۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۶۵ درصد شرکت‌های شهرصنعتی البرز در رکود به سر می‌برند
کد خبر: ۲۰۵۸۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۳ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر الوند:

۶۵ درصد شرکت‌های شهرصنعتی البرز در رکود به سر می‌برند

علی مولایی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۶۵ درصد شرکت‌های شهرصنعتی البرز در حالت رکود قرار دارد و اگر قرار باشد که کشاورزی این منطقه نیز از بین برود بر میزان بیکاری افزوده خواهد شد.

۶۵ درصد شرکت‌های شهرصنعتی البرز در  رکود به سر می‌برند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، علی ملایی، عضو شورای اسلامی شهر الوند در جلسه این شورا که با موضوع بررسی اجرای کمربندی شمالی و جنوبی شهر الوند برگزار شد گفت: در حالی بودجه ۶۰ میلیاردی شهرداری الوند به تصویب رسیده که این شوراء هنوز مهندس مشاور ندارد و نمی‌تواند تصمیمات درستی را در این خصوص به تصویب برساند.
وی افزود: هرچند شهرداری پروژه‌های مورد اجراء را بررسی و مطالعه می‌کند، اما لازم است تا شورای شهر نیز به عنوان ناظران مردمی نسبت به بررسی مجدد آنها اقدام کند.
این عضو شورا در ادامه ضمن مخالفت با اجرای پروژه فعلی کمربندی شمالی شهر الوند توضیح داد: یکی از موضوعاتی که در اجرای این پروژه رعایت نشده توسعه متوازن شهری و اصل پدافند غیرعامل است.

اگر کشاورزی منطقه از بین برود بر میزان بیکاری افزوده خواهد شد
عضو شورای اسلامی شهر الوند اضافه کرد: برای رسیدن به افق‌های مورد نظر رهبرانقلاب و نقش‌آفرینی در اقتصاد مقاومتی و بین‌المللی باید به موضوع کشاورزی توجه بیشتری داشت.
ملایی با بیان اینکه در هر هکتار از زمین کشاورزی ۲۲ نفر مشغول بکار می‌شوند بیان داشت: هم اکنون بیش از ۶۵ درصد شرکت‌های شهرصنعتی البرز در حالت رکود قرار دارد و اگر قرار باشد که کشاورزی این منطقه نیز از بین برود بر میزان بیکاری افزوده خواهد شد.

چرا شورای دوره گذشته نسبت به تفکیک زمین‌ها واکنشی نشان نداده است
ملایی اظهار داشت: هم اکنون ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر الوند و ناحیه شهری نصرت آباد وجود دارد که در صورت وجود رشد ۲درصدی جمعیت، برای اسکان ۲۰ سال آینده شهروندان کافی خواهد بود.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی شهر الوند تصریح کرد: باید بررسی شود که اداره مسکن و شهرسازی استان با چه مجوزی اقدام به تفکیک زمین‌های شهر الوند نموده و چرا شورای اسلامی دوره گذشته به آن واکنش مناسبی نشان نداده است.

دیگران نمی‌توانند برای شهر الوند تعیین تکلیف کنند
این عضو شورا با اشاره به اینکه که تفکیک و الحاق محدوده جدید خدماتی بار مالی بسیاری را به شهرداری تحمیل می‌کند ابراز داشت: مسؤولین شهر الوند در خواب نیستند و دیگران نمی‌توانند برای آن تعیین تکلیف کنند.
این مسئول یادآور شد: انتقال خود خواسته بار ترافیکی موجود در اتوبان و جاده قدیم از طریق کمربندی به داخل شهر منطقی نخواهد بود و توجیه مناسبی ندارد.
وی با بیان اینکه می‌توان بجای اجرای پروژه کمربندی شمالی، کمربندی جنوبی را به سمت گمرک و شهر صنعتی اجراء کرد ادامه داد: در صورت ادامه جاده دسترسی از بلوارمعلم به پیچ نیرومحرکه، نیاز به احداث پل زیرگذر و یا روگذر خواهد بود که هزینه‌های اجرایی سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

سرریز پول به جیب صاحبان رانت و ثروت
عضو شورای اسلامی شهر الوند با انتقاد از نحوه تخصیص میزان مالکیت زمین‌های تفکیکی افزود: در نقطه‌ای ۲۵ درصد از زمین‌های وارد بافت شده به مالک تعلق یافته است، اما در نقطه‌ای دیگر ۳۰ درصد از زمین‌هایی که هنوز به محدوده شهر اضافه نشده‌اند به مالک اختصاص داده شده است.
ملایی اذعان داشت: با ورود این زمین‌ها به بافت شهری؛ بیش از ۵۰۰ قطعه مضاف بر ۱۶۰ هکتار زمین کشاورزی از دست رفته به جیب صاحبان رانت و ثروت خواهد رفت.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی شهر الوند خاطرنشان کرد: شاید ادامه پروژه جاده دسترسی بلوار معلم به سمت نیرومحرکه متوقف شود، اما باید طرح‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت را برای شهر تعریف و کار مطالعاتی دقیقی را انجام داد تا مردم بتوانند از برکات آن سال‌های متمادی استفاده کنند.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان