۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۳ مدیر عالی دولتی در ارتباط با فیش‌های نجومی برکنار شدند/حمایت هر دولتی از گروهک تروریستی منافقین را محکوم می‌کنیم
کد خبر: ۲۰۵۶۰۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

۱۳ مدیر عالی دولتی در ارتباط با فیش‌های نجومی برکنار شدند/حمایت هر دولتی از گروهک تروریستی منافقین را محکوم می‌کنیم

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۱۳ نفر از مدیران عالی دولتی در ارتباط با فیش‌های نجومی برکنار یا با استعفایشان موافقت شده، گفت: دولت تنها به این اقدامات بسنده نکرد و مصوباتی در شورای حقوق و دستمزد داشت تا بدینوسیله جلوی راه‌های گریز را بگیرد.

۱۳ مدیر عالی دولتی در ارتباط با فیش‌های نجومی برکنار شدند/حمایت هر دولتی از گروهک تروریستی منافقین را محکوم می‌کنیم

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری صبح قزوین ، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد،  در ابتدای سخنان خود با اشاره به آمارهای خرید تضمینی گندم و چای بهاره گفت: 11 میلیون و 522 هزار تن در سال گذشته تولید گندم داشتیم و پیش بینی می کنیم امسال 12 میلیون و 800 هزار تن گندم تولید شود. تا تاریخ 21 تیرماه سال جاری 6 میلیون و 583 هزار تن به ارزش 8 هزار و 400 میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شده است که رشد وزنی این خرید نسبت به سال گذشته 18.4 درصد را نشان می دهد. همچنین تاکنون 79 هزار تن چای به ارزش 147 میلیارد تومان خریداری شده است.

وی افزود: در چند سال اخیر رشد بخش صنعت همواره دچار چالش‌هایی بوده اما در سال گذشته و سال جاری مستمرا شاهد رشد تولید بخش کشاورزی هستیم که وضعیت بسیار مناسبی دارد و می‌تواند رشد اقتصادی مناسبی را فراهم کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های قوه مجریه در سال جاری خارج کردن تاکسی‌های فرسوده بوده است، تصریح کرد: نوسازی تاکسی های فرسوده نیز در دستور کار دولت قرار گرفت و در این راستا تاکنون 57هزار و 612 خودرو ثبت نام شده اند. در همین رابطه تعداد 12 هزار و 122 پرونده برای نوسازی خودروهای خود به شرکت ایرارن خودرو معرفی شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره فعال سازی واحدهای تولیدی در کشور نیز گفت: هدف‌گذاری دولت در سال جاری فعال‌سازی 7 هزار و 500 واحد تولیدی نیمه فعال و راکد در سراسر کشور بوده است که از این تعداد واحدهایی که برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند 29 هزار و 599 واحد است که از این تعداد 6 هزار و 940 واحد به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش معرفی شده اند.

نوبخت ادامه داد:‌همچنین تعداد 456 واحد تولیدی نیمه‌فعال راکد در شعب بانک‌ها در حال طی کردن آخرین مراحل دریافت تسهیلات هستند. دولت مصمم است تا نیمه اول امسال بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد را فعال کند.

وی با اشاره به اجرای طرح های عمرانی در کشور اظهار داشت: تاکنون 6هزار و 216 میلیارد تومان برای این طرحها اختصاص یافته که عمده این تخصیص ها در تیرماه بوده است. از این مبلغ، 4هزار و 500 میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه به پیمانکاران دادیم و 1716 میلیارد تومان برای مهار آبهای مرزی، تسطیح اراضی و آبرسانی روستایی اختصاص یافته. به این صورت که برای مهار آبهای مرزی 1200 میلیارد و 16 میلیارد تومان نیز برای تسطیح اراضی استان خوزستان پرداخت شده و 500 میلیارد تومان نیز از اعتبارات آبرسانی روستایی در حال پرداخت است. ما مصمم هستیم هفته ای 1500 میلیارد تومان از محل اسناد خزانه به پیمانکاران پرداخت کنیم.

سخنگوی دولت درباره انتشار فیش‌های حقوقی نجومی اظهار داشت: نظام پرداخت بر اساس آنچه که در گذشته هم بر آن تأکید شده نیاز به اصلاح دارد. ما بر همین اساس و برای ترمیم حقوق و عدالت بر دریافت حقوق‌های کارکنان خدوم دولت 4 هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت کردیم، همچنین خدا خیر دهد این فیش‌های حقوقی به اصطلاح نجومی را که همه این زحماتی را که ما برای بدنه کارکنان دولت و همکاران زحمتکش انجام داده‌ایم که واقعا باید بیایید و ببینید و مقایسه کنید کل آن ارقامی که تحت عنوان حقوق‌های نجومی پرداخت شده و این 4 هزار و 200 میلیاردی که ماه گذشته برای ایجاد عدالت و ترمیم حقوق کارکنان توزیع کردیم چقدر به چشم آمد در حالیکه آنقدری که انتشار فیش‌های حقوقی نارضایتی ایجاد کرد این اقدام دولت یعنی پرداخت 4 هزار و 200 میلیارد تومان آنچنان رضایتی را ایجاد نکرد در حالیکه دولت نسبت به همکاران خود مصمم است به خصوص بدنه‌ای که دریافت‌های کمی دارند.

نوبخت افزود: در هر شرایط  همانطور که با آن افراد (دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی) برخورد کردیم و توزیع کامل در این خصوص داده خواهد شد این موضوع نه تنها در قوه مجریه بلکه دامنه آن را در قوه مقننه، قضائیه و بنگاه‌های مشمول نهادهای دیگر کنترل می‌کنیم. چون حالا که این پدیده پیش آمده دولت مصمم است و قصد دارد آن را ریشه‌کن کند.

وی تأکید کرد: در همین رابطه ١٣ نفر از مدیران عالی دولتی در ارتباط با فیش های حقوقی نجومی برکنار یا با استعفایشان موافقت شده و دولت تنها به این اقدامات بسنده نکرد و مصوباتی در شورای حقوق و دستمزد داشت تا بدینوسیله جلو راه های گریز را بگیرد و مصمم هستیم این پدیده را ریشه‌کن کنیم.

سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات نعمت زاده که گفته بود موضوع فیش‌های حقوقی نیازی به این همه سر و صدا نداشت و تمام دنیا وجود چنین فیش‌هایی مرسوم است، بانک‌های سراسر دنیا قوانین خاص خود را دارند و کشور ما نیز قوانین خود را دارد، تاکید کرد: افرادی در داخل یا بیرون از دولت می توانند نظراتی را در ارتباط با فیش های حقوقی داشته باشند، موضع رسمی دولت توسط سخنگوی دولت اعلام می شود که از طرف بنده این موضع اعلام شد که البته ممکن است برخی افراد نظرات شخصی خود را بیان کنند.

نوبخت ادامه داد: دولت نسبت به این پدیده حساس و مسئولانه وارد عمل شد و تنها به ابراز تأسف و عذرخواهی بسنده نکرد و اقداماتی را آغاز کرد. برخی از مدیران با وجود داشتن مصوبه هیأت وزیران که مربوط به مصوبه 90/7/17 می‌شد مثلا مانند صندوق توسعه ملی که با اتکا به این مصوبه آن حقو‌ق‌ها را دریافت کردند و حتی کسی می‌گفت اگر این‌ها ماهی یک میلیارد تومان حقوق برای خود منظور می‌کردند قانونی بود. متأسفانه این اختیار در قانون وجود داشته که دولت برای جلوگیری از تکرار این مسائل تمام مستندات به جز ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری که مجلس باید آن را اصلاح کند بررسی کرد و تمامی راه‌های گریز برای تکرار دریافت‌های غیرمتعارف بسته شد.

وی درباره اصلاح نظام بانکی که اخیرا از آن رونمایی شد که به مرحله اجرا درآمده است، گفت: یکی از انتقاداتی که به نظام بانکی وارد می‌شود این است که چرا به تولید کمک نمی‌کند. در حالیکه واقعیت این است که بانک‌ها بخش قابل توجه‌شان توانایی این کار را ندارند که البته دولت در نظر دارد با اجرای این طرح نظام بانکی، قدرت بانک‌ها را در اراته تسهیلات به بخش‌های صنعتی و .... افزایش دهد.

سخنگوی دولت تأکید کرد: متأسفانه صورت‌های مالی بانک‌های داخل کشور برای بانک‌های خارجی نگران کننده است که قصد داریم صورت‌های مالی بانک‌ها را اصلاح کنیم.

نوبخت در پاسخ به این سوال که پیامدهای اجرا شدن برجام را چه چیز می‌دانید، گفت: با امضای برجام تنها تندروهای آمریکایی و رژیم جعلی صهیونیستی از آن خشمگین بودند و می‌گفتند که ایران در برجام موفق بود اما در همین رابطه با توجه به سخنان رهبری ما نباید بیش از حد به نقاط مثبت یا منفی این توافق تأکید کنیم. این توافقی نیست که یک طرف آن بازنده و طرف دیگر برنده باشد. ما تا جایی که توانسته‌ایم از حقوق خود به ویژه استمرار چرخه سوخت هسته‌ای بهره مند شدیم. همچنین 1.7 میلیارد دلار از منابع خود را از آمریکایی‌ها پس گرفتیم و این مبلغ را در بودجه سال گذشته استفاده کردیم.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن برجام میزان صادرات نفت ما به حد قابل قبولی افزایش یافت در حالیکه بر اساس آخرین گزارش‌ها در خرداد ماه سال جاری روزانه 2 میلیون و 567 بشکه صادارت داشتیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار صبح قزوین که چرا وزارت امور خارجه و دولت نسبت به برگزاری میتینگ گروه تروریستی منافقین علیه ایران که در فرانسه و با حمایت دولت این کشور صورت گرفته بود واکنشی نشان نداد، اظهار کرد: البته وزارت امور خارجه نسبت به برگزاری این نشست در فرانسه موضع داشته است، جمهوری اسلامی ایران قویا در خصوص مبارزه با تروریزم به ویژه با این گروهک نفاق که دستش به خون ملت ایران آلوده بوده جدی است و هر دولتی که بخواهد نسبت به کمک به این گروهک اقدامی مثبت و کمک‌گرایانه داشته باشد محکوم می‌کنیم.

نوبخت در واکنش به سخنان صالحی که گفته بود غربی ها در حال انجام توطئه ای علیه کشورمان هستند، ایا دولت هم همین نظر را دارد گفت: این موضوع در حال بررسی است، هیات ویژه ای برای بررسی چگونگی اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده و این مسائل را زیر نظر داریم و اگر احساس کنیم توطئه ای وجود داشته باشد قطعا متناسب با ان عمل می کنیم.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به این سوال که همکاری ایران با FATF چگونه خواهد بود، اظهار داشت: اگر قرار باشد توافقی در این زمینه صورت بگیرد باید طرف مقابل مواضع غیرعقلانی خود را تغییر دهد چرا که مواضع جمهوری اسلامی ایران بسیار شفاف و روشن بوده و ما برای احقاق حق خود کوتاه نخواهیم آمد.

سخنگوی دولت درباره امضای ٦٠ نماینده بر طرح استیضاح ربیعی تاکید کرد: بنده این طرح را ندیده ام، حق نمایندگان مجلس است که هر نظری که دارند را اعلام کنند و این اولین استیضاح نیست و دولت از وزرای خود دفاع خواهد کرد.

نوبخت در پاسخ به این سوال که اخیرا اعلام کردید اتاق فکری علیه دولت تشکیل شده  این مجموعه در کجا قرار دارد و چه کسانی هستند گفت: دولت قصد برخورد اطلاعاتی و امنیتی با مخالفان خود را ندارد و اینکه این اتاق فکر کجا صورت می گیرد و چگونه است ، دولت خود را مقید نمی داند برخورد داشته باشد و این موضوع را به مردم واسپاری می کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال که نتیجه شکایتی که از برخی افراد و مخالفان دولت که درباره برادر رییس جمهور مطرح کرده بودند به کجا رسید؟ و همچنین اخیرا هم گفته شده وی در انتصاب ها دخیل بوده، گفت: هنوز نتیجه نهایی از طرف قوه قضاییه اعلام نشده اما همچنان دعوای حقوقی وجود دارد، معتقدیم به جای اینکه این حرف ها را به رسانه ها بکشانیم مستندات خود را به دستگاه قضا ارائه کنیم.

نوبخت افزود: اگر هر کسی ادعایی دارد باید آن را از طریق قوه قضاییه پیگیری کند و به جای اینکه از روش بگم بگم استفاده کند و اذهان عمومی را مشوش سازد ادعاهای خود را به مرجع قضایی بسپارد.

وی تاکید کرد: من خواهشم این است که حتی اگر کسی در مورد شخص من مستنداتی دارد ارائه دهد و بی جهت اتهام وارد نکند که در غیر اینصورت باید تعقیب قضایی صورت بگیرد، بنده کشاندن این مسائل را به فضای مجازی و مکدر کردن اذهات عمومی را یک عمل مجرمانه می دانم.

سخنگوی دولت درباره مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا درباره عدم فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران گفت: هنوز این مصوبه قطعی نشده و دولت آمریکا و کنگره نیز باید در این باره نظر بدهند. همین مقدار از توضیح کافی است.

نوبخت در ادامه گفت: محدودیتی که ایجاد شده، هنوز تبدیل به قانون نشده است. ما نیز تنها به خرید بوئینگ مذاکره نکردیم. با ایرباس نیز وارد مذاکره و قرارداد مقدماتی شدیم. فرصتهای لازم برای نوسازی ناوگان هوایی در اختیار ما است.

وی در پاسخ به این سوال که برخی عنوان می‌کنند تعدادی از اعضای دولت نسبت به عملکرد تیم رسانه‌ای دولت انتقاداتی مطرح کرده‌اند آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، گفت: شورای اطلاع رسانی دولت با ریاست آقای نهاوندیان بسیار فعال است ولی برخی از اشخاص، بدون اینکه رعایت انصاف کنند برخی مسایل را مطرح می کنند. تا جایی که اطلاع دارم این شورا مسایل را زیر نظر دارد و برون دادهای متناسب با انتظارات نیز داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که قرار بود جزئیات قراردادهای دستگاه های اجرایی در سامانه ای توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی از تیرماه امسال منتشر شود چرا این کار انجام نگرفت، تصریح کرد: پیرامون این موضوع یک مصوبه دیگری پیش آمده و انجام این کار را به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده است که البته این موضوع را در دولت حل و فصل کردیم بنده تأکید می کنم این سامانه به صورت به روز اطلاع رسانی می شود و همچنین از آقای افتخاری معاون وی حاضر در این جلسه می خواهم که اخرین گزارش مربوط به راه اندازی این سامانه را خدمت شما ارائه کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که برخی عنوان می‌کنند دولت بودجه دفاعی کشور را کاهش داده است آیا این مطلب صحت دارد یا خیر، تأکید کرد: در تبصره 22 حکمی آمده که این حکم ما می‌فهمیم یعنی چی که حکایت از همان 1.7 میلیارد دلاری است که در سال گذشته وصول و به ریال تبدیل که برای حقوق کارکنان و طرح‌های عمرانی پرداخت شد.

وی افزود: یک عده از دوستان آن موقع فکر می‌کردند این مقدار از منابع برای سال 95 است که آن 1.7 را ضربدر 3 کردند که حدود 5 هزار و 200 میلیارد تومان درآمد که آن را توزیع کردند در حالیکه اصلا چنین پولی وجود ندارد. متأسفانه بیخود هم بخش نظامی و نیروهای مسلح ما را در این نگاه قرار دادند که دولت 5 هزار میلیارد تومان بودجه دفاعی را کاهش می‌دهد که اصلا چنین پولی وجود نداشته است.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد:‌ اینکه دولت 5 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه دفاعی را کاهش داده حرف بی‌ربط و بی‌پایه است و خود نیروهای مسلح هم می‌دانند که چنین پولی وجود ندارد. بیان کردن این مطالب خدمت نیست که برخی به رسانه‌ها می‌کشانند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان