۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جاسک به محلی برای صادرات نفت خام خارج از خلیج صبح قزوین تبدیل خواهد شد
کد خبر: ۲۰۶۲۵۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

جاسک به محلی برای صادرات نفت خام خارج از خلیج صبح قزوین تبدیل خواهد شد

رئیس شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: بنا داریم منطقه جاسک را به محلی برای صادرات نفت خام خارج از خلیج <a href= 'http://www.sobheqazvin.ir' > صبح قزوین </a> تبدیل کنیم.

جاسک به محلی برای صادرات نفت خام خارج از خلیج صبح قزوین تبدیل خواهد شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین ، اکبر ترکان رئیس شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز چهارشنبه 23 تیرماه 95 با حضور در صحن علنی مجلس در جریان بررسی لایحه ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی اظهار داشت: فرایند مناطق آزاد جدید که هر کدام در سفر رئیس جمهوری مورد بحث قرار گرفت در مجلس قبل طی شد.

وی افزود: منطقه جاسک یکی از پیشنهادهایی است که لایحه آن تاکنون بیش از 2 سال و نیم است که مطرح شده است لذا درخواست این است که به جای بررسی تک تک آنها، لوایح  مورد بررسی قرار گرفته و با درخواست فوریت انجام شود.

رئیس شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین تصریح کرد: انتظار می‌رود بتوانیم در برنامه‌های آتی قبل از اینکه زمان از دست برود این لایحه به نتیجه برسد لذا در این رابطه طرح یک فوریت آماده شده است تا شاید عقب ماندگی‌های قبلی را جبران کند.

ترکان بر همین اساس اضافه کرد: این 7 منطقه آزاد تجاری وصنعتی که لایحه آنها ارائه شده است می‌تواند ارتباط خوبی با همسایگان برای ایجاد روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری برقرار کند البته مناطق آزاد جدید هم در مناطق ارزی هستند که هدف آنها نیز برای ایجاد روابط تجاری و اقتصادی خواهد بود که آنها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مناطق متعدد دیگری هم وجود دارد که قرار است به غیر از خارک بر روی آنها سرمایه گذاری کنیم. قرار است در جاسک نیز با خط لوله از شمال خلیج صبح قزوین نفت خام را به این منطقه منتقل کنیم تا به منطقه‌ای برای صادرات نفت خام خارج از خلیج صبح قزوین تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان