌خورند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در حالی که لیگ برتر شانزدهم قرار است از چهارم مرداد آغاز شود، اما اخباری که از باشگاه‌ها به گوش می‌رسد خیلی خوشایند نیست. تقریباً تمامی باشگاه‌های ما برای فصل آینده با چالش‌های مالی مواجه خواهند بود. مسئولان فوتبال هم هنوز نتوانسته مسئله حق پخش تلویزیونی را به طور کامل حل کنند و در این شرایط که راه‌های درآمدزایی باشگاه‌ها تقریباً بسته است، دچار رکود اقتصادی هم هستیم، شاید به همین دلیل است که زمزمه فروش امتیاز برخی از تیم‌های صنعتی مثل ذوب‌آهن به گوش می‌رسد. بعد از فروش باشگاه نفت تهران اکنون خبر می‌رسد که قرار است باشگاه تراکتورسازی هم فروخته شود و حالا زمزمه‌هایی مبنی بر فروش ذوب‌آهن هم هست.

خبرگزاری صبح قزوین با مجتبی فریدونی عضو هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن و مسئول امور مجامع و شرکت‌های ذوب‌آهن گفت‌وگویی در مورد شرایط اقتصای باشگاه ذوب‌آهن و کل فوتبال به شرح زیر انجام داده است.

صبح قزوین : شایعه شده باشگاه ذوب‌آهن قرار است مثل باشگاه نفت فروخته شود، آیا این شایعه صحت دارد؟

خیر، چنین چیزی نیست. بحث واگذاری باشگاه ذوب‌آهن مطرح نیست، البته کارخانه ذوب‌آهن به همه شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه خود ازجمله باشگاه ذوب‌آهن اعلام کرده که باید به خودکفایی مالی برسند و خودشان درآمدزایی کنند و هزینه‌هایشان را بپردازند.

صبح قزوین : خب، اگر هزینه‌های باشگاه ذوب‌آهن را فرد یا شرکت دیگری پرداخت کند، در آن‌صورت به نظر شما اسم ذوب‌آهن روی باشگاه خواهد ماند؟

خود باشگاه ذوب‌آهن درآمدزایی خواهد کرد، قرار نیست شرکتی دیگر هزینه‌های باشگاه را بپردازد، ما برنامه‌هایی برای درآمدزایی داریم که بعد از عملیاتی شدن آنها را اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم.

صبح قزوین : به جز استقلال و پرسپولیس و تراکتورسازی سایر باشگاه‌ها هوادار زیادی ندارند که بتوانند مثل این سه باشگاه درآمدزایی داشته باشند.

پرسپولیس و استقلال و تراکتورسازی از طریق 3090 درآمدزایی می‌کنند و هوادارانشان به امید اینکه برنده یکی از جوایز شوند، به آنها پیامک می‌زنند، با این حال درآمد حاصله از این اسپانسر باید بین همه تیم‌های لیگ برتر تقسیم شود.

صبح قزوین : مگر می‌شود مثلاً به بارسلونا گفت درآمدش از اسپانسر روی پیراهن را بین همه تیم‌های لالیگا تقسیم کند؟

نه نمی‌شود چنین چیزی را گفت، اما حامی مالی بارسلونا یک شرکت مجزاست که به بارسا پول می‌دهد، اما استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی در لیگ برتر شرکت می‌کنند و پیامک‌هایی که از سوی هواداران آنها ارسال می‌شود به خاطر برگزاری لیگ است، اگر لیگی با سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی برگزار می‌شد، آیا جذابیت لیگ 16 تیمی را داشت. پس درآمد حاصله از یک سامانه پیامکی متعلق به کل تیم‌های لیگ برتر است که این هیجان و جذابیت را در رقابت‌ها به وجود می‌آورند.

صبح قزوین : خب، ذوب‌آهن بدون هوادار چگونه می‌خواهد درآمدزایی کند؟

طرح‌هایی برای درآمدزایی داریم، از سویی دیگر درحال حاضر نه دولت و نه ملت حاضر به خرچ کردن برای فوتبال نیستند، حق پخش تلویزیونی هم به باشگاه داده نمی‌شود. مردم همه می‌خواهند رایگان فوتبال را ببینند، حاضر نیستند بلیت 4 هزار تومانی راد بخرند و به ورزشگاه بیایند، اما همان بازی اگر رایگان شود، ورزشگاه پر می‌شود. مردم درحالی بلیت 4 هزار تومانی نمی‌خرند که ممکن است همان شب 100 هزار تومان بابت خوردن پیتزا پول بدهند. ما هم راه‌هایی برای درآمدزایی پیدا خواهیم کرد. مثلاً در ایتالیا همه باشگاه‌ها در بورس سهام دارند.

صبح قزوین : اما شرایط اقتصادی مناسب نیست. با این حال ممکن است باشگاه ذوب آهن هم مثل باشگاه نفت فروخته شود؟

 درحال حاضر رکود اقتصادی را شاهد هستیم که این مسئله باعث شده کارخانه‌ها کم‌تر پول داشته باشند، مردم هم پول کم‌تری دارند و این شرایط پیش آمده است، اما قرار نیست که باشگاه ذوب‌آهن به سرنوشت باشگاه نفت دچار شود.

انتهای پیام/آ

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان