۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نخستین مرکز خانه هلال در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۲۰۵۸۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۳ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان:

نخستین مرکز خانه هلال در قزوین افتتاح شد

حکمت‌الله هاشمی گفت: نخستین خانه هلال استان قزوین در رجایی دشت افتتاح شد.

نخستین مرکز خانه هلال در قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، صبح امروز(چهارشنبه) نخستین خانه هلال روستایی در منطقه رجایی دشت استان قزوین با حضور فرماندار، بخشدار، مسئولان این منطقه و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین افتتاح شد.

حکمت‌الله هاشمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در گفت‌و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی تشکیل خانه‌های هلال، خانه هلال برای نخستین بار در استان قزوین در رجایی دشت افتتاح شد.

وی افزود: تشکیل خانه‌های هلال در استان‌های کشور به ویژه استان قزوین از طرح‌های ملی سازمان هلال‌احمر است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین بیان کرد: در صورتی که طرح سراسری تشکیل خانه‌های هلال به صورت جامع‌تر بین مردم تبیین شود شاهد کاهش چشمگیر میزان خسارت و آسیب در حوادث خواهیم بود.

هاشمی عنوان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های مهم و مناسبی را در اجرای طرح تشکیل خانه‌های هلال روستایی به خود اختصاص می‌دهد چراکه شاهد فعالیت‌های این حوزه از 2 سال قبل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین شرط اساسی تشکیل خانه‌های هلال روستایی توجیه این طرح در بین مسئولان است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین تصریح کرد: خانه‌های هلال روستایی بخشی از جمعیت هلال‌احمر استان قزوین است که در روستاها به ارائه خدمات امدادی پرداخته که افراد متخصص و دوره دیده به فعالیت می‌پردازند.

 وی مطرح کرد: به طور معمول برای راه‌اندازی هر خانه هلال روستایی 7 نفر عضو فعال پیش‌بینی می‌شود که این آمار بستگی به شرایط روستا دارد.

هاشمی در پایان یادآور شد: خانه‌های هلال روستایی در روستاهای مسکن‌دار و واجد شرایط راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/1404

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان