۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سعودی‌ها به دنبال استفاده از کارت سوخته گروهک منافقین هستند
کد خبر: ۲۰۵۸۵۱ نویسنده: محمد صادق کوشکی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۳ ساعت: ۱۱:۵۸ ↗ لینک کوتاه

محمدصادق کوشکی:

سعودی‌ها به دنبال استفاده از کارت سوخته گروهک منافقین هستند

محمدصادق کوشکی بیان کرد: به دلیل اینکه میانگین سنی اعضای مجاهدین خلق بالای ۵۰ سال است، نیروهای این گروه ارزش عملیاتی ندارند و به نظر می‌رسد سعودی‌ها بیشتر قصد استفاده تبلیغاتی از این مجموعه را دارند.

سعودی‌ها به دنبال استفاده از کارت سوخته گروهک منافقین هستند
محمدصادق کوشکی، پژوهشگر و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در پاسخ به چرایی تکرار رفتار صدام پس از30 سال توسط سعودی‌ها و برگزاری نشست با گروهک منافقین گفت: به نظر می‌رسد آن‌‌ها دنبال یک جنگ تمام عیار به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی با محور مقاومت‌ هستند.
وی اظهار کرد: سعودی‌ها برای از بین بردن جریان مقاومت از هر ابزاری استفاده می‌کنند و یکی از این ابزارها که از مدت‌ها پیش مدنظر داشته و در نشست اخیر آن را علنی کردند، استفاده از کارت سوخته مجاهدین خلق بود.
استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه استفاده سعودی‌ها از گروهک منافقین را به دلیل سوابق تروریستی خشن آنهاست، عنوان کرد: این گروه بیش از 17 هزار شهروند ایرانی را قربانی ترورهای خود کرد و بیش از 5هزار نفر از کردهای عراق و چندهزار نفر از شیعیان آنان را به عنوان بخشی از ارتش صدام به طور بی‌رحمانه به قتل رسانده و همه این سوابق برای مطلوب کردن این ابزار برای سعودی‌ها کافی است.
گروهک مجاهدین خلق ارزش استفاده عملیاتی را ندارند
کوشکی اذعان کرد: به دلیل اینکه میانگین سنی اعضای مجاهدین خلق بالای 50 سال است، نیروهای این گروه ارزش عملیاتی ندارند و به نظر می‌رسد سعودی‌ها بیشتر قصد استفاده تبلیغاتی از این مجموعه را دارند.
وی با اشاره به مطرح شدن بحث سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و جایگزینی گروهک منافقین توسط سعودی‌ها ابراز کرد: به دلیل اینکه سعودی‌ها جرات مطرح کردن رسمی این موضوع را ندارند یک مقام رسمی سابق، این وظیفه را به عهده گرفت تا اگر سعودی‌ها به دلیل همکاری با یک گروهک تروریستی شناخته شده مورد شماتت افکار عمومی جهان قرار گرفتند غیررسمی بودن این مسئول را بهانه قرار داده و از طرفی به ایران اعلام کنند که ما حاضر به جنگ نیابتی هستیم.
این کارشناس سیاسی در پایان یادآور شد: سعودی‌ها تا حدودی قادر به استفاده از امکانات جاسوسی گروهک منافقین هستند و بیشتر به عنوان یک ابزار تبلیغاتی از آنان استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان