۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بی‌تفاوتی صداوسیما نسبت به عفاف و حجاب موجب شیوع بدحجابی می‌شود
کد خبر: ۲۰۵۱۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۱ ساعت: ۱۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

اظهار نطر شهروندان آبیکی در مورد حجاب؛

بی‌تفاوتی صداوسیما نسبت به عفاف و حجاب موجب شیوع بدحجابی می‌شود

یکی از عوامل حجاب گریزی در جامعه بی‌تفاوتی خانواده‌ها به موضوع حجاب است و بی‌تفاوتی صدا و سیما نسبت به این موضوع گاها موجب شیوع بدحجابی، در اکثر مواقع با تولید برنامه‌ها و فیلم‌ها زمینه‌ساز بدحجابی در جامعه می‌شود.

بی‌تفاوتی صداوسیما نسبت به عفاف و حجاب موجب شیوع بدحجابی می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ هفته عفاف و حجاب از ۱۹ تیرماه آغاز و تا ۲۵ تیر ادامه خواهد داشت. دراین هفته عفاف و حجاب و ضرورت حجاب و نقش آن در رشد و تعالی جامعه توسط بانوان فرهیخته تبیین ‌می‌شود.

در این گزارش با تعدادی از بانوان آبیک مصاحبه شده است.

یکی از بانوان آبیکی با اشاره به اهمیت نهادینه کردن حجاب در جامعه عنوان کرد: در مورد عفاف و حجاب باید همه احساس مسئولیت نمایند و با غیرت دینی، ملی، مدیریت جهادی و نیز روحیه انقلابی وارد میدان شوند. باید با اجرای امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از پوشش‌های غیرمتعارف پاک کنیم.
وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها از جمله دلایل ترویج بدحجابی در جامعه است که با جنگ نرم و اجرای برنامه‌های موثر فرهنگی می‌توان اهداف شوم دشمن را خنثی کرد.
 

یکی دیگر از بانوان در این مورد اظهار کرد: مقام معظم رهبری زن را مظهر ظرافت، عفت و جمال آفرینش دانسته و می‌فرماید: اصلاح جامعه درگرو تقوای زن و محیط خانواده  یعنی کلاس درس اوست. 

وی با اشاره به مفهوم حجاب یادآور شد: حجاب به مفهوم مانع و حایل میان دو چیزاست، خواه آن دو چیز از امور مادی و اشیاء محسوب شود یا از امور معنوی و غیرمحسوس باشد و در مفهومی دیگر حجاب به معنای منع از وصول و رسیدن دو چیز به همدیگر است.
یکی دیگر ازشهروندان، با اشاره به فرمایشات رهبری گفت: مقام معظم رهبری زن را مربی بشر دانسته که می‌تواند با تربیت صحیح فرزندان امتی را بیمه کرده و رهایی ببخشد و سلامت خانواده و جامعه در گرو سلامت زن است.
این شهروند آبیکی بیان کرد: جایگاه والای گوهرآفرینش زن اقتضا می‌کند که در ظرف حجاب قرار گیرد تا ارزش‌های او حفظ شود و از همین روست که خداوند پوشش دینی را بر او واجب فرموده است؛ مانند مرواریدی که برای حفظ خود را درون صدف پنهان می‌کند.
یکی از کسبه‌های این شهرنیز با تأکید بر اینکه رعایت حجاب و عفاف یکی از نشانه‌های عبودیت و بندگی خداوند در عالم هستی است گفت: اگر این بندگی به طور اکمل و احسن انجام پذیرد، نشان از تکریم انسان دارد، عفاف و حجاب یک امر فطریو یکی از شاخصه‌های جامعه دینی و از مصادیق ارزش‌های الهی است.
وی با اشاره به اینکه حجاب به هیچ وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و علمی محسوب نمی‌شود، عنوان کرد: حجاب به معنای منزوی کردن زن نیست بلکه حجاب یاری‌رسان بانوان است تا بتوانند در کنار حضور اجتماعی به رتبه عالی و معنوی دست یابند.
این کسبه حجاب و عفاف را به عنوان مستحکم‌ترین محافظ در جامعه برای زن و مرد مسلمان دانست و گفت: حجاب و پوشش به عنوان یک تکلیف شرعی، تعیین کننده هویت انسانی و فراتر از آن معرف حیاء و عفاف برخاسته از فطرت ذاتی انسان است.
یکی از فرهنگیان در موردنقش و اهمیت حجاب در تحکیم بنیان خانواده‌‌ها تصریح کرد: حجاب و عفاف از مسائل بسیار مهم و سرنوشت ساز در تحکیم بنیان خانواده است.

وی حفظ حریم زن و مردرا در جامعه ازعوامل بازدارنده ابتذال میان نوجوانان و جوانان دانست و ابراز کرد: امروز باید  همه مردم انقلابی و خانواده دوست به میدان بیایند تا هرگونه بی‌حجابی و بدحجابی را محکوم کنند. 

این معلم با بیان اینکه حجاب و پوشش می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کند، گفت: حجاب ضامن امنیت، آرامش، سلامت، سعادت و پیشرفت جوامع انسانی است که با حفظ آن در بین خانواده و جامعه می‌توان با بسیاری از ناآرامی‌ها و ناامنی‌ها مقابله کرد.
یکی از روحانیون درباره اهمیت عفاف و حجاب در دین مبین اسلام گفت: آحاد ملت جامعه اسلامی، بر اهمیت مقوله پوشش و عفاف به عنوان یک ارزش و ضرورت در دین اسلام آگاهی دارند و رعایت حجاب را تضمین کننده امنیت و تعالی جامعه می‌دانند.
این روحانی با مخاطب قرار دادن مسئولین شهرستانی به خصوص بانیان فرهنگ، مطرح کرد: جلوه امروز شهر نشان دهنده این است که مسئولان به مقوله فرهنگ توجه چندانی نداشته‌اند و باید توجه جدی به این مقوله اخلاقی و ارزشی داشته باشند.
یکی دیگر ازجوانان آبیک با اشاره به اینکه امروز بی‌حجابی به عنوان یک ارزش در جامعه نهادینه شده است هشدار داد و گفت : در این برهه زمانی بدحجابی و بی‌حجابی در حال توسعه و گسترش است و متاسفانه ارزش‌های دینی به منکرات و منکرات به معروف تبدیل شده که لازمه ریشه‌کن شدن آن چیزی جز ترویج و تبلیغ ارزش‌های حجاب و عفاف در جامعه نیست.
وی با تأکید بر اینکه زن بعنوان شاخصه امنیت درجامعه است، گفت: در قرآن هر جا سخن از شاخصه امنیت در جامعه می‌باشد به زن اشاره دارد زن هم در جوامع اسلامی وهم در جوامع کفر یک شاخصه است و سال‌ها است سردمداران صیهونیست با هوشیاری تمام این شاخصه را مورد هدف قرار دادند و معترفند اثر آن بیش از حملات و جنگ‌های گرم می‌باشد.
یکی از دانشجویان در باره اهمیت حجاب بیان داشت: فلسفه حجاب این است که انسانیت زن حفظ شود، خانمی که با حجاب کامل از خانه بیرون می‌رود اسیر نگاه هیچ مرد هوس بازی نیست چون زیبایی خود را حراج نکرده و برای خود مقام و منزلت قایل است.
وی با اشاره به اینکه مسئولین فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به وضعیت حجاب شهرستان داشته باشند، متذکر شد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاثیر بسزایی در تحکیم بنیان خانواده و ایجاد امنیت و سلامت جامعه دارد، لذا کوشش برای تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقاء فرهنگ عمومی و تحکیم بنیان خانواده خواهد شد.
این دانشجوی آبیکی در پایان اظهارکرد: در مورد حجاب و عفاف باید موج راه اندازی کرد که کوچه‌ها و خیابان‌ها بوی عفاف و حجاب دهد تا در نسل جوان و امروزی موثر باشد و همه باید برای تقویت عفاف و حجاب تلاش نماییم و غیرت ملی و دینی به خرج دهیم.
یکی از جوانان آبیکی در پاسخ به اینکه چرا برخی بانوان در درون ماشین بی‌حجابی را تجربه می‌کنند، اظهار کرد : هر روز ما شاهد بی‌بند و باری و بد‌حجابی با اشکال مختلف در جامعه هستیم و متاسفانه در حال حاضر بد‌حجابی به بی‌حجابی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه عفاف و حجاب همان‌گونه که در ماه رمضان تا حدود زیادی رعایت شد، باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: پدران و مادران  در منزل و در کنار فرزندان پسر و دخترخود باید حجاب و عفت را رعایت کنند، چرا که کودکان پدران خود را الگو قرار داده و در بیرون با همین کیفیت با دیگران برخورد می‌کنند.
یکی از مادران آبیکی، یکی از عوامل حجاب گریزی در جامعه را بی‌تفاوتی خانواده ها دانست و خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی صدا و سیما نسبت به این مسئله گاها موجب شیوع بدحجابی در جامعه می‌شود .
وی افزود: در اکثر مواقع با تولید برنامه‌ها و فیلم‌های تجمل گرایی و بکارگیری افراد بد پوش،زمینه‌ساز بدحجابی در جامعه می‌شود.
وی با تإکید بر اینکه گاهی اوقات افرادی را در آیین ها و میهمانی‌ها مشاهده می‌کنیم که با پوششی نامناسب و نابه‌هنجار در اجتماع حاضر می‌شوند که زیبنده جامعه اسلامی نیست، عنوان کرد: بازار لباس ما مملو از مد و الگوهای غربی است و کمتر لباسی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در بازار یافت می‌شود زیرا به فکر تولید نبودیم و ازمحصولات وتولیدات داخلی حمایت نکرده‌ایم.
دختر خانم جوان آبیکی می‌گوید: متأسفانه امروز با پدیده بی‌حجابی در شهر خودمان برخوردی نمی‌شود و وجود لباس‌ها و مانکن‌ها در بازار و مغازه‌ها هیچگونه تناسبی با دین و دیانت ندارند و هیچ برخوردی هم با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
وی متذکر شد: متأسفانه وضعیت حجاب در شهر آبیک بسیار نگران‌کننده است و پوشش‌های نامتعارف در شهر بسیار زیاد شده است و باید مردم و مسئولان با آگهی بخشی جلوی این پدیده را بگیرندومهمترین پیش گیری هم غیرت مرد است مرد با غیرت هرگز حاضر نیست اندام زنانه همسرش در پیش مردان کوچه و خیابان نمایش داده شود.
انتهای پیام/

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان