۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین فتح‌الفتوح آقایان پوچ از آب درآمد/ قلب راکتور اراک را در برابر "هیچ " از دست دادیم
کد خبر: ۲۰۶۰۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۴ ساعت: ۹:۴۳ ↗ لینک کوتاه

دیدگاه علما و نمایندگان مجلس در یک سالگی برجام؛

فتح‌الفتوح آقایان پوچ از آب درآمد/ قلب راکتور اراک را در برابر "هیچ " از دست دادیم

نمایندگان مجلس و علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان درباره دستاوردهای برجام در طول یک سال گذشته عنوان کردند: برجام چیزی جز وعده‌های پوچ و توخالی نبود.

فتح‌الفتوح آقایان پوچ از آب درآمد/ قلب راکتور اراک را در برابر "هیچ " از دست دادیم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ یک سال از توافق هسته ای ایران و 1+5 که به عنوان برجام شناخته می شد، گذشت؛ برجامی که علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری به دولتمردان بی اعتمادی آمریکایی ها را بیش از پیش نمایان کرد.
در تماسی که برخی رسانه هایبا علما و نمایندگان مردم در مجلس در خصوص "دستاورد های برجام در طول یک سال اخیر برای کشور و استان " تماس گرفتند، با بیان اینکه برجام چیزی جز وعده های پوچ و تو خالی نبود عنوان کردند: برجام چیزی جز وعده های پوچ و توخالی نبود تنها ناکامی بزرگ دولت در سیاست خارجه بود.

فتح و فتوح آقایان پوچ از آب در آمد
امام جمعه ایرانشهر گفت: در برجام آمریکا علی رغم عمل نکردن به تعهداتش بسیاری از امتیازات را از ایران گرفت.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی به مناسبت سالروز عمر یک ساله برجام به خبرنگار پهره گفت: نفس مراجعه به برجام اشتباه محض بود و هر روز که از این توافق می گذرد کلام دلسوزانه رهبر معظم انقلاب که فرمودند به برجام خوشبین نیستنم برای آقایان بیشتر هویدا می شود.
وی گفت: در برجام طرف عمل کننده به تعهدات؛ تنها ایران بود و ادعای برد- برد تنها در حد یک شعار ماند.
امام جمعه ایرانشهر به جسارت برخی مسئولین مبنی بر ادعای موفقیت خود در این تعهدات اشاره کرد و بیان داشت: باید در جواب آقایانی که برجام را با کمال پرویی فتح و فتوح می دانند بگویم که برجام اشتباه محض بود و متأسفانه این امر با مرعوب شدن مسئولین به آمریکای جنایتکار رقم خورد.
وی گفت: در اعتماد به آمریکا نه تنها رفع تحریم ها و رونق اقتصادی را شاهد نبودیم بلکه بر نابسامانی ها اقتصادی کشور نیز افزوده شد.
حجت الاسلام ابطحی با انتقاد به نوع نگاه برخی مسئولین گفت: می شد برای رفع تحریم ها با اعتماد به توان داخلی و سرمایه های بومی گره گشایی کرد.

قلب راکتور اراک را در برابر هیچ از دست دادیم
وی برجام دو و سه را برابر با اشتباه دو و سه دانست و بیان داشت: پیگیری موارد در برجام های بعدی چیزی جز ندامت را به دنبال نخواهد داشت چرا که آمریکا به عنوان دشمن سرسخت ایران با مشاهده انعطاف ایران؛ با جسارت و پرویی به سایر توانمندی های ایران از جمله توان موشکی اظهار نظر خواهد کرد.
امام جمعه ایرانشهر گفت: دشمنی آمریکا با شعائر اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه نظام جمهوری اسلامی است و اگر به خواست این کشور غربی روی خوش نشان دهیم باید طبق خواسته آنها دست از حمایت از نیروهای مقاومت اسلامی همچون حزب الله لبنان و فلسطین و سایر بلاد اسلامی برداریم و هم جنس گرایی را در کشور آزاد کنیم بنابر این بهترین راه برخورد این است که در همان قدم های اول با مشت بر دهان آمریکا بکوبیم.
حجت الاسلام ابطحی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در برجام جزء به جزء مسئولین را راهنمایی کرد اما دولتمردان جدی نگرفتند و فتح و فتوح آقایان پوچ از آب درآمد البته با امتیازاتی که از سوی ایران به دشمن واگزار شد که جای بسی تأسف است.

مردم باید اثرات برجام را سر سفره خود احساس کنند

امام جمعه شهرستان نیمروز گفت: مردم باید اثرات ناشی از برجام را پس از گذشت یک سال در سفره های خود احساس کنند.
حجه الاسلام والمسلمین محمد راشکی در گفتگو با خبرنیمروز با اشاره به گذشت یکسال از برجام اظهار کرد: با گذشت یکسال از برجام، سوال اینجاست که چه تغییری در سفره های مردم ایجاد شد؟ آیا رفاه و معیشت مردم بهتر شد؟! اینکه صرفا آمارهایی را بیان کنیم آن هم هر جریانی از دیدگاه خودش، این دردی از مردم دوا نمیکند و از آلامشان نمی کاهد باید در بین مردم بود و زندگیشان را بعد از گذشت یک سال از برجام دید.

برجام همچنان دور از اهداف پیش بینی شده

امام جمعه شهرستان نیمروز بد عهدی امریکا را بنا برگفته رهبر معظم انقلاب از صفات بارز امریکا دانست و افزود: امریکا ادعا دارد که به تعهداتش در برجام عمل کرده است ولی طبق فرمایش مقام عظمای ولایت این سکان دار فرزانه انقلاب، امریکا به عنوان دشمن بد عهد و پیمان شکن به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده و تحریم های ظالمانه همچنان بر این مملکت سایه افکنده است.
وی با توصیه به مسئولین در عدم اعتماد به غرب بیان کرد: توصیه من به مسئولان این است که تاریخ انقلاب را مطالعه نمایند و ببینید آنهایی که به دشمن اعتماد کردند و به او خوش‌بین بودند عاقبتشان چه شد! قدم به قدم با طرف مقابل حرکت کنید اگر میبینید که به تعهداتشان عمل نمیکنند شما هم مقابله با او کنید و هنگامی که دشمن نقض عهد میکند عسر و حرجی بر شما نیست.

آمریکایی‌ها به تعهداتشان در برجام عمل نکردند

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز گفت: این توافق نه تنها هیچ ثمره مثبتی برای ملت نداشته است بلکه در بسیاری از موارد باعث شده است تا ما از حق مسلم خود به خاطر هیچ محروم شویم.
یک سال از توافق ایران با گروه5+1 میگذرد و درست در تاریخ 23تیر ماه 1394 بود که بعد از ٢٨ روز مذاکره فشرده در پایتخت اتریش به منظور نگارش برنامه جامع اقدام مشترک و پس از 22 ماه مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران، توافق وین که به برجام معروف شد بین ایران و 6 کشور "آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، آلمان و چین" منعقد شد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز به مناسبت سالروز یک سالگی برجام در گفت ‌و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به نکات منفی برجام، به آثار و نتایج این طرح اشاره کرد و گفت: موضوع اعتماد دولت به غرب و بخصوص آمریکا از بزرگترین نکات منفی برجام بود، ملت ایران که در طول تاریخ ضربات بسیاری از آمریکا خورده است، هیچ گاه نمیتواند به این کشور استکباری اعتماد کنند.
مولوی عنایت الله رسولی زاده ادامه داد: در طرح برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 5+1 اشکالات بسیاری وجود داشت که از همان ابتدای این توافق با مخالفت برخی دلسوزان نظام مواجه شد، تا جایی که بارها به دولت درباره عهد شکنی آمریکا تذکراتی داده شد اما با وجود بسیاری از نگرانی ها و ایرادات وارده به برجام، این طرح اجرایی شد.

این توافق هیچ ثمره مثبتی برای ملت نداشته است

وی با اشاره به عدم پایبندی غرب به مفاد برجام، تصریح کرد: ایران در اجرای قول های خود با صداقت پیش رفت تا جایی که بسیاری از دست آورد های انرژی هسته ای را زیر پا گذاشته و برای جلب اعتماد غرب از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد اما در طرف مقابل غربی ها با عهد شکنی و بد قولی همیشگی، نه تنها قدمی مثبت برای اجرای این برجام برنداشتند که با بهانه های واهی سعی در بیشتر کردن تحریم های غیر قانونی خود بر ضد ملت ایران دارند.
این مدرس حوزه علمیه اهل سنت سرباز با تاکید بر اینکه طرف غربی تلاش دارد تا موضوع هسته‌ای ایران را به سایر نگرانی‌های بی پاییه و اساس در خصوص ایران مرتبط سازد، بیان کرد: ربط دادن موضوع فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران به دیگر مسائلی همچون رژیم صهیونیستی، تروریسم و مسائل حقوق بشر از جمله بهانه های واهی آمریکا برای عمل نکردن به برجام و تصویب تحریم های بیشتر بر ضد ایران است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون توافق هسته ای هیچ اثر مثبتی برای ملت ایران نداشته است، تاکید کرد: این توافق نه تنها هیچ ثمره مثبتی برای ملت نداشته است بلکه در بسیاری از موارد باعث شده است تا ما از حق مسلم خود به خاطر هیچ محروم شویم و آمریکایی ها هر روز با بهانه‌هایی جدید در صدد نفوذ به کشور و تخریب باورهای ملت باشند.

برجام چیزی جز وعده های پوچ و توخالی نبود

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه گفت: برجام برای ملت ایران مشکل آفرین بود اما دردی از ملت ایران دوا نکرد.
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در گفت و گو با لادیز اظهار کرد: طرف غربی و امریکا درابتدای برجام وعده های زیادی دادند اما با مکر و حیله گری برجام را به سوی اهداف خویش پیش بردند و پس از متوقف کردن فعالیت های هسته ایران، توان موشکی و دفاعی کشور را هدف قرار دادند تا برجام 2 را اجرا کنند.
وی افزود: کارشکنی های طرف مذا کره کنده در برجام کاملا مشهود است و برجام چیزی جز وعده های پوچ و توخالی نبود،چراکه بارها به تهامات واهی، اموال ملت ایران را مصادره کرده و ثروت کشور را به یغما بردند.
وی خاطرنشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند طرف مقابل حیله گر است و به بهانه حمایت ایران از ترروریست و موضوع موشکی ایران در موارد متعدد برجام را نقض کردند و حتی جلوی فروش هواپیمای مسافربری را به ایران گرفتند.

وعده های رییس جمهور و تیم مذاکره کننده درباره برجام عملی نشد

وی تاکید کرد: آمریکا و غرب حامی منافع اسراییل در خاورمیانه هستند و انچه اسراییل دیکته می کند، آنان اجرا می کنند و درواقع برجام دستاویزو بهانه ای برای دخالت در امور ایران است اما ملت ایران هیچ گاه در مقابل استکبارجهانی تسلیم نخواهد شد حتی اگر سال های سال در تحریم باشد،.
وی با اشاره به نقاط ضعف برجام، اذعان کرد: وعده های رییس جمهور و تیم مذاکره کننده درباره برجام عملی نشد چراکه طرف مقابل کارشکنی کرد، نقاط ضعف برجام بهانه ای به دست طرفدار مقابل داد تا از آن به سود خود و ضررملت ایران استفاده کنند و در واقع برجام برای ملت ایران مشکل آفرین بود اما دردی از ملت ایران دوا نکرد ،آمریکایی ها از یک سو دم از برجام می زنند و از سوی دیگر حامی گروهک منافقین برای ضربه زدن به ملت ایران هستند.

تاکنون پیشبردی در اهداف برجام صورت نگرفته است

امام جمعه اهل سنت دلگان با اشاره به اینکه یکسال از توافق ابتدایی برجام گذشته است تصریح کرد: تاکنون اقدامی از طرف آمریکا و کشورهای غربی در جهت پیشبرد اهداف برجام صورت نگرفته است.
مولوی نصرت الله فضل اللهی امام جمعه اهل سنت دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با اشاره به اینکه یکسال از توافق ابتدایی برجام گذشته است تصریح کرد: تاکنون اقدامی از طرف آمریکا و کشورهای غربی در جهت پیشبرد اهداف برجام و منافع کشورمان صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه دولت باید سعی و تلاش کند که مقابل دولتهایی استکباری مثل آمریکا ایستادگی کند افزود: آمریکا نسبت به کشورهای مسلمانی مثل ایران کینه دارد و نباید به خواسته های آنان عمل شود، چون که خواسته آمریکا نابودی اسلام و مسلمانان است.
مولوی نصرت الله فضل اللهی با اشاره به اینکه نباید در مقابل سیاست های آمریکا سکوت کرد گفت: آمریکا قطعا خیرخواه ملت مسلمان ایران و سایر مسلمانان نیست.
امام جمعه اهل سنت دلگان با بیان اینکه دولت نسبت به رفع بیکاری در جامعه اقدام کند تصریح کرد: اشتغال آفرینی یک از خواسته های مهم جوانان از دولت است که باید عملی شود.
وی خاطر نشان کرد: دولتمردان باید منافع مردم و کشور را در نظر بگیرند و در این راه قدم بردارند.

برجام هیچگونه دستاوردی برای مردم ایران نداشته است

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش مولوی محمدعلی شهنوازی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه نتایج و ثمرات مذاکرات و موفقیت های به دست آمده در مبحث برجام باید در زندگی مردم دیده شود، اظهار کرد: اما برجام و مذاکرات 1 +5 هیچگونه دستاورد و ثمراتی برای مردم ایران نداشته است.
وی تصریح کرد: ملت بزرگ، انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی در سالهای قبل و بعد از انقلاب سختی های فراوانی را متحمل شده اند و برای این کشور خون و مال داده اند و در برابر سختی دلاورمردانه ایستاده اند لذا شایسته تکریم هستند که دولت روحانی باید به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشد.
مولوی شهنوازی با بیان اینکه مردم به این دولت رای دادند که تحول و تغییر را ببینند و شیرینی تلاشها و خدمات دولت را مشاهده کنند، گفت: بعد از برجام به انتظارات مردم به خوبی پاسخ داده نشده و تغییری در روند اقتصادی کشور مشاهده نشده است.
امام جمعه اهل سنت خاش اظهار کرد: آن چیزی که بعد از انجام مذاکرات طولانی و نفس گیر و رسیدن بعد از موفقیت باید لمس می شد متاسفانه آنچیزی نبود که مسئولان و دولتمردان وعده داده بودند و مردم نتوانستند پاسخ حمایتهای خود را به درستی دریافت کنند و اصلا مذاکرات رضایتمندی مردم را در پی ندارد.

هدف اصلی برجام هنوز محقق نشده است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت یکسال از اجرای برجام بعلت کینه و دشمنی دیرینه آمریکا هنوز به هدف اصلی این توافق نامه نائل نشده ایم.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به گذشت یکسال از اجرای برجام اظهار داشت: آرام کردن فضای روانی جامعه و ایجاد ارتباط بین کشورهای اروپایی و مسئولین آنها با ایران و بالعکس از جمله نقاط قوت اجرای این توافق نامه بود که با این تفاسیر علاوه بر اینکه اتفاقات چندان بزرگی در کشور رخ نداد بلکه هدف اصلی برجام نیز تاکنون محقق نشده است.
حسینعلی شهریاری علت محقق نشده برجام را کینه و دشمنی دیرینه آمریکا با ایران عنوان کرد و گفت: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در فرامین خود به این موضوع باز هم برخی فکر می کنند شاید بتوان از این طریق پاره ای از مسائل را با آمریکا فیصله دهند.
وی با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا تمام شدنی نخواهد بو، تاکید کرد: دشمن از اجرای اهداف شوم خود دست بر نمی دارد.
وی با اشاره به صحبت های اخیر سفیر کره در ایران مبنی بر اینکه نمی توانند تعاملات ارزی با ایران داشته باشند، افزود: بر اساس گفته های وی هنوز بانک های بزرگ دنیا ارتباط بانکی با ایران برقرار نکرده بگونه ای که منابع مالی خود را از طریق سایر کشورها به صورت قاچاق وارد کشور می کنند.

دولت برخورد قاطعی با نقض کنندگان برجام انجام نداد

نماینده مردم زاهدان با اشاره به خریدهای دولت در رابطه با بوینگ، ایرباس و غیره نیز بیان داشت: آمریکا در این زمینه نیز قوانینی برای پیشگیری از این امر تصویب کرده است.
وی با بیان اینکه دولت تاکنون برخورد قاطعی با نقض کنندگان برجام انجام نداده است، ادامه داد: در مصوبه مجلس، قانون به صراحت ذکر کرده که اگر آمریکا و اروپا به بهانه حقوق بشر، برنامه های موشکی و غیره تحریم ها را افزایش دهند ایران نیز برجام را نقض خواهد کرد اما با این وجود نیز دولت تاکنون برخورد قاطع کننده ای با نقض کنندگان برجام انجام نداده است.
شهریاری تصریح کرد: درمدت زمانی که از اجرای برجام می گذرد ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرد اما آمریکا و اروپا به تعهدات خود پابرجا نبوده و بدعهدی کردند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار زاهدانه مبنی بر سرکشی به حساب های بانکی ایرانیان توسط کارگروه FATF گفت: نباید به آمریکا و اروپا اعتماد کرد بلکه با اتکا به توان داخلی و از طریق محقق کردن اقتصاد مقاومتی که بارها رهبر انقلاب در خصوص آن تاکید کردند باید مشکلات داخلی را حل کرد زیرا در شرایط فعلی پیوستن ایران به این کارگروه به ضرر کشور است.

با وجود گذشت یک سال از برجام، هیچ سودی عاید ایران نشده است

نماینده سابق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علیرغم گذشت یک سال از برجام متاسفانه هیچ گونه سودی عاید مردم ایران نشده است در حالی که ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است.
سید باقر حسینی به خبرنگار اوشیدا گفت: یک سال از زمان برجام و توافق ایران با کشورهای ۵+۱ گذشته است در حالی که طرف مقابل هیچ گونه پایبندی به تعهدات خود نداشته است.
وی افزود: از ابتدای مذاکرات هیچ گونه اعتمادی نسبت به آمریکا وجود نداشت و وقوع چنین رخدادهایی از قبل حدس زده می شد به همین دلیل مرتب در کمیسیون و در صحبت ها و مصاحبه هایمان به دوستان مذاکره کننده پیشنهادهایی مبنی بر بستن هرگونه راه در رو داده شد.
وی در این راستا افزود: به مذاکره کنندگان هشدارهایی مبنی بر پنجره ای برای عدم انجام تعهدات از سوی طرف مقابل باز نماند داده شده بود ولی علی رغم همه ی تاکیدات از سوی دلسوزان و برخی نیروهای انقلاب متاسفانه شاهد بد عهدی پس از توافق بودیم.
حسینی ادامه داد: با اینکه تمام تعهدات از سوی ایران انجام شد اما هیچ اقدامی از طرف مقابل که به نتیجه برسد دیده نشد هرچند شاید در مرحله شعار حرف هایی زده شده باشد.

برای جلوگیری از کارشکنی ها برای آمریکا ضرب الاجل تعیین شود

وی خاطرنشان کرد: با وجود انجام تمامی تعهدات طرف مقابله دبه در آورده است که از همان ابتدا چنین چیزی حدس زده میشد که در این راستا بارها گفتم طرف مقابل به دنبال پیاده کردن اهداف خود به صورت مرحله به مرحله است که در این راستا بهانه های بسیاری از قبیل حقوق بشر مطرح کرده است.
نماینده سابق مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا این لحظه چیزی عاید ایران نشده اما خیلی از کسانی که دچار اشتباه شده بودند و فکر می کردند که توافق با آمریکا می تواند مشکلات کشور را حل کند امیدواریم با این بهای سنگین به اشتباه خود پی برده باشند که به آمریکا همانطور که حضرت آقا فرمودند اعتمادی نیست و نباید اعتماد کرد بنابراین باید اقتدار کشور به ویژه در سلاح های دفاعی و موشکی حفظ و توسعه داده شود.
حسینی بیان داشت: باید کارهای گذشته با توجه به اینکه هیچ امیدی به انجام تعهدات از سوی طرف مقابل نیست ادامه داد چرا که آمریکا چنین اجازه ای به آنها نخواهد داد بنابراین باید به منظور جلوگیری از کارشکنی آمریکا ضرب الاجل تعیین شود یعنی اگر آمریکا از کارشکنی دست برنداشت دوباره روند قبلی را شروع و سانتریفیوژها را فعال کنیم.

برجام در سیاست خارجی کشور،نماد ناکامی دولت است

حبیب الله دهمرده، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سفیر شرق گفت:با بررسی رفتار دولت های غربی همچنان عدم اعتماد به آنها از سوی ایران وجود دارد،چرا که با عدم لغو تحریم ها در جامعه مواجه شدیم و این دلیل محکمی بر بی ثباتی برجام است.
وی گفت:سیاست خارجی دولت باید در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری قرار بگیرد،تا آمریکا با سوء استفاده از وضع موجود در صدد تعقیب سیاست داخلی و خارجی ایران بر نیاید.
دهمرده افزود:رفتار و اقدامات جانبدارانه ی آمریکا باعث بد قولی این دولت در برجام شد و در نتیجه شاهد محقق نشدن خواسته های دولت و ملت ایران هستیم.
وی گفت:آمریکا با رفتارهای سیاسی غیر حرفه ای خود مانع ورود و جذب سرمایه گذاران به ایران شد و این امر به میزان قابل توجهی اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار داد.
وی بیان کرد:دولتی که سیاست خارجی اش در جهت حفظ امنیت ملی نباشد نمی تواند رضایت مردم را جلب کند.
دهمرده ادامه داد:رفتار دولت آمریکا در محیط بین المللی بسیار منفعت طلبانه است و بدین ترتیب طرفداران برجام با اهداف اصلی آمریکا آشنا می شوند.
وی گفت: آمریکا می خواهد در جامعه ی بین المللی سهم بیشتری از قدرت را در سطح منطقه و جهان به دست آورد تا بتواند به هدف های ملی خویش دست یابد و برای رسیدن به این امر کشورهای دیگر را بازیچه ی خود قرار می دهد.
وی گفت:باید نسبت به برجام یک نگاه واقع بینانه داشت و از ماهیت اصلی آن که مغایر با ارزش های کشور است آگاه شد.

ما در برجام چیزی به دست نیاوردیم بلکه هرچه داشتیم هم از دست دادیم/ آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در برجام چیزی عاید ایران نشده است گفت: امروزه تمام مردم ناراضی و نگران زندگی خود هستند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر هامون احمدعلی خسروی در گفتگو با خبرنگار عصر هامون گفت: امروزه حتی کسانی که طرفدار برجام بودند و خود مسئولین وزارت امور خارجه رضایت از تعهدات آمریکا را ندارند.
وی ادامه داد: امروزه ما خبرگزاری ‌های خود آمریکا را که مطالعه کنیم و اظهارات آن‌ها بخوانیم به‌هیچ‌عنوان صحبت از برجام در ایران نمی‌کنند اما خیلی‌ها دارند به کاخ سفید می‌گویند که اگر دست آورد مشخصی برجام در ایران نداشته باشد آقای روحانی در انتخابات بعدی دچار مشکل می‌شود.
دکتر خسروی عنوان کرد: خودشان هم قبول دارند که چیزی عاید ایران نشده است مثل خرید ایرباس از فرانسه که فرانسه و آمریکا مانع آن شدند که حتی بعد یک سال روی هوا است تحریم‌ها به نوع دیگر افزایش پیدا کرد و کم نشد تحریم‌های هسته ایی هم خیلی شکسته نشده است.
کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: جناب آقای روحانی بارها همه‌ چیز مملکت را به برجام گره زدند آیا همه مسائل با برجام حل شد بد اخلاقی های آمریکا با شکل‌های مختلف حتی دزدی و غارت از منابع ما که در اختیارش است می‌بینیم.
احمدعلی خسروی خاطرنشان کرد: نه‌تنها رفع تحریم نکردند بلکه آن‌هایی را که داشتیم هم از ما گرفتند خود دولت‌مردان الآن به‌شدت معترض آمریکا هستند آمریکایی‌ها اهل عهد و پیمان و قابل‌اعتماد نیستند.
عضو علمی دانشگاه در پایان گفت: امروزه تمام مردم ناراضی و نگران هستند که گشایشی در زندگی خود در پسابرجام نمی‌بینند.
انتهای پیام/

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان