۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین اختصاص چندين دستگاه براي حمل و نقل افراد در شهرك مهرگان
کد خبر: ۲۰۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير عامل سازمان حمل و نقل محمديه خبر داد

اختصاص چندين دستگاه براي حمل و نقل افراد در شهرك مهرگان

تعداد دستگاه هاي اتوبوس، ميني بوس و تاكسي در شهر محمديه افزايش و پايانه مسافر بري احداث مي شود

اختصاص چندين دستگاه براي حمل و نقل افراد در شهرك مهرگان

به گزارش صبح قزوين، ترابي مدير عامل سازمان حمل و نقل محمديه گفت: سازمان حمل و نقل همگاني محمديه در سال 1384 فعاليت خود را آغاز كرده است.
كه 13 دستگاه اتوبوس در خط محمديه به قزوين، 83 دستگاه ميني بوس و تعداد 232 دستگاه تاكسي فعاليت مي كنند.

ترابي بيان داشت: از اين 232 دستگاه تاكسي 80 دستگاه آن از شهر محمديه به قزوين، 35 دستگاه محمديه به الوند، 20 دستگاه در خط ويژه اتوبان، 7 دستگاه در خط محمديه به شترك، 8 دستگاه محمديه به باورس، 2 دستگاه در خط حصار به باورس فعاليت دارند.

وي در ادامه افزود: تعداد 25 دستگاه تاكسي هم در داخل شهر محمديه فعال هستند.
35 تاكسي در آژانس ها و20 دستگاه براي شهرك مهرگان هم اكنون فعال هستند.
روزانه بيش از 15 هزار نفر مسافر توسط اين ناوگان جابه جا مي شوند.

ترابي اظهار كرد: جايگاه CNG در ورودي شهر محمديه احداث شده كه 4 دستگاه دارد و در آن 8 ناظر دارد و روزانه بيش از 1600 دستگاه خودرو در اين مكان سوخت گيري مي كنند.

وي در خصوص مركز معاينه فني شهر محمديه افزود: احداث مركز معاينه فني بيش از 8 ماه طول نكشيد كه هم اكنون روزانه 30 دستگاه خودرو پس از بازديد تست آلايندگي و بر چسب معاينه فني خودرو را دريافت مي كنند كه روزانه از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر صورت مي گيرد.

ترابي در مورد پاركينگ شهر محمديه گفت: قبل از سال 91 حدود 6 هزار متر مربع احداث پاركينگ داشته ايم و در اوايل سال 91 به مساحت اين پاركينگ 6 هزار متر مربع افزوده شده است كه ظرفيت آن 500 دستگاه است.

وي براي افزايش تعداد اتوبوس ها بيان داشت: در پايان سال 90 با هماهنگي كه با سازمان حمل و نقل كشور صورت گرفته است بابت 5 دستگاه اتوبوس 126 ميليون تومان پول واريز شده است ولي متاسفانه تا كنون اتوبوس ها را تحويل نداده اند كه پي گير آن هستيم.

وي در خصوص احداث پايانه گفت: توسط شهردار محترم 11 هزار متر مربع زمين در اختيار سازمان حمل و نقل قرار گرفته است اين پايانه شامل دو بخش است كه قسمت طبقه بالاي آن اداري و طبقه پايين پايانه است كه تاكنون 70 درصد پروژه اجرا شده است.

وي اظهار كرد: كنترل ترافيك شهرداري محمديه توسط سامانه نظارت به صورت تصويري صورت مي گيرد كه فاز اول آن حدود 12 مكان با همكاري اداره مخابرات استان قزوين صورت گرفته است كه به منظور برقراري نظم و جلوگيري از جرم، تخلفات راهنمايي و رانندگي و امنيت اجتماعي است كه در 3 ماهه اول سال 92 به اجرا در خواهد آمد.

وي در ادامه گفت: با احداث پايانه مسافر بري مراجعه مردم جهت مسافرت هاي برون شهري كم مي شود و با ايجاد اين پايانه مشكل ايستگاه ثابت براي اتوبوس ها و تاكسي ها حل مي شود.

ترابي در خصوص حمل و نقل شهر مهرگان بيان داشت: مهرگان بيش از 32 هزار واحد مسكوني دارد كه براي آن 8 دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است شهر محمديه 80دستگاه تاكسي دارد كه 20 دستگاه آن را براي مهرگان به قزوين ساماندهي مي كنيم.

وي افزود: جايگاه CNG درشهر مهرگان در حال احداث است كه 95 درصد پروژه انجام شده است كه در سال 92 به بهره برداري خواهد رسيد.

شهر محمديه مكان استقرار كاركنان شهرستان البرز و كارخانجات حومه است.
هسته ابتدايي آن با تعاون كارگري آغاز و در نهايت در سال 1374 شهرداري اعلام موجوديت نموده است.

ويژگي هاي منحصر به فرد كالبدي و ساختاري اين شهر را به نقطه پايلوت طرح هاي مطالعاتي و اجرايي مبدل كرده است و به يكي از شهر هاي برتر كشور تبدبل نموده است.

شهر محمديه از سوي سازمان بهداشت جهاني به عنوان يكي از شهرهاي طرح هزار شهر هزار زندگي در منطقه مديترانه ي شرقي انتخاب شده است.

محمديه به دليل قرار گيري شهر محمديه بر حاشيه اتوبان تهران- قزوين در شمال و محور ترانزيت تهران- قزوين در جنوب است و ارتباط با شهر هاي بزرگ وصنعتي داراي موقعيت مطلوبي است.

شهر محمديه داراي 6 منطقه با جمعيتي حدود 50 هزار نفر از توابع شهرستان البرز و در 15 كيلومتري شرق قزوين قرار گرفته است.

انتهاي پيام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان