۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ورود خدمات کنترل اعتیاد در نظام مراقبت‌های بهداشتی/ فعالیت ۶ مرکز درمان ترک اعتیاد کودک و نوجوان
کد خبر: ۲۰۵۲۵۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ورود خدمات کنترل اعتیاد در نظام مراقبت‌های بهداشتی/ فعالیت ۶ مرکز درمان ترک اعتیاد کودک و نوجوان

رییس مرکز سلامت روان وزارت بهداشت ورود خدمات پدیده اعتیاد در نظام خدمات بهداشتی یکی از افتخارات وزارت بهداشت است.

ورود خدمات کنترل اعتیاد در نظام مراقبت‌های بهداشتی/ فعالیت ۶ مرکز درمان ترک اعتیاد کودک و نوجوان
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛حاجبی رییس مرکز سلامت روان وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان شیوع اعتیاد در کشور بیان کرد: آمار رسمی نشان می‌دهد 1 میلیون 325 هزار نفر در کشور درگیر اعتیاد و این افراد اغلب در رنج سنی جوانی هستند.

حاجبی ادامه داد: عمده‌ترین سن ابتلا به بیماری اعتیاد در دهه سوم و چهارم گزارش شده اما به طور کلی این بیماری در تمامی سنین مشاهده می‌شود به همین جهت وزارت بهداشت در 4 حوزه به مدیریت و کنترل پدیده اعتیاد کمک می‌کند.

رییس مرکز سلامت روان وزارت بهداشت بیان کرد: تاکنون 6 مرکز به صورت آزمایشی در شهرهایی از جمله زاهدان، بیرجند، گلستان و بیمارستان علی‌اصغر در تهران به طور مشخص برای کودکان و نوجوانان معتاد ارائه خدمت می‌کند راه‌اندازی این مراکز به میزان شیوع این بیماری در شهرهای کشور بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه با مداخله در حوزه پیشگیری از اعتیاد در مدارس می‌توانیم به اهداف خود برسیم. وزارت بهداشت همچنین در زمینه درمان کاهش  آسیب و ورود خدمات کنترل پدیده اعتیاد در نظام مراقبت‌های بهداشتی به مدیریت این پدیده کمک می‌کند.

وی یادآور شد: معتقدیم می توانیم از طریق ارائه خدمات کاهش آسیب میزان خسارت‌های ناشی از اعتیاد را به حداقل برسانیم همچنین ورود خدمات کنترل اعتیاد از غربالگری گرفته تا مداخلات مختصر در طی دو سال گذشته از افتخارات وزارت بهداشت است.

انتهای پیام / 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان