۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ‌تبعات "FATF" بسیار خطرناک است
کد خبر: ۲۰۵۳۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۲ ساعت: ۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس‌کل سابق بانک مرکزی :

‌تبعات "FATF" بسیار خطرناک است

رئیس‌کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه هدف آمریکا از توافق FATF با بانک مرکزی متهم کردن ایران به پولشویی است، گفت: پولشویی در ایران اتفاق نمی‌افتد، این در حالی است که با توافق با FATF اعلام می‌کنیم که پولشویی کردیم و آنها ما را تحریم می‌کنند.

‌تبعات "FATF" بسیار خطرناک است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ،محمود بهمنی در مورد توافق FATF و آثار آن اظهار داشت: هدف از این کار متهم کردن ایران به پولشویی است.

وی افزود: من در چند سال قبل در سازمان ملل این موضوع را اعلام کردم که کشوری مانند ایران از لحاظ پاکی و سلامت نداریم و خود ما اگر خودمان را متهم نکنیم دیگران ما را متهم نمی‌کنند.

رئیس‌کل سابق بانک مرکزی با بیان "سالی 3 هزار نفر در مرز افغانستان برای مبارزه با پولشویی شهید می‌دهیم"، ادامه داد: در آنجا گفتم ما هیچ‌وقت حساب رمزدار باز نکردیم و حساب‌هایمان با اسم و شماره حساب است، این در حالی است که کشوری مانند سوئیس در حال حاضر حساب رمز‌دار افتتاح می‌کند تا اطلاعات آن مخفی بماند.

وی با اعلام اینکه پادشاهان ایران میلیاردها تومان پول در حساب رمزدار ذخیره کرده بودند که بعد از انقلاب از بین رفت، عنوان کرد: آنها در حال پولشویی هستند و بزرگترین پولشویی دنیا در آمریکا در حال انجام است؛ اما با توافق بانک مرکزی با FATF خودمان عملاً اعلام می‌کنیم که کشور فاسدی هستیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با ابراز "با کوچکترین تخلفی صدای چندین برابری در دنیا علیه ما بلند می‌شود"، بیان کرد: با اینکار ما خودمان به دنبال خودزنی هستیم و کشورهای دیگر بر اساس گفته‌های خودمان در حال اتهام افکنی به کشور هستند.

بهمنی با تأکید بر "با جرئت اعلام می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران از 99 درصد از کشورهای دنیا پاک‌تر است"، گفت: پولشویی در ایران اتفاق نمی‌افتد، این در حالی است که با توافق با FATF ما اعلام می‌کنیم که پولشویی کردیم و آنها ما را تحریم می‌کنند.

وی با تذکر "در این شرایط خود ما اعلام می‌کنیم که خودمان را تحریم کنید"، افزود: وقتی کشوری را به پولشویی متهم کنند و خود ما هم این موضوع را تأیید کنیم یعنی ادعای آنها را تأیید کرده‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز "مقررات پولشویی را شخصاً نوشته‌ام"، اضافه کرد: حتی یک مورد پولشویی در کشور نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه حتماً دست عوامل خارجی و دشمنان در این زمینه در کار است و سوئیس و آمریکا خود بزرگترین پولشویی‌کنندگان دنیا هستند، عنوان کرد: این کشورها به‌دنبال این هستند که ایران را متهم به پولشویی کنند.

رئیس‌کل سابق بانک مرکزی با اظهار اینکه این کشورها به هیچ کس دارندگان حساب را اعلام نمی‌کنند، گفت: ما در حال حاضر در حال مبارزه با پولشویی هستیم و در مرز افغانستان تمام مواد مخدر به اروپا ارسال می‌شود.

بهمنی با یادآوری اینکه دین اسلام از صدر اسلام پولشویی را تحریم کرده است، ادامه داد: خود کشور آمریکا حدود 20 سال است که قانون پولشویی را تصویب کرده و در حال حاضر این اتهام را به ما می‌زند.

وی با بیان اینکه تبعات FATF بسیار خطرناک است و این موضوع از سوی مجلس در حال پیگیری است، گفت: اگر کشوری بپذیرد که پولشویی کرده است تمام دنیا می‌توانند این کشور را تحریم کنند.

بهمنی در پاسخ به این موضوع که به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد که از طریق بانکی بر ایران سلطه پیدا کند، گفت: به این سادگی نیست که این کشور بخواهد بر ایران از طریق سیستم بانکی تسلط یابد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان