۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین عوارض پیری را با خواب منظم ، و تغذیه سالم از بین ببرید
کد خبر: ۲۰۵۷۳۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

عوارض پیری را با خواب منظم ، و تغذیه سالم از بین ببرید

یک متخصص پوست گفت :کم خوابی و استرس تعادل هورمونی بدن را مختل کرده و با ایجاد مشکلاتی مانند آکنه،تخریب کلاژن پوست را سرعت می بخشد.

عوارض پیری را با خواب منظم ، و تغذیه سالم از بین ببرید
مسعود داوودی متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ گفت : یکی از عوامل  موثر در کاهش کیفیت پوست ژنتیک است.

وی افزود: نور خورشید به دلیل دارا بودن اشعه ماورای بنفش و مادون قرمز و همچنین آسیب رساندن  به هسته سلولی برای پوست مضر است،این اشعه ها به قسمت های عمیق پوست نفوذ کرده و کلاژن را تخریب می کنند، افرادی که بیشتر در معرض نور آفتاب هستند پوستی با چین و چروک  و لکه های قهوه ای دارند.

داودی ادامه داد:استفاده  از سیگار و دخانیات  به دلیل کاهش اکسیژن رسانی و تنگ کردن عروق پوستی می تواند باعث چین و چروک پوست شود .

 این متخصص در ادامه گفت :نداشتن  خواب منظم و کافی در شب از عوارض پیری زود هنگام است، همچنین استرس مزمن نقش موثر در مشکلات پوستی داشته و سیستم دفاعی بدن در افرادی که مکرر دچار استرس هستند کارایی لازم را از دست داده و موجب پیری زودرس می شود.

 وی تغذیه سالم و درست را یکی از راه های پیشگیری از پیری زود رس دانست و عنوان کرد: دریک  رژیم غذایی مناسب ،همه گروه های غذایی از جمله  میوه و سبزیجات تازه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان باید وجود داشته باشد.

داودی ادامه داد :استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی ،به صورت موقت در کیفیت پوست موثر است، ولی در جلوگیری از روند تغییرات پوست تاثیر گذار نیست و از پیری آن  پیشگیری نمی کند .

این متخصص پوست افزود: از بوتاکس و تزریق ژل و غیره به عنوان بر طرف کردن عیب و ایرادهایی که در اثر عوامل مختلف بوجود می آید می توان کمک گرفت ولی این مواد تاثیرات موقت دارند .

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان