۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سهم کمیته امداد از یارانه‌ها پرداخت نمی‌شود
کد خبر: ۲۰۵۵۲۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سهم کمیته امداد از یارانه‌ها پرداخت نمی‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به پرداخت نشدن سهم کمیته امداد از یارانه‌های نقدی اعتراض کرد.

سهم کمیته امداد از یارانه‌ها پرداخت نمی‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی  خبرگزاری صبح قزوین ، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان، در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه وقتی اقتصاد دچار رکود و تورم است و واردات بر صادرات غلبه دارد، نباید انتظار داشته باشیم که درآمد سرانه ملی ارتقا یابد، اظهار داشت: درآمد افراد طبقات پایین جامعه در شرایط جاری اقتصاد کمتر شده و معنای آن افزایش جامعه کمیته امداد است.

وی ادامه داد: وظیفه کمیته امداد امدادرسانی به فقرا برای توانمندسازی آنها و نه ریشه‌کن‌کردن فقر است؛ گزارش امروز بنده به نمایندگان مجلس مبتنی بر عملکرد کمیته امداد، جامعه آماری این نهاد و نواقص قانونی بود که به نمایندگان مجلس ارائه شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام اینکه 6 درصد از کل جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: عملکرد کمیته امداد مربوط به دوره جاری یا این دولت نیست. وضعیت فعلی کمیته امداد، وضعیت خوبی نیست.

فتاح افزود: با اقدامات پیشگیرانه و با قوانین و اقدامات دولت باید جلوی فقر جامعه را با عزم ملی بگیریم؛ کمیته امداد مسؤل ایجاد اشتغال، رفع تورم و رکود، تحصیل، مسکن و تأمین اجتماعی مردم نیست، اما این نهاد به سهم خود وارد همه این معضلات شده تا بتواند افراد نیازمند را پشتیبانی کند.

وی همچنین بودجه تعیین شده از ناحیه کمکهای مردمی و بودجه‌های دولتی را در وضعیت مطلوب توصیف و تصریح کرد: وقتی این مبلغ بین خانواده کمیته امداد که 6  درصد از جمعیت کشور را شامل می‌شود، تقسیم شود، می‌گویند کمیته امداد پول کمی به خانواده‌های تحت پوشش اختصاص می‌دهد.

فتاح به عدم پرداخت سهم کمیته امداد از یارانه‌های نقدی اشاره کرد و گفت: با تعدیلی که از جمعیت یارانه‌بگیر اتفاق افتاده، تمایلی به پرداخت سهم کمیته امداد از یارانه‌ها برای اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش این کمیته و برخی مسئولان وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان