۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تکمیل طرح آبرسانی به محمدیه و مهرگان نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است
کد خبر: ۲۰۵۱۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۱ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین:

تکمیل طرح آبرسانی به محمدیه و مهرگان نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است

احمد هجران‌فر عنوان کرد: نیاز شرکت برای تکمیل طرح فوری آبرسانی به محمدیه و مهرگان نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است.

تکمیل طرح آبرسانی به محمدیه و مهرگان نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، احمد هجران‌فر، مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین درباره تأمین آب شرب شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان اظهار کرد: نیازمند همکاری و مساعدت دیگر دستگاه‌های اجرایی در رابطه با تکمیل طرح‌های فوری آب‌رسانی به شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان هستیم.
وی افزود: یکی از مشکلات مهم شرکت آب و فاضلاب استان، ارائه خدمات آب به ناحیه شهری مهرگان که بزرگ‌ترین سایت مسکن در استان است می‌باشد.
این مسئول ادامه داد: انجام امور زیربنایی در حوزه آب رسانی از سال ۸۹ به علت عدم تامین مالی به صورت نیمه کاره باقیمانده است و پیش‌بینی می‌شود با سرازیر شدن جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آینده‌ای نزدیک، تا پایان سال ۹۵ با تشدید مشکلات آبرسانی در منطقه روبه‌رو شویم.
مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که در اثر خشکسالی و کاهش آبدهی چاه‌ها و کمبود آبی که در این منطقه داریم روز به روز وضعیت وخیم تر و حادتر شود.

امکان جیره بندی آب در مهرگان وجود دارد

هجران‌فر عنوان کرد: همه این موارد در شرایطی است که ما برای تامین آب محمدیه هم با مشکل روبرو هستیم و برای نخستین بار در منطقه قزوین برای آب‌رسانی به محمدیه و مهرگان از ظرفیت آب مازاد شهرهای پیرامونی و به فاصله ۱۵ کیلومتر بصورت پمپاژ استفاده شده است.
وی تصریح کرد: براساس طرح مصوب در کوتاه مدت تا سال ۹۵ آب‌رسانی به محمدیه و مهرگان از طریق چاه‌ها باید صورت گیرد، این در حالی است که از سال ۹۵ به بعد تامین آب باید از طریق تخصیص آب سد طالقان صورت پذیرد.
وی اضافه کرد : با وجود ابلاغ و تخصیص اعتبار از محل ردیف مادۀ ۱۰ و ۱۲ به مبلغ یک میلیارد تومان فقط ۳۰ درصد نقدینگی تامین شود که کافی نبوده و نیاز شرکت برای تکمیل طرح فوری آبرسانی ۶ میلیارد تومان است و برای تکمیل تاسیسات تامین آب شامل احداث مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی در بیدستان و حفاری ۴ حلقه چاه در ناحیه بیدستان و احداث یک باب مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در کنار مخزن قبلی مهرگان و توسعه ۳۵ کیلومتر شبکه آب نیازمند ۵٫۱۸ میلیارد تومان است که این موضوع در محل دفتر قائم مقام وزیر راه و شهرسازی نیز صورت جلسه گردیده است.
وی همچنین خواستار صدور مجوز برای استفاده از چاه تلفیقی و ۳ حلقه چاه محفوظ در منطقه بیدستان توسط شرکت آب منطقه‌ای و صدور مجوز عبور از زیر خط ریل راه آهن و جادۀ ترانزیتی توسط شرکت خطوط راه آهن غرب کشور و اداره کل راه وشهرسازی استان شد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان در ادامه گزارشی از پیشرفت اقدامات انجام شده طی سال ۹۴ و ۹۵ جهت گذر از بحران کمبود آب شرب محمدیه و مهرگان را که شامل به مدار آوردن چاه شمارۀ ۱۹ و ۷ شهر محمدیه، و حفاری و تجهیز چاه شماره ۱۷ و ۱۸ شهر محمدیه و نیز بهره برداری نوری از ۳ حلقه چاه مناطق چوبیندر و مهدی آباد و اسماعیل آباد قزوین را جهت جبران بخشی از کمبود آب شرب قزوین ارائه کرد.
هجران‌فر بیان کرد: با توجه به کمبود ۳۰ درصدی آب شرب قزوین و کمبود ۲۰ درصدی آب شرب شهر محمدیه و مهرگان در فصل تابستان از مردم خواستار صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصارف آب را داریم تا با مشکل افت فشار و جیره بندی مواجه نگردیم.
وی گفت: در صورت استمرار مصارف بی رویه و عدم صرفه جویی توسط مردم، به ناچار باید مدیریت فشار در ساعات پیک مصرف، البته با اطلاع رسانی قبلی به شهروندان را انجام دهیم تا زمینه آگاهی بخشی بیشتر و تجدید نظر در مصارف بی رویه و پیش گیری از تشدید کمبود آب فراهم گردد.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان