۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پیگیر کاهش هزینه‌های فنس‌کشی باغات سنتی هستیم
کد خبر: ۲۰۵۶۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۳ ساعت: ۱۹:۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

پیگیر کاهش هزینه‌های فنس‌کشی باغات سنتی هستیم

فرج الله فصیحی رامندی با اشاره به انتقاد باغداران مبني بر بالابودن هزینه مجوز فنس کشي باغات سنتي، گفت: پيگيري و حل اين موضوع به مجموعه مديريت شهري مربوط مي‌شود و درخصوص حل اين مشکل، جلسات مشترک شوراي شهر و شهرداري را برگزار مي‌کنيم.

پیگیر کاهش هزینه‌های فنس‌کشی باغات سنتی هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، فرج الله فصيحي رامندی، رئیس شورای شهر قزوین در ديدار با تعدادي از باغداران منطقه جمال آباد که در تالار مردم شورا برگزار شد،اظهار کرد:درب شورای اسلامی شهر قزوین همیشه برای شنيدن صحبت‌ها، انتقادات، مشکلات و پيشنهادات باغداران قزوینی باز است.
وی گفت: پارلمان محلي اين فرصت را فراهم کرده تا اين قشر زحمتکش با نمايندگان خود در شوراي شهر ديدار داشته باشند و صحبت‌هاي خود را براي پيگيري رئيس و اعضاي شوراي شهر مطرح کنند.

رئيس شورای شهر قزوین با اشاره به روند بلاتکليفي ارائه مجوزهاي ساخت و ساز و يا فنس کشي در باغات سنتي تصریح کرد: طي سه سال اخير پيگيري براي صدور مجوزهاي مربوطه از سوي دستگاههاي متولي انجام شده و در سال قبل اين پيگيري‌ها وارد مرحله جديدي شد  و اين مشکل هم اکنون مرتفع شده است.

فصيحي رامندي با بیان اینکه براي تبديل ضوابط فنس کشي به احداث ديوار، شوراي اسلامي شهر و شهرداري اختياري ندارند، اضافه کرد: جهاد کشاورزي، استانداري، ميراث فرهنگي، امور اراضي و ديگر نهادها در رابطه با اين موضوع به شکل مشترک تصميم‌گير هستند.

وي با اشاره به انتقاد باغداران مبني بر بالابودن رقم مجوز فنس کشي باغات سنتي، گفت: پيگيري و حل اين موضوع به مجموعه مديريت شهري مربوط مي‌شود و درخصوص حل اين مشکل، جلسات مشترک شوراي شهر و شهرداري را برگزار مي‌کنيم تا به نتايج مطلوب برسيم.

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوین با اشاره به تأمين آب مجموعه باغات سنتي عنوان کرد:با لوله گذاري پل ابوترابي، مشکل آبرساني باغات نیز حل خواهد شد.
وی در ادامه اضافه کرد: تأمين آب باغات شايد از وظايف مجموعه مديريت شهري نباشد، ولي تصميمي گرفته شد تا به باغاتي که آب در مسيرشان ندارند با تانکر آبرساني گردد.

گفتني است در اين جلسه حسين کاکاوند نماينده کميته باغباني در مجمع ملي کشاورزان خبره کشور و ديگر باغداران جمال آباد حضور داشته و به نمايندگي از باغداران مشکلات و خواسته هاي خود را مطرح کردند. 
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان