۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بازدید ۲۰۰ هزارنفر از جاذبه‌های گردشگری استان در تعطیلات عید فطر
کد خبر: ۲۰۵۱۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۱ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین اعلام کرد:

بازدید ۲۰۰ هزارنفر از جاذبه‌های گردشگری استان در تعطیلات عید فطر

محمدعلی حضرتی بیان کرد: در تعطیلات عید سعید فطر بیش از دویست هزار بازدید از جاذبه های گردشگری استان قزوین انجام شد.

بازدید ۲۰۰ هزارنفر از جاذبه‌های گردشگری استان در تعطیلات عید فطر
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین عصر روز گذشته(یکشنبه) در جلسه این سازمان گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده در ستاد اجرایی خدمات سفر استان، به گردشگران در طول ایام تعطیل عید سعید فطر خدمات مناسب ارائه شد.
وی در ادامه افزود: در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه بیش از 200 هزار دیدار از جاذبه‌های گردشگری استان قزوین صورت گرفته است.
حضرتی با اشاره به مدت اقامت گردشگران در استان اذعان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه استان توانستیم سفرهای دو یا چند روزه به استان را تعریف نموده و مدت اقامت گردشگران را برای یک یا دو شب افزایش دهیم.
وی ادامه داد: در مدت زمان تعطیلات سه روزه بیش از پانزده هزار نفر در هتل‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌های مسافر، پارک‌ها، مراکز اسکان آموزش و پرورش، خوابگاه‌ها، مهمانسراها اقامت کرده و ضریب اشغال این مراکز به صددرصد رسید.
وی ارائه خدمات مطلوب به گردشگران را مهم دانست و اظهار کرد: در بناهای تاریخی استان پنجاه راهنمای گردشگری مستقر بودند که به ارائه خدمات معرفی پرداخته و ظرفیت های گردشگری استان قزوین را در حوزه های مختلف به مسافران شناسانده اند.
این مسئول نظارت مستمر بر نحوه ارائه خدمات به گردشگران توسط تاسیسات گردشگری را از دیگر فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان خواند و تصریح کرد: کمیته نظارت بر خدمات تاسیسات گردشگری با حضور نمایندگان ادارات استان اعم از بهداشت، اماکن نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعزیرات حکومتی در طول ایام تعطیل عید سعید فطر با بازدیدهای مشترک، نحوه خدمات مراکز گردشگری را کنترل کرده و با متخلفین این حوزه نیز برخورد قانونی نموده و معاونت نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر در این مدت به هفت شکایت واصله از تاسیسات گردشگری رسیدگی کرده است.
وی تبلیغ و معرفی استان را جزو فعالیت‌های مهم ستاد عنوان کرد و گفت: برای معرفی پتانسیل‌های متنوع گردشگری شهر و استان قزوین اقلام تبلیغاتی شامل کتابچه، لوح فشرده، نقشه، بروشور، دفترچه راهنمای مسافر توسط راهنمایان بناهای تاریخی و مراکز اطلاع رسانی بین گردشگران توزیع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در پایان یادآور شد: از مجموع 200 هزار بازدید، جاذبه‌های گردشگری منطقه الموت، مجموعه دولتخانه صفوی، سعدالسلطنه، آبگرم‌های استان و موزه‌ها بیشترین بازدید کننده را داشته‌اند، امیدواریم با تلاش و زحمات صورت گرفته توانسته باشیم لحظات خوشی را برای گردشگران فراهم و گام موثری جهت معرفی قزوین و رونق گردشگری استان برداشته باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان