۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین همکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه پژوهش و درمان مصرف مواد مخدر
کد خبر: ۲۰۵۱۵۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

همکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه پژوهش و درمان مصرف مواد مخدر

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این دانشگاه با همکاری مرکز ملی مطالعات اعتیاد مسائل آموزشی و کاهش تقاضای مصرف مواد مخدر را جزو برنامه اصلی خود قرار داده است.

همکاری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه پژوهش و درمان مصرف مواد مخدر
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز ملی مطالعات اعتیاد که صبح امروز در مرکز ملی مطالعات اعتیاد برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 15 هزار نفر در تمامی مراکز آموزشی کشور در حال تحصیل بوده و این دانشگاه در حدود 3 میلیون نفر از جمعیت مردم جنوب شهر تهران را تحت پوشش خود قرار داده است. 
 
وی بیان کرد: امروزه 92 مرکز پژوهشی آموزشی در زمینه علوم پایه و سو مصرف مواد  مخدر در این دانشگاه مشغول به فعالیت بوده که همکاری با سازمان جهانی بهداشت در زمینه های مختلف پزشکی سبب تأثیرگذاری بیشتر کشور ما در منطقه شده است. 
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه با افزایش ارتباطات بین منطقه ای باید تولید علممان را بیشتر کنیم افزود: همسایه بودن افغانستان متأسفانه مشکل بزرگی برای ما به وجود آورده و مراکز پیشگیری از مواد مخدر در زمینه تعامل با دیگر سازمان ها می توانند به خوبی موضوع آسیب های مصرف مواد مخدر را حل کرده و دانشگاه تهران خوشحال می شود که در این راه رسالت خود را به درستی انجام دهد. 
 
جعفریان ابراز داشت: این مرکز نه تنها پژوهشی نبوده بلکه در جهت آموزش و درمان بیماران کارهای بسیار بزرگی انجام داده است. 
 
فعالیت 3 هزار مرکز مطالعاتی مبارزه با مواد مخدر 
 در ادامه این مراسم پرویز افشار سخنگوی مبارزه با مواد مخدر گفت: از 10 سال پیش در این ستاد کارهای درمانی و پژوهشی به طور جدی پیگیری شده و اعضای هیئت علمی این ستاد به دنبال درمان مواد مخدر توان بخشی و بازپروری بوده و با سازمان بین المللی تعامل و همکاری ویژه ای تا به امروز داشته اند. 
  
سخنگوی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: کاهش تقاضا ومصرف مواد مخدر از دیگر اقدامات این ستاد بوده و مسئولان این سازمان با فرهنگ سازی، بازپروری درمان اعتیاد حمایت های اجتماعی و یافتن موقعیت های شغلی برای افراد پاک سعی در بازگرداندن بیماران سابق مبتلا به مواد مخدر در بین جامعه و خانواده هستند.. 
 
افشار یادآور شد: در جهت کاهش مصرف مواد مخدر ngo های زیادی با ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری می کنند و من امیدوارم با تعامل بیشتر آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و سازمان های مختلف و با برنامه ریزی بر روی محیط های کاری درسی صنعتی بتوانیم مصرف مواد مخدر را در کشور کم کنیم. 
 
وی  عنوان کرد: 30 هزار سرباز تحت پوشش این ستاد بوده و برنامه ملی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و کاهش تقاضا با شرکت 3 هزار موسسه تحقیقاتی و پژوهشی در حال تدوین است. 
 
سخنگوی مبارزه با مواد مخدر گفت: برای کاهش مصرف مواد مخدر در کشور شبکه های درمانی بسیاری را تأسیس کردیم که اکثر این افراد به صورت سرپایی در 7 هزار کلینیک بازپروری شده اند. 
 
وی اظهار کرد: 8 درصد از مراکز بازپروری به وسیله سازمان های غیردولتی اداره می شود و این ستاد برنامه جدیدی در جهت بازپروری و پشتیبانی از معتادان دارد. 
 
افشار گفت: با ایجاد 3هزار شغل برای افراد پاک با پشتیبانی وزارت کشور فرصت حضور این افراد را در جامعه و در بین خانواده هایشان به آنها داده شد. 
 
انتهای  پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان