۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین انجام ۳۵ پروژه بازسازی حرمین عراق با اعتبار ۷ میلیارد تومان
کد خبر: ۲۰۴۸۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۰ ساعت: ۱۴:۴۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین مطرح کرد

انجام ۳۵ پروژه بازسازی حرمین عراق با اعتبار ۷ میلیارد تومان

سهرابعلی احمدی بیان کرد: ۳۵ پروژه بازسازی حرمین عراق با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در حال انجام است که این میزان با مشارکت مردم جمع آوری شده است.

انجام ۳۵ پروژه بازسازی حرمین عراق با اعتبار ۷ میلیارد تومان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سهرابعلی احمدی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر بازسازی عتبات استان اظهار کرد: بازسازی عتبات عالیات از 83 شروع در استان قزوین آغاز به کار کرد و با گسترش آن تا به امروز در سال 6 هزار نفر و در اربعین حسینی 25 هزار زائر به عراق اعزام می‌شوند.
وی در ادامه افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان وظیفه بازسازی 6 شهر در عراق، 2 شهر در سوریه و حرم دوطفلان مسلم را برعهده دارد که این بازسازی‌ها با انجام کارهای فشرده در 2 طرح کوتاه مدت و میان مدت انجام می‌گیرد.
این مسئول با اشاره به اقدامات کوتاه مدت این سازمان بیان کرد: در کوتاه مدت به زیباسازی شهر و آب رسانی مناطق شهری عراق و در میان مدت ساخت جاده‌ها و تصفیه آب شرب برای زائرین انجام می‌گیرد.
وی به بازسازی طرح گسترش حرم دو طفلان مسلم اشاره کرد و گفت: تا به امروز 35 پروژه برای این طرح درنظر گرفته شده که 28 پروژه آن تحویل داده شده است و سه پروژه دیگر شامل آینه‌کاری و کاشی‌کاری ایوان در حال احداث می‌باشد.

میزان حمایت مدیران از ستاد بازسازی ایتان کمتر از 50 درصد است

احمدی با بیان اینکه هزینه این 35 پروژه با مشارکت مردمی به میزان 7 میلیارد تومان تامین شده است، بیان کرد: کار در حرم دو طفلان مسلم بسیارسخت است زیرا تفاوت آن با سایر حرم‌ها در قبیله‌ای بودن مردم این منطقه است.

وی ادامه داد: از صفر تا صد کار گسترش حرم 2 طفلان مسلم برعهده ستاد عتبات عالیات قزوین است و تمام هزینه‌ها توسط مردم استان تامین می‌شود و از نظر فرهنگی و امنیتی اقدامات خوبی توسط ستاد در عراق انجام شده است.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به آمار و ارقام نذورات مردم استان اعلام کرد: در سال گذشته برای انجام پروژه‌های بازسازی 4 میلیارد تومان برآورد هزینه درنظر گرفتیم که از طریق مشارکت‌های مردمی توانستیم 60 درصد آن عملیاتی کنیم.
وی اضافه کرد: جذب اعتبارات ستاد بازسازی عتبات استان از طریق اهدای کالا، طلا، نقره و پول‌های نقدی جمع می‌شود و هیچ کدام از این هزینه‌ها به هیچ وجه خرج بودجه‌های جاری نمی‌شود.
این مسئول بیان کرد: برای جذب اعتبار از 22 روش استفاده می‌شود از جمله پاکت‌ مائده آسمانی، جذب چهره به چهره، مراجعه به بازار و اصناف، دعوت از خیرین؛ البته نماینده ولی فقیه، استاندار و مدیران ارشد به ما کمک می‌کنند اما متاسفانه قزوین از استان‌هایی است که میزان حمایت مدیران در آن کمتر از 50 درصد است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان