۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین روحانی و جهانگیری در پاییز ۹۴; تحریم‌ها یکی دو ماه دیگر برداشته می‌شود/ جهانگیری در تیر ۹۵; هنوز در تحریم هستیم!
کد خبر: ۲۰۵۲۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۱ ساعت: ۱۵:۲۱ ↗ لینک کوتاه

تنها دستاورد برجام محقق نشد

روحانی و جهانگیری در پاییز ۹۴; تحریم‌ها یکی دو ماه دیگر برداشته می‌شود/ جهانگیری در تیر ۹۵; هنوز در تحریم هستیم!

اصل مذاکرات هسته ای از زمان آغاز دولت روحانی، بارها و بارها تمدید شده بود. حال معلوم نیست وعدهرفع تحریم ها چند بار تمدید خواهد شد!

روحانی و جهانگیری در پاییز ۹۴; تحریم‌ها یکی دو ماه دیگر برداشته می‌شود/ جهانگیری در تیر ۹۵; هنوز در تحریم هستیم!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور که این روزها به دلیل ماجرای حقوق های نجومی به شدت تحت فشار است، گفته: "بنگاههای اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌ها با کاهش تولید و سودآوری روبرو شده‌اند که متاسفانه هنوز با این پدیده روبرو هستیم."

اذعان جهانگیری به باقی ماندن تحریم ها، درست در سالگرد توافق هسته ای – 23 تیر – و حدود 6 ماه پس از آغاز روند اجرایی آن – از 26 دی 94 تا کنون – در نوع خود قابل تامل است؛ هم از این نظر که رفع تحریم ها به زعم دولت، بزرگترین دستاورد ایران از مذاکرت بوده هم به این دلیل که با وعده های پیشین مقامات دولت روحانی در تناقض است.

معاون اول روحانی در 9 آبان 94 و اندکی پیش از آغاز روند اجرایی برجام گفته بود: " تحریم‌ها باید ظرف یکی دو ماه آینده لغو و از پیش‌روی ملت برداشته شود."

روحانی و جهانگیری در پاییز 94: تحریم‌ها یکی دو ماه دیگر برداشته می شود/ جهانگیری در تیر 95: هنوز در تحریم هستیم!

خود حسن روحانی رییس جمهور هم 21 مهرماه 94 وعده داده بود: "یک تا دو ماه دیگر پیش روی ما نیست تا تحریم ها برداشته شود و شرایط جدید بوجود آید."

کارشکنی طرف مقابل در اجرای برجام و رفع تحریم ها در حالی است که مقامات دولت روحانی در ماه های گذشته بارها در توجیه این رفتارها کوشیده بودند. 

اصل مذاکرات هسته ای از زمان آغاز دولت روحانی، بارها و بارها تمدید شد تا آنکه دو سال و اندی بعد، به نتیجه رسید. حال معلوم نیست وعده 5+1 به دولت روحانی و دولت روحانی به مردم برای برداشته شدن تحریم ها تا چه زمانی تمدید خواهد شد!

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان