۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین طرح مبارزه با جرایم اقتصادی پس از یک ماه هنوز چاپ نشده است
کد خبر: ۲۰۵۴۳۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

طرح مبارزه با جرایم اقتصادی پس از یک ماه هنوز چاپ نشده است

نماینده مردم طرقبه گفت: یک ماه است که طرح مبارزه با جرایم اقتصادی تقدیم هیات‌رئیسه و سه هفته است که اعلام وصول شده اما هنوز چاپ نشده است.

طرح مبارزه با جرایم اقتصادی پس از یک ماه هنوز چاپ نشده است

محمد دهقان نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس ناظر به ماده 131 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: وقتی طرحی داده می‌شود باید در همان جلسه به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع شود در حالی که ما اکنون یک سال است که طرح جرایم اقتصادی را تقدیم هیات‌رئیسه کرده‌ایم و سه هفته‌ است که اعلام وصول نیز شده اما هنوز چاپ نشده است.

وی ادامه داد: آقای محبی‌نیا نماینده تکاب و میان‌دوآب نیز یک ماه است که طرحی به هیات‌رئیسه داده‌اند اما هنوز چاپ نشده است؛ در پاسخ به ما می‌گویند آقای دکتر رضایی در اداره قوانین دارند طرح را بررسی می‌کنند.

دهقان خطاب به پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس که اداره صحن را برعهده داشت گفت: اداره مجلس قاعده دارد و طبق قانون اساسی هیچ مرجعی از جمله هیات‌رئیسه مجلس و اداره توانیر می‌تواند طرح را نگه دارد.

دهقان گفت: طرح‌های نمایندگان معمولا در دفتر آقای دکتر رضایی در اداره قوانین معتل می‌ماند در حالی که طبق قانون نباید چنین شود.

وی در ادامه تذکر خود از ارائه طرحی دو فوریتی در دو هفته پیش به هیات‌رئیسه مجلس درباره مسئله حقوق‌های نجومی خبر داد و با اشاره به اینکه این طرح دو فوریتی نیز هنوز چاپ نشده است خاطرنشان کرد: طرح تحقیق و تفحصی نیز در مجلس گذشته برای همین موضوع «از کجا آورده‌اید؟» ارائه دادیم که به تصویب رسید اما از هفته پیش در هیات‌رئیسه مانده است و یکی از اعضای هیات‌رئیسه گفت قرار است تحقیق و تفحص‌ها ابتدائا در هیات‌رئیسه بررسی شود که مبنای قانونی ندارد و باید ظرف 48 ساعت اعلام وصول شود.

گزارش خبرنگار صبح قزوین حاکی است؛ نایب‌رئیس اول مجلس در توضیح گفت: احتمالا در شروع کار مجلس با ازدحام طرح‌ها مواجه شدیم اما ما پیگیری می‌کنیم طرح به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع شود.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان