۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای حل مشکلات مهرگان/ با گذشت ۴ ماه ریالی به خزانه واریز نشده است
کد خبر: ۲۰۶۱۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۴ ساعت: ۱۶:۵ ↗ لینک کوتاه

در جلسه بررسی مشکلات آموزشی مهرگان مطرح شد

فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای حل مشکلات مهرگان/ با گذشت ۴ ماه ریالی به خزانه واریز نشده است

در جلسه بررسی مشکلات آموزشی مهرگان مطرح شد که با وجود واریز نشدن ریالی به خزانه طی ۴ ماه گذشته، فراهم سازی امکانات و تکمیل پروژه‌ها در مهرگان با کندی مواجه شده است اما دولت وظیفه تامین این زیرساخت‌ها را دارد.

فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای حل مشکلات مهرگان/ با گذشت ۴ ماه ریالی به خزانه واریز نشده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، جلسه بررسی مشکلات ناحیه شهری مهرگان با موضوع پیگیری کمبود مدارس مهرگان با حضور پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) با حضور منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، سالار قاسمی رئیس آموزش و پرورش قزوین، حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس، رضا عسگری فرماندار شهرستان البرز و جوانبخت رئیس نوسازی مدارس قزوین و مدیران شهری محمدیه در مهرگان برگزار شد.

مسئولان برای انجام وظیفه خود منتظر تشکر و قدردانی نباشند
در این جلسه، حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه هر سازمانی با برعهده گرفتن مسئولیتی باید آن را به نحو احسن انجام دهد، اظهار کرد: دولت باید امکانات اولیه برای حل مشکلات مهرگان را فراهم کند و سازمان راه و شهرسازی هم به عنوان عضوی از دولت وظیفه ارائه خدمات لازم را در این منطقه برعهده دارد.
وی در ادامه افزود: این جلسه با محوریت حل مشکلات مدارس مهرگان برگزار شده است و با تخصیص 700 میلیون تومان اعتبار از سوی استانداری قزوین تا 15 روز آینده مدارس نیمه ساز در این ناحیه شهری باید برای مهرماه آماده شوند.
این نماینده مجلس با اشاره به مصوبه جلسه 27 خردادماه مسئولان راه و شهرسازی اذعان کرد: پس از یک هفته از برگزاری این جلسه قرار بود مدرسه 20 کلاسه توسط راه و شهرسازی در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد که تا به امروز که نزدیک یک ماه از این مصوبه می‌گذرد و هنوز این اقدام عملیاتی نشده است.
وی تصریح کرد: این مدرسه باید بدون مزایده و هیچ پیش شرطی به آموزش و پرورش تحویل داده شود؛ زیرا امکان استفاده شهروندان ناحیه شهری مهرگان به واسطه بضاعت ضعیفی که دارند از مدارس خصوصی فراهم نیست و مسئله واگذاری این مدرسه به بخش خصوصی باید بعدا در جلسه با استاندار مشخص شود.
زرآبادی در پایان عنوان کرد: همه مسئولان وظیفه دارند فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را به خوبی اجرا کنند و نباید توقع تقدیر و تشکر را داشته باشند؛ اما در صورت کوتاهی باید منتظر شنیدن انتقاد باشند.

آماده سازی 5 مدرسه برای سال تحصیلی جدید در مهرگان 

در ادامه این جلسه، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه مهرگان دومین شهر بزرگ استان قزوین استن، عنوان کرد: مدیریت شهری در شهرستان البرز فقط توانایی پاسخگویی به مشکلات این ناحیه هری را ندارد؛ بلکه باید با حضور همه دستگاه‌های متولی در استان زیرساخت‌های لازم در آن تکمیل شود.
وی در ادامه افزود: مسکن مهر استان قزوین به واسطه نوع طراحی و ساخت و ساز آن تنها مسکن مهری است که وزیر راه و شهرسازی شخصا برای بازدید در آن حضور پیدا کردند که البته مانند بقیه مسکن‌های مهر دارای مشکلات خاص خود است.
این مسئول با بیان اینکه با توجه به حجم جمعیت شهری مهرگان، این منطقه نیازمند 56 باب مدرسه است، ابراز کرد: در این ناحیه شهری 56 قطعه زمین آماده و مکان یابی شده است که از این تعداد کار عملیاتی 18 باب آن آغاز شده و 7 باب از این تعداد نیز سال گذشته برای تحصیل 5 هزار دانش آموز تحویل آموزش و پرورش داده شد.
وی ادامه داد: در مهرماه سال جاری نیز ثبت نام 3 هزار دانش آموز در مهرگان پیش بینی شده که وجود 5 مدرسه جدید ضروری است؛ از این 5 مدرسه مورد نیاز 3 باب به صورت نیمه کاره و تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیازمند تامین اعتبارات لازم برای تکمیل است و یک مدرسه نیز به صورت خیرساز خواهد بود.
حبیبی با بیان اینکه نوسازی مدارس مسئول تحویل 4 مدرسه برای سال تحصیلی جدید است، تصریح کرد: برای تکمیل این سه مدرسه نیازمند 2 میلیارد تومان بودجه است که استانداری متعهد می‌شود 700 میلیون تومان آن را تا 10 روز آینده در اختیار نوسازی مدارس قرار دهد.
وی یادآور شد: تا به امروز که 4 ماه از آغاز سال میگذرد هنوز یک ریال هم در خزانه واریز نشده است و با واریز اولین بودجه آن به آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد.
این مسئول با اشاره به اینکه راه و شهرسازی باید مدرسه 20 کلاسه را طبق تعهد به آموزش و پرورش تحویل می‌داد، بیان کرد: نباید این مدرسه به صورت مزایده‌ای به بخش خصوص واگذار می‌شد؛ زیرا قرار بود برای سال اول به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و بعد از آن شرایط واگذاری بررسی شود.
وی در پایان تاکید کرد: برای ما به عنوان مسئول یک استان زشت است که بگوییم دانش آموز داریم، اما مدرسه برای تحصیل آنها نداریم چرا در استان ثروتمندی چون قزوین ما باید کمبود مدرسه داشته باشیم؟

چرا باید مدرسه 20 کلاسه به بخش خصوص واگذار شود؟

رضا عسگری، فرماندار شهرستان البرز در ادامه این جلسه بیان کرد: با توجه به تاکیدات فراوان و پیگیری‌های ما که مدرسه 20 کلاسه راه و شهرسازی به بخش خصوص واگذار نشود، چرا این مدرسه به مزایده گذاشته شده؟
وی افزود: سرانه محیط آموزشی در کشور 4.5 سانتی متر مربع برای هر دانش آموز است که این میزان در استان به 1.8 کاهش یافته است، با این شرایط نباید فضای حیاط مدارس تغییر کاربری داده شود، متاسفانه زمانی که مدارس به بخش خصوص واگذار می‌شود برای سودآوری این حیاط را به محیط تجاری تبدیل می‌کنند.
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش پروزش قزوین در ادامه این جلسه بیان کرد: اگر مدرسه 20 کلاسه‌ای که قرار است راه و شهرسازی به آموزش و پرورش تحویل دهد برای مهرماه آماده نشود، 800 دانش آموز کلاس اول تا سوم ابتدایی ثبت نامی در این مدرسه بدون فضای آموزشی خواهند بود.



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان