انتهای پیام/1404
مدیر مسئول و مدیر پژوهشی مؤسسه فرهنگی-هنری- کاربردی خیبر از رونمایی مجموعه جدید «جواهرانه» در حوزه عفاف و حجاب خبر داد و گفت: مجموعه «جواهرانه» توسط تیم پژوهشی مجرب موسسه خیبر با ۴ سال پشتوانه کار تحقیقی به عنوان نسخه جدید «حریم ریحانه» می باشد.
وی بهترین روش ترویج حجاب را راه استدلال و منطق دانست و اضافه کرد: می توان با شناسایی روحیات و نیازهای جوانان از طریق استدلال و منطق با آنان برخورد کرد. همچنین الگوسازی ملموس و قابل فهم نیز نقش مهمی در این مسیر دارد چرا که انسان همیشه به الگو نیاز دارد.
این پژوهشگر عرصه عفاف و حجاب با بیان اینکه برخی رفتارهای سلیقه ای مسئولین مختلف و مردم باعث شده تا فلسفه حقیقی حجاب بعد از انقلاب برای افراد مختلف در جامعه قابل درک و فهم نباشد گفت: باید روش ها را اصلاح کرد از کارهای کلیشه ای، بدون پشتوانه عقلی و نقلی و بدون برنامه و معیاربا حجاب پرهیز کرد، چرا که این فعالیت های تکراری و بدون توجه به ذهنیت مخاطب باعث خواهد شد که این حکم زیبای الهی که عامل روی آوردن بسیاری زنان جهان به اسلام نیز شده است به شکل درست به بانوان و جوانان ما شناسانده نشود.
موسسه خیبر گامی برای رسیدن به حقیقت حجاب
اسلاملو به فعالیت های موسسه خیبر اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۳۷۸ موسسه مردم نهاد خیبر به همت جمعی از دانشجویان بسیجی با رویکرد فعالیت های پژوهشی- کاربردی در قالب پروژههای تحقیقاتی از قبیل خانواده، عفاف و حجاب، نقد فمنیسم، صهیونیزم و … آغاز به کار کرد.
وی با تاکید بر اینکه موسسه خیبر تلاش دارد در راستای مبارزه با جنگ نرم، با توجه به مشکلات فکری و عقیدتی که فرا روی نسل جوان است کارهای پژوهشی را در دستور کار خود قرار دهد عنوان کرد: کاربردی کردن مباحث مستدل براساس پروژه ها و تحقیقات صورت گرفته و عرضه آن در در قالب پوسترهای نمایشگاهی، کتاب، فیلم مستند، کلیپ، رمان، نمایشنامه، مقاله، لوح فشرده و… همچنین ارائه پوشاک اسلامی و محصولات عفاف و حجاب با توجه به سلیقه و نیاز نسل جوان و نوجوان برای تغییر نگرش آنها در مقوله حجاب و عفاف از جمله فعالیت های این موسسه است.
جواهرانه گفتمانی جدید در حوزه عفاف و حجاب است
مدیر پژوهشی مؤسسه فرهنگی-هنری- کاربردی خیبر، از رونمایی و عرضه مجموعه جواهرانه هم زمان با روز ملی عفاف و حجاب امسال خبر داد و گفت: مجموعه «جواهرانه» که ماحصل سال ها تجربه و تحقیق و کار پژوهشی اساتید و صاحبنظران حوزه عفاف و حجاب است با نگاهی متفاوت و منحصر به فرد، در حقیقت ویرایش سومی از مجموعه «حریم ریحانه» به عنوان جامع ترین اثر پژوهشی حوزه حجاب در کشور محسوب می شود که نسخه نمایشگاهی آن رونمایی شده و به زودی کتاب، مجموعه پژوهشی چند جلدی، اطلس پژوهشی، مستند و…. دیگر محصولات آن نیز ارائه خواهد شد.
اسلاملو افزود: مجموعه جواهرانه که توسط تیم پژوهشی مجرب موسسه خیبر با ۴ سال پشتوانه کار تحقیقی به عنوان نسخه جدید حریم ریحانه ( اولین و تنها دایره المعارف در زمینه پوشش و عفاف ) می باشد، مقوله حجاب، حیا و عفت را از جوانب و ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده و بر اساس جدیدترین شبهات و چالش های عفاف و حجاب و مسائل مرتبط با آن تالیف شده است.
این فعال حوزه عفاف و حجاب با اشاره به ویژگی های این مجموعه تصریح کرد: مختصر و کم حجم بودن مطالب نسبت به نسخههای قبلی مجموعه حریم ریحانه، از زاویه دید مخاطب به موضوع نگاه کردن، دسته بندی دقیق، کاربردی و قابل فهم، ارائه محتوا براساس نیاز روز جامعه و با توجه به شبهات و چالشهای موجود، استفاده از قالب اینفوگرافک در طراحی و ارائه مطالب در پوستر به جهت انتقال بهتر و کاربردی مطلب، استنادات قوی و استفاده از منابع اصلی و البته جذاب برای مخاطب امروزی، پژوهشهای کاملا بدیع و غالبا از منابع خارجی و روزآمد و غیره از جمله ویژگیهای کم نظیر و متمایز این اثرارزشمند محسوب میشود.
وی افزود: همچنین پرداختن به تاریخ برهنگی و علل و عوامل آن، بررسی مساله عفاف و حجاب ازدیدگاه علوم فیزیولوژی، روانشناسی و جامعه شناسی، بررسی مقایسه ای نتایج بی بند و باری جنسی در ایران و جهان، بررسی نقش پهلوی دوم در کشف حجاب، بررسی روند ضابطه مند شدن پوشش اجتماعی در جمهوری اسلامی، دستاوردهای بازگشت به عفاف در جمهوری اسلامی برای زنان، نقش حیازدایی استراتژیک در جهان، پاسخگویی به مهم ترین شبهات حجاب به سبکی بدیع و…از ویژگی های منحصر به فرد ” جواهرانه” می باشد که برای اولین بار در کشور پژوهش و ارائه شده است.
متولی برگزاری بیش از ۵۰۰ نمایشگاه حجاب و عفاف در کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر موسسه فرهنگی پژوهشی-کاربردی خیبر در سال های مختلف فعالیت خود بارها از سوی مسئولان مورد تقدیر قرار گرفته شاید بتوان دلیل آن را دغدغه مندی مسئولان و کارشناسان موسسه دانست که تلاش می کنند براساس نیاز مخاطب طرحها و برنامههای متعدد خود را بدور از تکرار و کلیشه و با توجه به ذهنیت مخاطب برنامهریزی و اجرا کنند.
انتهای پیام/1404
منبع: کیوسنا
دیدگاه ها