۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین دولت نباید اجازه سرک کشیدن نهادهای بین‌المللی به ذخایر مالی را بدهد/ دولتمردان در حال توجیه عهدشکنی غربی‌ها هستند
کد خبر: ۲۰۵۱۲۱ نویسنده: محمد امیدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۱ ساعت: ۹:۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

دولت نباید اجازه سرک کشیدن نهادهای بین‌المللی به ذخایر مالی را بدهد/ دولتمردان در حال توجیه عهدشکنی غربی‌ها هستند

محمد امیدی با بیان اینکه متاسفانه دولتمردان در حال توجیه زورگویی‌های غربی‌ها در برجام هستند، عنوان کرد: زمانی که نهادهای بین المللی به ذخایر و سیستم‌های مالی، طلب‌ها و بدهی‌های ایران دسترسی داشته باشد به موقع می‌توانند به کشورمان ضربه اقتصادی وارد کنند.

دولت نباید اجازه سرک کشیدن نهادهای بین‌المللی به ذخایر مالی را بدهد/ دولتمردان در حال توجیه عهدشکنی غربی‌ها هستند
محمد امیدی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، با بیان اینکه نظام سلطه با محوریت آمریکا به دنبال محدود کردن ایران در همه ابعاد است، بیان کرد: حتی قبل از تصویب برجام استکبار جهانی از 4 محوریت با ایران اسلامی دشمنی می‌کرد که در پسابرجام هم این مسائل ادامه پیدا کرد.
وی در ادامه افزود: مسئله اول وجود تحریم‌ها به واسطه پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بود، موضوع دوم وجود سلاح‌های پیشرفته و راهبردی ایران چون موشک‌هاست، موضوع سوم رعایت نشدن سازوکار حقوق بین الملل از سوی ایران است، یعنی ایران ضد حقوق بشر است و باید رهبران کشورمان قوانین را براساس معیارهای غرب تنظیم کنند.
این مدرس دانشگاه موضوع حقوق بشر را از ابزار کارشکنی دشمن علیه ایران دانست و گفت: موضوع چهارم این نکته است که ایران اسلامی توانسته در منطقه به عنوان یک قدرت بزرگ قدعلم کند و جریانی به نام مقاومت به وجود آورده و یارانی در خارج از مرزها با خود همراه کند که دشمن این موضوع را با نام تروریست مطرح می‌کند.
وی ادامه داد: شاخص تروریست در نگاه غربی‌ها حماس، فلسطین، حزب الله، سوریه و یمن و عراق هستند که باید حمایت ایران از این گروه‌های مبارز قطع شود.

غرب‌گرایی دولت یازدهم عامل تحمیل خواسته‌های نابجای دشمن است

امیدی با بیان اینکه استکبار جهانی می‌داند که فقط با موضوع هسته‌ای توان در چنگ گرفتن ایران را ندارد، عنوان کرد: در این راستا در بحث هسته‌ای برجام‌های متعددی درنظر گرفتند که یک مورد برجام اقتصادی و وابسته کردن ما به اقتصاد غربی‌هاست که در ادامه فشارهای خود مشاهده کردند ذائقه دولت یازدهم با این تفکر همراه است.
وی بیان کرد: در این چندسال اخیر دولت روند غرب‌گرایی را در عملکرد خود افزایش داده است و دشمن توانست خواسته‌های خود را فراتر ببرد.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه دولت نباید اجازه سرک کشیدن نهادهای بین المللی به ذخایر مالی ایران را بدهد، اذعان کرد: دولت یازدهم اعلام کرده بود در زمینه حذف یارانه پردرآمدها سرک کشیدن به حساب شخصی مردم است، اما چرا این اجازه را به نهادهای بین المللی داده است؟
وی افزود: زمانی که نهادهای بین المللی به ذخایر و سیستم‌های مالی، طلب‌ها و بدهی‌های ایران دسترسی داشته باشد به موقع می‌توانند به کشورمان ضربه اقتصادی وارد کنند.

غربی‌ها می‌خواهند ایران با دست خود عمق استراتژیک جریان مقاومت را نابود کند

این مدرس دانشگاه یادآور شد: 8 سال گذشته یک بحران مالی در منطقه شرق آسیا رخ داد که خوب رصد می‌شد، مشخص بود که غربی‌ها این بلا را سر قدرت‌های اقتصادی این منطقه آوردند و همین مسئله را می‌توانند برای ایران نیز اجرا کنند.
وی با انتقاد از اینکه دولتمردان در حال توجیه خلف وعده‌های غربی‌ها در برجام هستند، ابراز کرد: رئیس کل بانک مرکزی مطرح کرد که در فضایی که ما اجازه ندهیم غربی‌ها اجازه دسترسی ندارد؛ اما وقتی شما مفادی را پذیرفتید یعنی به همه مسائل مالی ما دسترسی دارند؛ زیرا آنها سیستم اقتصادی ایران را سالم نمی‌دانند.
امیدی گفت: استکبار جهانی می‌گوید ایران کمک مالی به تروریست‌ها دارد که حماس و حزب الله هم در این لیست قرار دارند، هدف آنها قطع ارتباط ایران با جریان‌های مقاومت است تا عمق استراتژیک ما در منطقه با دست خودمان نابود شود.
وی با بیان اینکه بیشتر کمک‌های ایران به جریان مقاومت حمایت معنوی است، بیان کرد: ایران نباید عمق استراتژیک خود را در منطقه از دست دهد، این همان نگرانی دلسوزان و منتقدان برجام بود که متاسفانه دولت بجای گوش کردن به این هشدارها با به کار بردن واژگان خسیف منتقدان را سرکوب کردند.
این کارشناس سیاسی در پایان عنوان کرد: امروز دولت با عقب نشینی از مواضع برحق ایران در برجام زمینه جسارت و پیشروی غربی‌ها را فراهم کرده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان