۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قابلیت‌های بالای ربات قزوین موجب تمجید رئیس جهانی لیگ ربات امدادگر شد
کد خبر: ۲۰۵۸۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۳ ساعت: ۱۲:۴ ↗ لینک کوتاه

سرپرست تیم ربات امدادگر دانشگاه آزاد قزوین:

قابلیت‌های بالای ربات قزوین موجب تمجید رئیس جهانی لیگ ربات امدادگر شد

مهدی دادور گفت: تیم قزوین نیز در مسابقات سال گذشته و نیز مسابقات امسال یک عملکرد فوق‌العاده داشت، تا جایی که آقای جیکوف رئیس این لیگ، بارها از تیم قزوین تمجید کردند که قابلیت‌های زیادی روی ربات قرار داده‌ایم.

قابلیت‌های بالای ربات قزوین موجب تمجید رئیس جهانی لیگ ربات امدادگر شد
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، مهدی دادور، سرپرست تیم ربات امدادگر دانشگاه آزاد قزویندر خصوص مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۶ آلمان گفت: مسابقات امسال دچار تغییر و تحولات زیادی شده بود و ما هم با توجه به این تغییرات یک سری توانمندی به ربات اضافه کردیم و مهم‌ترین نکته در این لیگ قابل اطمینان بودن ربات است که ربات بتواند با اطمینان بالا، برای زمان‌های زیاد عملیات‌های پیاپی انجام دهد.

وی که امسال با رأی‌گیری کمیته فنی لیگ جهانی ربات‌های امدادگر واقعی به عضویت این کمیته درآمد، افزودن یک سری توانمندی به ربات این تیم را اصلی‌ترین عامل موفقیت در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۶ آلمان دانست. 

سرپرست تیم ربات امدادگر واقعی MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: در مسابقات جهانی سال گذشته در چین، ربات قزوین «کارو» بود که توانست قهرمان جهان شود، امسال تغییرات عمده‌ای انجام دادیم و ربات ما به ربات «کاروپلاس» تغییر یافت؛ که مهم‌ترین ویژگی آن بهره‌مندی از یک بازو با قابلیت درجه آزادی بالا بود تا بتواند یک سری وظایف مختلف مانند جابه‌جایی اجسام، باز و بسته کردن درب‌های یک ساختمان، باز و بسته کردن شیرهای گاز و غیره را با توجه به قوانین جدید به خوبی انجام دهد، که بازوی جدید این امکان را به ما می‌داد.

دادور افزود: از طرفی تیم قزوین قابلیت نرم‌افزاری ربات را افزایش دادیم که بحث شناسایی علائم خطر در طول زمین مسابقه، شناسایی کیوآر کدها و عملکرد خودکار ربات از آن جمله بود؛ زیرا با توجه به قوانین جدید ما باید کاری می‌کردیم تا ربات بتواند به صورت تمام خودکار برخی عملیات‌ها را انجام دهد.

وی با اشاره به کسب مقام اول این تیم در بخش Exploration یا بهترین ربات جستجوگر مسابقات جهانی آلمان گفت: همچنین در بخش فعالیت‌های مهارتی یا Dexterity هم موفق ظاهر شدیم و امیدواریم در سال‌های آینده در این بخش هم به مقام نخست برسیم.

سرپرست تیم ربات امدادگر واقعی MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یادآور شد: در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۶ آلمان بازی‌های زیادی انجام دادیم، اما رقبای اصلی ما تیم تایلند و تیم میزبان بودند که در نهایت در مسابقه نهایی با اختلاف ۵ امتیاز پس از تیم تایلند به مقام دوم رسیدیم.

دادور با اشاره به قهرمانی تیم ربات امدادگر واقعی MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات جهانی سال گذشته در چین و همچنین نایب قهرمانی مسابقات جهانی ۲۰۱۶ آلمان تصریح کرد: نکته قابل توجه در هر دوی این سال‌ها حضور تیم MRL در جمع تیم‌های برتر جهان بود؛ تیم قزوین نیز در مسابقات سال گذشته و نیز مسابقات امسال یک عملکرد فوق‌العاده داشت، تا جایی که آقای جیکوف رئیس این لیگ، بارها از تیم قزوین تمجید کردند که قابلیت‌های زیادی روی ربات قرار داده‌ایم.

این عضو با سابقه تیم ربات امدادگر واقعی MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در رابطه با ترکیب نفرات تیم گفت: در مسابقات جهانی امسال در کنار نتایج درخشان و عملکرد موفقیت‌آمیز تیم، اتفاق خوشایند دیگری هم افتاد و آن استفاده از افراد و اعضای جدید و تازه کار در کنار نفرات قدیمی و باتجربه بود؛ ترکیب تجربه و تخصص نیروهای قدیمی و انگیزه نیروهای جدید موجب شد ما به آینده تیم بسیار امیدوار شویم که در سال‌های آتی با جدا شدن افراد قدیمی، تیم لطمه‌ای نمی‌بیند.

دادور ضمن قدردانی از زحمات تک تک اعضای تیم و همه افرادی که برای به دست آمدن این موفقیت‌ها تلاش کردند، افزود: مرتضی موسی‌خانی همواره نگاه حمایتی ویژه‌ای به تیم قزوین داشته و با درایت موانع موجود را مرتفع کرده‌اند که این مسئله در موفقیت‌های تیم به شدت تأثیرگذار بوده است.

این پژوهشگر حوزه رباتیک مطرح کرد: همچنین از جعفر چگینی نیز قدردانی می‌کنم که با سال‌ها تجربه و عضویت در کمیته‌های فنی و اجرایی فدراسیون جهانی ربوکاپ، همواره به عنوان یک معلم و مشاور ما را یاری کرده‌اند.
انتهای پیام/1404

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان