۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین گرامی داشت یاد و خاطره سرلشگر خلبان شهید ایرج عیوضی
کد خبر: ۲۰۵۶۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۲ ساعت: ۱۶:۵۱ ↗ لینک کوتاه

ظهر امروز برگزار شد؛

گرامی داشت یاد و خاطره سرلشگر خلبان شهید ایرج عیوضی

مراسم یادبود سی چهارمین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید ایرج عیوضی در محل مزار این شهید والامقام در روستای ناصراباد برگزارشد.

گرامی داشت یاد و خاطره سرلشگر خلبان شهید ایرج عیوضی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مراسم یادبود سی چهارمین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید ایرج عیوضی با حضور جمعی از مسئولین استان، شهرستان و خلبانان پایگاه هوانیروز شهید امینی شهر آبیک در محل مزار این شهید والامقام در روستای ناصراباد برگزارشد.

در این مراسم یادبود تعدادی از همرزمان شهید با بیان خاطراتی از شجاعت و دلیری این خلبان شهید با قرائت فاتحه و نثار گل ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای سر افراز دوران ۸ سال دفاع مقدس با آرمانهای والای این شهیدان میثاق دوباره بستند.

گفتنی است شرکت کنندگان در این مراسم با حضور در منزل شهید با مادر این خلبان شهید دیدار و از وی تجلیل کردند.

زندگینامه شهید ایرج عیوضی

امیر سرلشکر خلبان شهید ایرج عیوضی روز ۲۳ تیرماه ۱۳۶۱در هوای گرم ۵۵درجه جنوب همراه چهار فروند هلی‌کوپتر کبری به پشتیبانی جمعی از نیروهای ایرانی، که در خطر پاتک دشمن قرار داشتند، به طرف بصره عراق به پرواز درآمد.

عاقبت در ۲۱ رمضان سال ۱۳۶۱، پس از نبرد سنگین و رشادت‌های فراوان، در حالی که حلقه محاصره دشمن تا دندان مسلح را شکسته بود، هلی‌کوپترش در شمال شرقی بصره هدف موشک مالیوتکای مزدوران بعثی قرار گرفت و به اتفاق همرزم و یار همیشگی خود (سرلشگر خلبان محمد امین میرمرادزهی) میان شعله‌‌های آتش، بالگرد در خاک عراق سقوط کرد و برای همیشه جاودانه ماند.

پلاک، قسمتی از استخوان سوخته پا، و تربت مطهر این شهید عالی مقام بعد از گذشت شانزده سال کشف و  پس از تشییع در نماز جمعه تهران، قزوین و آبیک، در آرامستان محل تولد خود ناصرآباد به خاک سپرده شد.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان