۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین راهکارهای «ملک زاده» برای کاهش هزینه های سفرهای نوروزی
کد خبر: ۲۰۵۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

راهکارهای «ملک زاده» برای کاهش هزینه های سفرهای نوروزی

در شرایط کنونی افزایش قیمت‌ها در کشور، سفرها نیز بی نصیب نمانده‌اند، در همین راستا رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای کاهش هزینه های سفر راهکارهایی را ارائه کرده است.

راهکارهای «ملک زاده» برای کاهش هزینه های سفرهای نوروزی
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، محمد شریف ملک زاده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: همواره بر این نکته تاکید داشته ام که باید «گردشگری با علایق ویژه» در کشور شکل بگیرد.
در شرایط کنونی نیز یکی از راه هایی که هزینه های سفر را کاهش می دهد توجه به گردشگری با علایق ویژه است.
وی افزود: یکی از شرایط گردشگری با علایق ویژه، آشنایی مردم با آداب و سنن 31 استان کشور است.
مردم برای کاهش هزینه ها می توانند به شهرها و استان های اطراف محل سکونت خود سفر کنند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد: آژانس های گردشگری باید برای تمام نقاط ناشناخته استانها و شهرها، پکیج سفر تعریف کنند تا علاوه بر اینکه مردم با هزینه های کمتری به شهرهای نزدیک خود سفر می کنند، تمام نقاط کشور نیز از رونق گردشگری، برخوردار می شوند.
ملک زاده راهکار دیگر را برای کاهش هزینه های سفر، انجام سفرهای گروهی و خانوادگی اعلام کرد.
به گفته وی سفرهای خانوادگی و گروهی نه تنها هزینه ها را سرشکن می کند بلکه لذت واقعی سفر را به همراه دارد.
معاون رئیس جمهور افزود: هموطنان می توانند با مراجعه به آژانس های گردشگری به صورت خانوادگی به سفر بروند و از سوی دیگر چون از خودروی شخصی نیز استفاده نمی کنند باعث جلوگیری از شلوغی جاده ها شده و بار تصادفات جاده ای را نیز کاهش می دهند.
ابراز امیدواری از افزایش آمار سفرهای نوروزی ملک زاده در پاسخ به اینکه چه پیش بینی از آمار سفرهای نوروزی مردم برای سال 1392 دارد نیز گفت: با برنامه ریزی های دولت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شناخت مردم از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری کشور، انشاءالله آمار رو به رشدی در نوروز 92 خواهیم داشت.
وی در پاسخ به این پرسش که هر سال معمولاً بین 20 تا 30 درصد، رشد سفرهای نوروزی در کشور اعلام می شود امسال چه درصدی از رشد، قابل پیش بینی است؟ گفت: درصد نمی توانیم بگوییم.
اما امسال تاکید داریم که نقاط کمتر شناخته شده، بیشتر مورد توجه مردم قرار گیرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به برپایی جشنواره صدای ملی عشایر در ماه گذشته در پایتخت اشاره کرد و افزود: این جشنواره به مردم کمک کرد تا مقاصد متنوع سفر را در استان های مختلف شناسایی کنند.
انتهای پیام/3001/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان